BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hur tänker ni med föräldrapeng och föräldraledighet? Känns som att det finns smarta drag att göra om man vill kunna vara ledig så länge som möjligt. Typ första året ta 3 dagar i veckan istället för max osv. Hur gör ni?
Vi kommer snåla så gott det går första året, eller ja hela ledigheten. Möjligen ta ut fullt första månaden för att inte få värsta chocken. Men efter det dra ner till 2 dagar per vecka typ. Jag får utfyllnad från jobbet och har även tänkt ta 1 mån semester (= lön + semesterdagstillägg) så det borde inte vara några problem. Jag kan även tänka mig att börja jobba förmiddagar ett par gånger i veckan lite längre fram så att vi får in pengar den vägen istället för att ta fp-dagar.
Med första barnet tog vi inte mer än 100 dagar första året vilket gjorde att vi kunde unna oss långa sommarlov ända till dess att han gick ut första klass, vi hade massor av SGI-dagar kvar. Siktar på samma upplägg den här gången.
V23 nu och gått upp 6 kilo hittills. Svårt veta vad som är rimligt och vad man kommer sluta på. Hur ligger ni andra till? Och ni som varit gravida förr, brukar det öka massa på slutet?
V23 nu och gått upp 6 kilo hittills. Svårt veta vad som är rimligt och vad man kommer sluta på. Hur ligger ni andra till? Och ni som varit gravida förr, brukar det öka massa på slutet?
Första barnet vägde jag 53 innan och gick precis över 70 på förlossningsinvägningen.
Andra barnet något liknande.
Nu började jag på typ 56 och vägde i morse 61,1. Är i v. 23.
Ja, visst går det snabbare med viktökningen på slutet. Jag tycker dock inte det blivit för extremt. Jag räknade med typ 17 kg som jag gick upp eftersom jag vägde ganska lite till att börja med. Blir nog något liknande denna gång.
Här började vi på 55 kg gick ner till 53 kg dem första veckorna och idag första dagen på vecka 24 så vägde jag 59 kg så 4 kg + hittills.
Förra gravven så gick jag upp 18 kg, vill inte uppleva det igen, det var tuuuungt..