BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
V23 nu och gått upp 6 kilo hittills. Svårt veta vad som är rimligt och vad man kommer sluta på. Hur ligger ni andra till? Och ni som varit gravida förr, brukar det öka massa på slutet?
Jag är i v 23 och har gått upp 8 kg. 6 kg sedan inskrivningen i v 10. Jag tror jag gick upp ungefär lika förra grav och landade då på +22 kg. Det låter kanske mycket men jag upplevde det inte som jobbigt. Efter 2 veckor hade jag 6 kg kvar vilket tog 1 år att gå ner ungefär.
Jag har inte tränat alls denna grav vilket kanske gjort att jag sluppit foglossning som jag led ganska mycket av förra grav (då jag även tränade en hel del). Dock har jag en tvååring hemma så jag ligger inte lika mycket i soffan nu som då. Finns inte tid till det.
Jag har de två andra gångerna gått upp ca 20 kg och det är riktigt jobbigt mot slutet. Framför allt med sonen var det ohyggligt då jag samlade på mig ohemula mängder vätska. Jag hade gått upp ca fyra kg fram till v 30... Jag har inte heller haft lätt att gå ner dem igen utan har gått ner knappt hälften direkt efter förlossningen. Resten har jag fått kämpa bort.
Det blev ju inte lättare av att jag inte fick röra mig p g a hotande förtidsbörd i kombination med en hunger som inte var av denna världen.
Den här gången får jag inte äta socker, vitt mjöl och frukt då jag ligger nära gränsen till graviditetsdiabetes så jag tror inte att jag kommer att gå upp fullt lika mycket. Nu i v 23 har jag gått upp ca 2-3 kg men tror det blir tio till (minst...)
Jag har ingen aning om hur mycket jag gått upp, inte vägt mig sen inskrivningen och är nu i v22. Jag får bara vara uppe och gå hemma i lägenheten så jag är orolig för att det ska skena iväg sen. Försöker tänka på att inte äta så mycket, äta lite och ofta istället men det är ju svårt när man bara ligger hemma och inte har nåt att göra.
Jag är i v 22 o har gått upp ett halvkilo ungefär. Gick upp cirka 6 kg med sonen. Får se hur det blir denna gång.
Hur många dagar får man totalt med ett barn? Tänker om ni har 300 dagar kvar fast sonen är två år? Hur lite tog ni ut med honom om jag får fråga? :) använde ni semester och komp istället?
Jag är i v 22 o har gått upp ett halvkilo ungefär. Gick upp cirka 6 kg med sonen. Får se hur det blir denna gång.
Är i vecka 26 och har gått ner 0,4kg ännu sedan inskrivning i 7+2 :(
Jag tappar mina vigselringar och har nu på kvällen fått tagit av mig dom av rädsla att inte känna det!
Brukar väl typ vara för man sväller!
Jag ser mager ut i ansikte Och hals.
Jag har gått upp mest 6 kg med de andra 3, och ser alltid mager ut på dessa platser, nästan sjuk mot slutet.
Dock aldrig hamnat på minus vid 26 veckor förr..
Är i vecka 26 och har gått ner 0,4kg ännu sedan inskrivning i 7+2 :(
Jag tappar mina vigselringar och har nu på kvällen fått tagit av mig dom av rädsla att inte känna det!
Brukar väl typ vara för man sväller!
Jag ser mager ut i ansikte Och hals.
Jag har gått upp mest 6 kg med de andra 3, och ser alltid mager ut på dessa platser, nästan sjuk mot slutet.
Dock aldrig hamnat på minus vid 26 veckor förr..