• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Axioria1
    Bäbiiiis skrev 2017-05-01 20:15:34 följande:

En miniuppdatering från mig. Igår i v 37+2 föddes min son. 3400 g och 50 cm. Allt gick jättebra och nu är vi hemma igen.

Grattis!
  • Ankissen

En miniuppdatering från mig. Igår i v 37+2 föddes min son. 3400 g och 50 cm. Allt gick jättebra och nu är vi hemma igen.

Åh så härligt! Grattis!
  • Axioria1
    Ankissen skrev 2017-05-01 20:18:34 följande:

Min första startade också med vattenavgång, klockan fem på em. Sonen är född klockan 6:48 morgonen därpå efter en väldigt jobbig natt.

Min andra startade med regelbundna värkar, klockan sju på morgonen. Runt sex minuter emellan sådär. Vi åt frukost i lugn och ro, körde sonen till dagis och åkte sen hem och packade det sista. Klockan tio kom vi in till förlossningen. Dottern var ute tio i två. Helt magisk förlossning som jag gärna upplever igen om jag får välja. Bäst av allt var att jag var så pigg under förloppet eftersom jag sovit gott natten innan. Ella var oxå pigg när hon kom ut, började amma på förlossningsbordet. Brorsan var mer seg efter sin långa förlossning.

Skönt när de startar på dagen. Mitt vatten gick såklart fem minuter efter att jag lagt mig vid halv ett på natten. Så de vore skönt att vara pigg och utvilad denna gång.
  • emhese

Stort GRATTIS till er! :D
  • Fefferoni
    jooo skrev 2017-05-01 20:10:32 följande:

165/110 har jag haft som mest pendlar lite nu. Är inlagd på förlossningen igen från idag varit hemma i 2 dagae innan. Nu har dock läkaren bestämt sig för att sätta igång honom så fått första shotten nu. Är öppen 1 cm sen innan så lär dröja. Men underbart att få se sin plutt inom några dagar . Hur mår du?

Lycka till . Förstår att det ska bli skönt att träffa den lille .

Tack jag vaggar fram. Rör på mig mycket för att försöka hjälpa tyngdlagen .
  • jooo

Grattis!!!
  • Teresiat

Bf +1 och mannen har nu blivit sjuk :( Magsmärtor... Typ magkatarr fast värre och int i hela magen. hans syster (de jobbar på samma jobb) hade exakt samma smärta för en vecka sedan. Hon var sängliggandes tre dagar och åkte in på akuten tillslut för att det gjorde så ont. Tänk om han fått samma bakterie (eller vad det nu är), tänk om jag måste föda utan honom :'( Eller tänk om jag också blir sjuk? Känner nästan hur paniken kryper i kroppen...

• Axioria1
    Teresiat skrev 2017-05-02 17:06:02 följande:

Bf +1 och mannen har nu blivit sjuk :( Magsmärtor... Typ magkatarr fast värre och int i hela magen. hans syster (de jobbar på samma jobb) hade exakt samma smärta för en vecka sedan. Hon var sängliggandes tre dagar och åkte in på akuten tillslut för att det gjorde så ont. Tänk om han fått samma bakterie (eller vad det nu är), tänk om jag måste föda utan honom :'( Eller tänk om jag också blir sjuk? Känner nästan hur paniken kryper i kroppen...

Usch. Förstår dig precis. Är själv orolig att sonen får vattkoppor och att mannen ska få bli hemma om han blir för dålig. Plus att jag väntar på mina provsvar då jag inte vet om jag haft det. Så jag är oxå orolig att bli sjuk.

Försök att tänka på något annat och tvätta och sprita händerna hela tiden. Mer än så går inte att göra eftersom man tyvärr inte kan påverka det hela - tyvärr. Förhoppningsvis mår din man bra snart och du slipper bli dålig.
  • Summerchild
    MartingaleFootprints skrev 2017-05-02 16:16:09 följande:

Jag har fått tid för igångsättning på fredag!!! Är då i 37+3.

Hej varför får du igångsättning :) diabetes?