• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • jooo
    Frost skrev 2017-04-21 09:11:17 följande:

Håller tummarna att han fixerar sig din lille! :)

Japp! Huvudet neråt men fortfarande ruckbart. 4 maj ska jag in och klippa cerclaget och de sa att det blir vändningsförsök då om huvudet inte skulle vara neråt.

Ja de säger ju att det ska vara sanerat och så nu, vet att de var tvungna att kasta alla pappa-sängar och att de väntade på nya. Hoppas de har hunnit komma! Hela neo-avdelningen ska ju flytta upp bredvid förlossningen nästa vecka också så det är mycket som händer där. Tänker att bakterien var ju på BB och neo så det är positivt att de lämnar gamla saker och lokaler!

Åh ok hoppas din lille också ligger kvar med huvudet neråt då :) när är du beräknad? Verkar va många som ska ha här ikring i april /maj. Va nyss på föreläsningen inför förlossningen helt fullt :D

Ja jag hoppas både de hinner flytta och få alla sängar ^^ lämna allt ush.
  • jooo
    Fefferoni skrev 2017-04-22 06:44:28 följande:

Vilken bakterie pratar ni om? Jag tillhör också Linköping men har tydligen missat något :-O.

Jag fick info på den där "att föda" föreläsningen att de nyligen haft problem med mrsa bakterier på BB och neo och därför fått sanera hela lokalen. Slängt alla tyger mellan bäddarna, pappasängar osv. Men de ska vara borta nu och de flyttar dessutom snart. Bara att hoppas de är klart ^^ när ska du ha? Kul med fler vi kanske ses på sjukhuset :D
  • Fefferoni
    jooo skrev 2017-04-22 08:47:31 följande:

Jag fick info på den där "att föda" föreläsningen att de nyligen haft problem med mrsa bakterier på BB och neo och därför fått sanera hela lokalen. Slängt alla tyger mellan bäddarna, pappasängar osv. Men de ska vara borta nu och de flyttar dessutom snart. Bara att hoppas de är klart ^^ när ska du ha? Kul med fler vi kanske ses på sjukhuset :D

Oj då, det låter otäckt men bra att de sanerat och slängt ??????.

Jag är beräknad 16 maj men det är andra barnet så får se om han vill kika ut tidigare. Slutat jobba nu så han får gärna komma ????????????. Du då?
  • Fefferoni
    Fefferoni skrev 2017-04-22 12:52:38 följande:

Jag är beräknad 16 maj men det är andra barnet så får se om han vill kika ut tidigare. Slutat jobba nu så han får gärna komma ????????????. Du då?

Vad tokigt mitt inlägg blev med frågetecken istället för smileysar. Ignorera alla frågetecken, det är hjärtan och glada gubbar det handlar om
  • jooo
    Fefferoni skrev 2017-04-22 12:52:38 följande:

Mhm tycker också de men de ska nog gå bra :) ah ok då är du 4 dagar före mig. Det är min första så jag räknar med att gå över tiden :D skönt att du slutat jobba! Tiden går bra så sakta :P
  • Frost
    jooo skrev 2017-04-22 08:44:42 följande:

Åh ok hoppas din lille också ligger kvar med huvudet neråt då :) när är du beräknad? Verkar va många som ska ha här ikring i april /maj. Va nyss på föreläsningen inför förlossningen helt fullt :D

Ja jag hoppas både de hinner flytta och få alla sängar ^^ lämna allt ush.

Är beräknad först 26/5 men jag hoppas innerligt på att få före 4/5 eller helst 4/5 :) då jag har garanterad plats på förlossningen! För som du säger, verkar vara galet många som ska ha kommande veckorna/månaderna. Vi är ju tydligen ett helt gäng bara här i tråden :)
  • Fefferoni
    jooo skrev 2017-04-22 12:57:18 följande:

Mhm tycker också de men de ska nog gå bra :) ah ok då är du 4 dagar före mig. Det är min första så jag räknar med att gå över tiden :D skönt att du slutat jobba! Tiden går bra så sakta :P

Spännande med första barnet . Har allt gått bra hittills? Det är lite annat att vänta andra då vi egentligen knappt fattar att det kommer en till och det snart! Vår stora två-åring håller oss sysselsatta .
  • Bäbiiiis

Hur går det för alla här? Jag har bf 18 maj och är alltså i v 36+4 idag. Senaste 4 dagarna har jag haft väldigt mycket förvärkar som nu kommer ganska regelbundet ungefär var 20 min. Dessutom har slemproppen lossnar undan för undan under dessa dagar och jag har en hel del ilningar i vad som känns som livmodertappen. Tycker också att magen sjunkit ännu mer trots att den redan var rätt låg.

Någon som känner igen dessa tecken sedan tidigare förlossningar? Med mitt första barn hade jag inga förvärkar eller andra tecken innan det satte igång på riktigt med tydliga förlossningsvärkar.

• jooo
    Fefferoni skrev 2017-04-23 15:31:55 följande:

Spännande med första barnet . Har allt gått bra hittills? Det är lite annat att vänta andra då vi egentligen knappt fattar att det kommer en till och det snart! Vår stora två-åring håller oss sysselsatta .

Absolut tycker de gått över förväntan. Inte en sak illamående eller foglossning osv. Lite trött genom hela men läkarna har haft svårt att reglera mitt levaxin för sköldkörteln så inte så konstigt. Förstår de måste vara speciellt det också. Vad säger hon/han om syskon snart? Har du mått bra?

Dagarna har bara så sakta nu...Känns som ja hade 30 dagar kvar för 2 veckor sen men är bara 5 dagar sen haha.
  • Axioria1

Idag lämna jag sonen på dagis och såg sen att de går vattkoppor. Barnen som fått de hade insjuknat till idag så de lär ju varit på dagis när de smittade som värst igår.

Ja och sonen har ej haft det än och jag vet inte om jag haft det. Vecka 38 idag så detta kom ju sjukt olägligt. Har tillbringat halva dagen att jaga folk och har fått göra ett blodprov för att se om jag haft vattkoppor. Höll på att smälla av när de sa att de kunde ta 3 veckor att gå svaret från Stockholm som labratoriet ligger i. Då kan jag ju redan ha fött. Och om jag ej haft detså prata de om allt från igångsättning till medicin - hur man nu ska kunna ta ställning till det utan provsvaret....

Vet att man inte ska ta ut sorger i förskott men fyy vad orolig jag är nu för bebisen. Hoppas jag haft skiten och att hela familjen håller sig frisk (för om sonen är sjuk vid tiden för förlossningen och mår dåligt känns det ej aktuellt med barnvakt) så jag får med mig mannen till förlossningen samt att jag och bebis kan åka hem efter förlossningen utan att sättas i karantän eller liknande.

Någon som har erfarenhet av hur lång tid det tar att gå provsvar eller som fått vattkoppor i samband med en förlossning?