BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej,
Jag undrar hur man går med den hemliga gruppen bf maj 2017 på facebook?någon som vet?
Min första graviditet gick jag upp 4 kg fram till v 30. Därefter gick jag upp 20 kg se sista 10 veckorna. Mycket vätska men också en hel del praliner ;)
Nu har jag gått upp nåt kg sammanlagt sen start. I o m att kosten fick läggas om har jag nog gått ner nåt halvkilo sista veckan men det är ingen fara. Har lite marginal ;)
Jag mår ganska okej nu (i vecka 16) illamåendet har nästan gått över, har fortfarande lite dålig aptit och får tvinga i mig mat, men det funkar. De senaste veckorna så jag jag dock känt av att det "drar" en del i sidorna på magen. Lite obehagligt, men tydligen helt normalt enligt min barnmorska.
Jag var och lämnade urinprov idag. Bm misstänker uvi eftersom de ilar regelbundet på mig /:
Låter skönt att inte gått upp så mycket än. Själv ligger jag på ca 6 kg plus och går snart in i vecka 16. Det är tyvärr godis och smörgåsar.... Har mått så illa och de enda som hjälpt har varit att äta.
Fanns ju redan att ta av (är överviktig) så är lite orolig för slutvikten. Känns tyvärr som jag kommer väga mer vid denna förlossning. Men huvudsaken allt går bra!
Hon skrev 4 hg ;)
Du behöver absolut inte vara orolig för att du gått upp max 2 kg, vissa går till och med ner i vikt i början av graviditeten för att man mår så illa, så det är väldigt individuellt hur mkt/lite man går upp under en graviditet.
Jag började på 55 kg gick ner till 52 kg och är nu i vecka 15 på 54,5 kg så jag har egentligen inte gått någonting utan ligger fortfarande på minus (lite beroende på hur man räknar...)
Så 4 hg är inget jag skulle oroa mig för :)
V15 imorgon och har gått upp 5 kg men tänker inte så mycket på det så länge bebis kommer nästa vår :)
Har RUL 23/12. Så nervös! Men längtar också! När har ni RUL?
Har åkt på en förkylning så ligger hemma och kryar på mig! Hoppas liten är opåverkad där inne trots min hosta. Hur mår ni?
Krya på dig! Jag var superförkyld hela höstlovet men det är bara att vila och dricka mycket. Jag avstod från Alvedon och sov mest hela dagarna....
Jag har RUL 6/12 så vi har bara 2v kvar nu!! Ska bli jättespännande! Jag har sett lilla bönan i vecka 8 och sen gjorde vi KUB i vecka 14 men det händer ju så mycket så det ska bli roligt att se hur stor h*n har hunnit bli nu.
Intressant med viktdiskussionen, så jag var tvungen att kolla imorse och jag har gått upp 2kg hittills. Förra gången vet jag helt ärligt inte hur exakt viktuppgången fördelade sig, om det var i början eller i slutet men jag gick upp totalt 14kg då.
Krya på dig! Jag var superförkyld hela höstlovet men det är bara att vila och dricka mycket. Jag avstod från Alvedon och sov mest hela dagarna....
Jag har RUL 6/12 så vi har bara 2v kvar nu!! Ska bli jättespännande! Jag har sett lilla bönan i vecka 8 och sen gjorde vi KUB i vecka 14 men det händer ju så mycket så det ska bli roligt att se hur stor h*n har hunnit bli nu.
Intressant med viktdiskussionen, så jag var tvungen att kolla imorse och jag har gått upp 2kg hittills. Förra gången vet jag helt ärligt inte hur exakt viktuppgången fördelade sig, om det var i början eller i slutet men jag gick upp totalt 14kg då.