BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Aha. Har ni fler tips och tankar kring föräldrapenning osv får ni gärna säga till. Vårt första barn detta så tror man kan lära sig mycket!
Jag kommer ta ut 4 dagar i veckan första 8 månaderna. Sen kommer jag och min sambo jobba halvtid och vara föräldralediga på halvtid :)
Vi har över 300 dagar kvar med sonen som är 2 år i mars. Så jag kommer ta två av hans dagar när jag har han hemma och sen två st av nya bäbisens dagar.. alltså totalt 4 dagar i veckan.. Är rädd att vi inte kommer hinna förbruka alla innan de är 4 annars :) Man får ju Max spara 90 dagar efter 4års ålder.. Det kommer vi göra med båda barnen så man kan vara ledig utan beskymmer på påsklov osv när de är lite större :)... Men visst får man mixa och förbruka olika barns dagar på en vecka?
Jag går hem 14 dagar innnan BF.
Jag har ca 200 komptimmar att ta ut. När de är uttagna så går jag på semester. Har 91 dagar semester att ta ut.
Så i september börjar jag jobba igen. Då går min man hem på föräldraledighet och blir hemma 1 år.
Jag är dagmamma så jag är inte långt borta från make och lillan!
:)
Vi har över 300 dagar kvar med sonen som är 2 år i mars. Så jag kommer ta två av hans dagar när jag har han hemma och sen två st av nya bäbisens dagar.. alltså totalt 4 dagar i veckan.. Är rädd att vi inte kommer hinna förbruka alla innan de är 4 annars :) Man får ju Max spara 90 dagar efter 4års ålder.. Det kommer vi göra med båda barnen så man kan vara ledig utan beskymmer på påsklov osv när de är lite större :)... Men visst får man mixa och förbruka olika barns dagar på en vecka?
Jag känner mig helt nollställd när det kommer till föräldrarpenning. Så bra att läsa allt ni skriver, även om jag inte känner mig klokare ;)
Om jag går in på försäkringskassan och räknar, så tror jag att jag kommer börja med att ta ut 3 dagar/vecka. Då står det att jag kan vara hemma strax över 14 månader. Gäller det samma månader för min pojkvän då? Vi vill vara hemma så länge som möjligt innan det är dags för förskola. Men gärna spara lite, som många av er gjort. Ursäkta, jag fattar ingenting! Haha.
Jag jobbar som lärare så jag behöver inte spara dagar för lov. Vi kommer nog plocka ut rätt många dagar/vecka (typ 5-6). Om jag börjar jobba efter jul så har jag ändå semester från juni till augusti och då är det ändå inskolningsdags. Skolade in dottern vid femton månader, det var rätt lagom. Men såklart får vi se hur den här krabaten ter sig. Kanske är han inte alls mogen för förskola då. Heh, det bekymret tar vi då ;)
Jag jobbar som lärare så jag behöver inte spara dagar för lov. Vi kommer nog plocka ut rätt många dagar/vecka (typ 5-6). Om jag börjar jobba efter jul så har jag ändå semester från juni till augusti och då är det ändå inskolningsdags. Skolade in dottern vid femton månader, det var rätt lagom. Men såklart får vi se hur den här krabaten ter sig. Kanske är han inte alls mogen för förskola då. Heh, det bekymret tar vi då ;)