• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • jooo

Min lilla plutt som va så lugn första 21 veckorna har gått och blivit världens utbrytarkung. Ja är öm och har ont i hela magen för han sparkar så mycket. Förstår inte hur man ska klara 6 veckor till hmmmm

• trulle82

Ja 6 veckor känns länge! Nu börjar det kännas tungt, bla i sängen när man ska vända på sig.

• Ankissen
    jooo skrev 2017-04-03 22:08:05 följande:

Min lilla plutt som va så lugn första 21 veckorna har gått och blivit världens utbrytarkung. Ja är öm och har ont i hela magen för han sparkar så mycket. Förstår inte hur man ska klara 6 veckor till hmmmm

Känner igen mig. Jag får gå upp och kissa på nätterna mellan en och två gånger varje natt och då är det jättesvårt att somna om för bebis sparkar utav bara 17. Har svårast att förstå hur jag ska klara av att jobba 1½ vecka till. Sen får jag väl försöka förhålla mig till sömnbristen och försöka sova ikapp på dagarna innan de andra två barnen kommer hem från skolan.
  • Bäbiiiis

Håller med om att det är tungt o gör ont lite hela tiden men nu har jag börjat känna att faktiskt inte alls är långt kvar. Jag har oroat mig lite för att barnet ska födas för tidigt men den oron börjar gå över nu. Är ju i v 34 redan. Sen har jag en hel del att fixa innan jag är helt redo att föda barn. T.ex packa bb-väska och tvätta bebisbilder. Ser fram emot att ha några lediga dagar i början av maj innan mini kommer men ska se till att de mest kritiska praktiska sakerna fixas i påsk om han skulle komma lite tidigare än beräknat.

• Ankissen
    Bäbiiiis skrev 2017-04-04 09:35:39 följande:

Håller med om att det är tungt o gör ont lite hela tiden men nu har jag börjat känna att faktiskt inte alls är långt kvar. Jag har oroat mig lite för att barnet ska födas för tidigt men den oron börjar gå över nu. Är ju i v 34 redan. Sen har jag en hel del att fixa innan jag är helt redo att föda barn. T.ex packa bb-väska och tvätta bebisbilder. Ser fram emot att ha några lediga dagar i början av maj innan mini kommer men ska se till att de mest kritiska praktiska sakerna fixas i påsk om han skulle komma lite tidigare än beräknat.

Pust mit hem har typ fått förfalla för för jag har så mycket på jobbet innan jag slutar. Blir ett race med det när jobbet är över. Sen ska jag BARA vila mig, tvätta vagnen och förbereda för bebisen och BB-vistelsen. Det ska bli så skönt. 
  • Bäbiiiis
    Bäbiiiis skrev 2017-04-04 09:35:39 följande:

Haha..menade tvätta bebisKLÄDER.
  • FruHolmli

Jag tycker tiden rusat!!
    V.37 idag. Bebis ligger prick mitt i kurvan och jag har inte gått upp ett enda kilo sedan V.7!

Jobbar denna vecka sedan kliver jag på semester till hösten. Då går pappan i huset hem 1 år.

• Anotherone

Jaaa! Så mysigt! Nästa månad är liksom VÅR månad!
    Jag som har BF 1/5 ligger väl inom ramen för att möjligen kunna få en aprilbebis, men eftersom jag gick över tiden med första barnet är det vad jag väntar mig den här gången också.
    Igår hade jag prick 4v kvar till bf, men jag tänker ju 6v utifrån min förra erfarenhet.
    Kan ju dock lika gärna bli 2v... Spännande!

• FruHolmli
    Anotherone skrev 2017-04-04 16:25:25 följande:

Jaaa! Så mysigt! Nästa månad är liksom VÅR månad!
    Jag som har BF 1/5 ligger väl inom ramen för att möjligen kunna få en aprilbebis, men eftersom jag gick över tiden med första barnet är det vad jag väntar mig den här gången också.
    Igår hade jag prick 4v kvar till bf, men jag tänker ju 6v utifrån min förra erfarenhet.
    Kan ju dock lika gärna bli 2v... Spännande!

Jag har ju också 1/5 som BF.

Jag gick med över tidigare 5 och 6 dagar :)
    Så jag tror denna stannar.
    Hon får inte komma tidigare för pappan i huset drar till Tyskland på hockeycup med storebror. Kommer hem 26/4!!!! :S