BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej varför får du igångsättning :) diabetes?
Usch. Förstår dig precis. Är själv orolig att sonen får vattkoppor och att mannen ska få bli hemma om han blir för dålig. Plus att jag väntar på mina provsvar då jag inte vet om jag haft det. Så jag är oxå orolig att bli sjuk.
Försök att tänka på något annat och tvätta och sprita händerna hela tiden. Mer än så går inte att göra eftersom man tyvärr inte kan påverka det hela - tyvärr. Förhoppningsvis mår din man bra snart och du slipper bli dålig.
Mnja, en mix av flera komplikationer (hypertoni, diabetes, stor bebis bland annat) som förvärras av min hyperemesis som blivit mycket värre senaste dagarna.
Jag har oxå diabetes och mina barn vägde 4785gr 4465gr och 4365gr fast uttagen v38+3 ... fick havandeskapsförgiftning.
Oki ska googla det andra som kanske är störst anledning att sätta igång dig så tidigt. Hoppas det går bra för dig.
Mig sätter dom väl igång 1 vecka före bf men jag är inne i fel forum. Sorry. Men vart så nyfiken då jag haft massa sammandragningar så ordinerats vila. Läskigt med för tidig förlossning. 32 år och 4e barnet. Bf juli.
Ja, just stora barn har dom sagt till mig brukar vara sämre att göra igångsättning med pga att värkarna oftast inte blir lika starka och effektiva som när dom startar själv, så för mig är det främst det andra som påverkade men att det är samlade bilden. Jag har liksom rätt högt blodtryck trots medicin och senaste dagarna har jag bara kräkts upp medicinen.. och gör inget annat än att sitta i soffan och gråta typ för illamåendet och kräknignarna sen v 4 harhelt kört slut på mig. Och det är SÅ svårt att hålla ett ok blodsocker med så helvetiskt illamående. Man kan inte heller ge mig bättre mediciner mot illamåendet då jag redan har allt. Tack! Önskar all lycka till dig med... vet hur det är med "vila", varit sjukskriven sen v 10. Såå påfrestande.
Jaa man får försöka tänka på annat :O Mannen är inte riktigt lika plågad idag men för dålig för att jobba eller lämna sängen. Bäbisen verkar inte ha bråttom ut så det blir nog bra...
Är det farligt att vara gravid och ha vattkoppor? Håller tummarna för positivt besked så du slipper oroa dig.
Ja, just stora barn har dom sagt till mig brukar vara sämre att göra igångsättning med pga att värkarna oftast inte blir lika starka och effektiva som när dom startar själv, så för mig är det främst det andra som påverkade men att det är samlade bilden. Jag har liksom rätt högt blodtryck trots medicin och senaste dagarna har jag bara kräkts upp medicinen.. och gör inget annat än att sitta i soffan och gråta typ för illamåendet och kräknignarna sen v 4 harhelt kört slut på mig. Och det är SÅ svårt att hålla ett ok blodsocker med så helvetiskt illamående. Man kan inte heller ge mig bättre mediciner mot illamåendet då jag redan har allt. Tack! Önskar all lycka till dig med... vet hur det är med "vila", varit sjukskriven sen v 10. Såå påfrestande.
Nja inte farligt för mig men bebisen kan bli dålig. Sen är väl allt jobbigare nät man är höggravid. Orkar inte ens tänka på att va sjuk och genomgå förlossningen. Hua!
Men förhoppningsvis är jag immun och då får bebisen antikroppar av mig.
Varit på barnmorskebesök idag och liten har fått för sig att vända på sig! Låg neråt med huvudet för tre veckor sen och idag ligger hon med huvudet under mina högra revben.. Så imorgon blir de vändningsförsök! Någon här som har erfarenhet om de?
Varit på barnmorskebesök idag och liten har fått för sig att vända på sig! Låg neråt med huvudet för tre veckor sen och idag ligger hon med huvudet under mina högra revben.. Så imorgon blir de vändningsförsök! Någon här som har erfarenhet om de?