• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Ankissen
    FruHolmli skrev 2017-04-05 06:58:26 följande:
    Jag har ju också 1/5 som BF.

Jag gick med över tidigare 5 och 6 dagar :)
    Så jag tror denna stannar.
    Hon får inte komma tidigare för pappan i huset drar till Tyskland på hockeycup med storebror. Kommer hem 26/4!!!! :S
    Jag gick också över med mina två äldre barn och räknar kallt med att gå över denna gång också. 8 dagar med båda storasyskonen. Så denna bör födas runt 30/5... :) 
  • Nelah

Jag gick över 10 o 5 dagar med mina första, gjorde hinnsvepning för att få igång det. Men vi gjorde tul i måndags att läkaren tyckte, att om jag ville, kunde vi göra hinnsvepning igen och testa redan i v38. Så kanske att jag slipper gå över denna gången :)

Jag vill och jag kan...
  • Anotherone
    Nelah skrev 2017-04-05 10:20:45 följande:

Jag gick över 10 o 5 dagar med mina första, gjorde hinnsvepning för att få igång det. Men vi gjorde tul i måndags att läkaren tyckte, att om jag ville, kunde vi göra hinnsvepning igen och testa redan i v38. Så kanske att jag slipper gå över denna gången :)

Vad skönt!
    Min första föddes på bf+15 och det var de längsta 15 dagarna i mitt liv!
    Vi ska göra nästa tillväxt-UL den 20/4 och är den här lika stor som brorsan så hoppas jag att de försöker sätta igång det lite tidigare för jag vill inte ha en jättebebis igen och helst inte gå över med 15 dagar heller.....
  • Nelah
    Anotherone skrev 2017-04-05 11:37:08 följande:

Vad skönt!

Min första föddes på bf+15 och det var de längsta 15 dagarna i mitt liv!

Vi ska göra nästa tillväxt-UL den 20/4 och är den här lika stor som brorsan så hoppas jag att de försöker sätta igång det lite tidigare för jag vill inte ha en jättebebis igen och helst inte gå över med 15 dagar heller.....

Det förstår jag, det var extremt långa 10 dagar också o jag grät mig till hinnsvepning då jag hade så ont pga foglossning o att jag snubblat i spagat. Hur stor var brorsan? Vår lilla är 11% större vilket inte var så farligt. Båda brödrarna vägde 4,1kg - större än medel men intressant överdrivet så är tacksam att lillasyster intresserad visade sig vara större än 11%
    Jag vill och jag kan...
  • MartingaleFootprints

Fick reda på att jag har grav.diabetes också idag, och enligt TUL är vår flicka +30% idag i 33+1. :( suck. Vill bara att den här hemska graviditeten ska vara över.

• Paincake
    MartingaleFootprints skrev 2017-04-05 17:47:06 följande:

Fick reda på att jag har grav.diabetes också idag, och enligt TUL är vår flicka +30% idag i 33+1. :( suck. Vill bara att den här hemska graviditeten ska vara över.

Stackare. Hoppas för din skull att april går snabbt.

Jag hade barnmorskebesök idag, 33+4. Allt var fint (utöver en förlamande smärtfull foglossning...). Sf-måttet 31 cm och typ på normalkurvan. Själv tycker jag ju magen är gigantisk men tydligen inte mer än någon annans...

+7 kg. Hälften av dessa har jag gått upp sen v 30 så nu ökar det med drygt ett kg i veckan. Yey....

Fina hjärtljud på ca 140 bpm.

Bebis ligger med huvudet neråt nu och är inte längre rörlig men ruckbar. Bra skit.
  • Anotherone
    Nelah skrev 2017-04-05 17:43:04 följande:
    Det förstår jag, det var extremt långa 10 dagar också o jag grät mig till hinnsvepning då jag hade så ont pga foglossning o att jag snubblat i spagat. Hur stor var brorsan? Vår lilla är 11% större vilket inte var så farligt. Båda brödrarna vägde 4,1kg - större än medel men intressant överdrivet så är tacksam att lillasyster intresserad visade sig vara större än 11%
    Min bebis låg på 12% plus för några veckor sedan. Nästa tillväxt-ul är inplanerat veckan efter påsk så vi får se då hur det ligger till. De växer ju som bäst mot slutet tydligen så ju senare man gör det desto mer rättvisande ska det vara....
  • Nelah
    Anotherone skrev 2017-04-06 08:54:51 följande:

Min bebis låg på 12% plus för några veckor sedan. Nästa tillväxt-ul är inplanerat veckan efter påsk så vi får se då hur det ligger till. De växer ju som bäst mot slutet tydligen så ju senare man gör det desto mer rättvisande ska det vara....

Ska du göra TUL igen pga storleken eller pga något annat? Läkaren tyckte att allt såg bra ut så jag skulle fortsätta hos mödravården,skulle sf måttet skjuta i höjden så lär jag väl få göra ett till men annars får jag bara hoppas på det bästa, att hon inte kommer ut 6kg tung :p
    Jag vill och jag kan...
  • Anotherone
    Nelah skrev 2017-04-06 12:21:59 följande:
    Ska du göra TUL igen pga storleken eller pga något annat? Läkaren tyckte att allt såg bra ut så jag skulle fortsätta hos mödravården,skulle sf måttet skjuta i höjden så lär jag väl få göra ett till men annars får jag bara hoppas på det bästa, att hon inte kommer ut 6kg tung :p
    Det är pga stort barn förra gången.
    När vi var på UL nu senast så var jag i v 32-33 nånting och då sa de att barnen ändå oftast håller samma tempo i tillväxten men att det är mot slutet som de växer på sig som mest. Därför fick vi en till tid.
    När vi ska dit kommer jag precis ha gått in i v 39 (38+) så då hoppas jag att det ska ge ett hyfsat rättvisande mått.

Mitt SF-mått är helt inom ramen och var så även förra gången. Barnmorskan jag har nu (den förra hann gå i pension) säger att hon inte heller skulle ha misstänkt stor bebis utifrån SF-måttet i journalen från min förra graviditet så då blir väl ultraljud enda sättet att hålla någorlunda koll.
  • Freijah

Förrförra helgen fick jag magsjuka, och några dagar senare började mina händer och fötter klia nått vansinnigt.
    Fick tid hos läkaren i fredags för att ta prover och det visade sig att levervärdena var dåliga, så fick medicin för det. Det visar sig att jag har Intrahepatic cholestasis of pregnancy (ICP)

Nytt besök i tisdags för non-stress test på bäbis, och TUL.

Tydligen är bäbisen färdig bakad redan den 17e april (bf 6e maj), så den 11 ska vi in och träffa läkaren igen och diskutera igångsättning bland annat.
    Någon annan som varit med om att bäbisen växt ikapp 3 veckor?
    Vi körde med ÄL tester när han blev till, så det känns lite overkligt att vi skulle missat så mycket.