BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Jag gick över 10 o 5 dagar med mina första, gjorde hinnsvepning för att få igång det. Men vi gjorde tul i måndags att läkaren tyckte, att om jag ville, kunde vi göra hinnsvepning igen och testa redan i v38. Så kanske att jag slipper gå över denna gången :)
Jag gick över 10 o 5 dagar med mina första, gjorde hinnsvepning för att få igång det. Men vi gjorde tul i måndags att läkaren tyckte, att om jag ville, kunde vi göra hinnsvepning igen och testa redan i v38. Så kanske att jag slipper gå över denna gången :)
Vad skönt!
Min första föddes på bf+15 och det var de längsta 15 dagarna i mitt liv!
Vi ska göra nästa tillväxt-UL den 20/4 och är den här lika stor som brorsan så hoppas jag att de försöker sätta igång det lite tidigare för jag vill inte ha en jättebebis igen och helst inte gå över med 15 dagar heller.....
Fick reda på att jag har grav.diabetes också idag, och enligt TUL är vår flicka +30% idag i 33+1. :( suck. Vill bara att den här hemska graviditeten ska vara över.
Fick reda på att jag har grav.diabetes också idag, och enligt TUL är vår flicka +30% idag i 33+1. :( suck. Vill bara att den här hemska graviditeten ska vara över.
Min bebis låg på 12% plus för några veckor sedan. Nästa tillväxt-ul är inplanerat veckan efter påsk så vi får se då hur det ligger till. De växer ju som bäst mot slutet tydligen så ju senare man gör det desto mer rättvisande ska det vara....
Förrförra helgen fick jag magsjuka, och några dagar senare började mina händer och fötter klia nått vansinnigt.
Fick tid hos läkaren i fredags för att ta prover och det visade sig att levervärdena var dåliga, så fick medicin för det. Det visar sig att jag har Intrahepatic cholestasis of pregnancy (ICP)
Nytt besök i tisdags för non-stress test på bäbis, och TUL.
Tydligen är bäbisen färdig bakad redan den 17e april (bf 6e maj), så den 11 ska vi in och träffa läkaren igen och diskutera igångsättning bland annat.
Någon annan som varit med om att bäbisen växt ikapp 3 veckor?
Vi körde med ÄL tester när han blev till, så det känns lite overkligt att vi skulle missat så mycket.