BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Jag var på v 35 kontrollen igår. Bebis ligger med huvudet neråt men ruckbart. Ja hoppas verkligen han stannar kvar :O vill verkligen inte göra kejsarsnitt och sätts verkar lite läskigt..På sjukhuset i Linköping säger de dock att de ofta utför sätesförlossningar och är trygga med det. Hmmm någon mer som har dessa tankar?
Jag har fått snitt datum till den 2 maj..nedräkning pågår:). Vi får se om våra bebisar håller sig inne till utsatt datum eller om dom kommer innan
Skönt med påsk och lite ledigt. Är väääldigt orkeslös till och från så jag passar på att sova lite på eftermiddagen nu när vi är lediga.
Tycker dock att tiden går fort nu. Har 32 dagar till BF. Känns konstigt att vi snart har en ny familjemedlem. Men såklart väldigt kul.
Gud vad dom sista dagarna går sakta nu!!!
På måndag kväll ska vi bli inlagda och påbörja igångsättningen, så med lite tur kommer han på tisdag!
Men denna väntan e jobbig :p
Gud vad dom sista dagarna går sakta nu!!!
På måndag kväll ska vi bli inlagda och påbörja igångsättningen, så med lite tur kommer han på tisdag!
Men denna väntan e jobbig :p
Hoppas bebis sjunker ner lite till och fixerar sig så du slipper oroa dig över det. De pratar ju mycket här i Linköping om att de har så många lyckade sätesbjudningar och att det inte är några problem men jag känner mig tveksam alltså. Jag vill verkligen undvika sätesbjudning då jag inte känner mig trygg med det, oavsett om personalen är trygg med det eller inte. Min läkare ville dock att huvudet skulle vara neråt då de ska klippa cerclaget eftersom hon är rädd för att det kan gå så fort och det är ju inte heller bra. Så förhoppningsvis slipper jag oroa mig. Har min v35 kontroll nästa vecka så får se om bm säger nåt.
Tack!
Usch vad jobbigt med allergi :(
Men man FÅR vara gnällig, nått roligt ska vi väl ha för att vi står ut med att vara gravida i en och en halv evighet? :P
Hoppas att dagarna går fort fram tills den 12e så du får hålla din skatt snart :)
Jag hoppas också de :) har du varit på kontroll nu? Jag inväntar v 37 kontrollen på fredag om en vecka och hoppas att han då fixerat sig! Tillhör du med linköping? Tycker de är lite läskigt med den där bakterien på BB men de ska väl va sanerat och borta nu.
Håller tummarna att han fixerar sig din lille! :)
Japp! Huvudet neråt men fortfarande ruckbart. 4 maj ska jag in och klippa cerclaget och de sa att det blir vändningsförsök då om huvudet inte skulle vara neråt.
Ja de säger ju att det ska vara sanerat och så nu, vet att de var tvungna att kasta alla pappa-sängar och att de väntade på nya. Hoppas de har hunnit komma! Hela neo-avdelningen ska ju flytta upp bredvid förlossningen nästa vecka också så det är mycket som händer där. Tänker att bakterien var ju på BB och neo så det är positivt att de lämnar gamla saker och lokaler!
Bakterie i sakerna på ett sjukhus? :o