BF maj 2017
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.
BF idag... verkar gå över tiden denna gång :(
BF idag... verkar gå över tiden denna gång :(
Jag räknar med att gå över med. Har gått över åtta dagar med båda tidigare barnen, så varför skulle denna vara annorlunda? Håller tummarna för dig!
Ja då förstår jag att du är inställd på något liknande denna gång också :) med sonen började jag blöda vid lunch på BF, sen vid middagstid kom värkarna.. Dock så klingade det av på kvällen för att den komma igen med full gas vid lunch dagen där på.. Det är som en spännande tid just innan.. Man känner sig som en tickande bomb ;D
Blir spännande att se hur det startar denna gång. Förra gången börja det med vattenavgång utan att jag ens haft en enda förvärk. Efter 10 min kom värkarna. Men sen var de segt (kändes som värkar hela tiden men de var visst ej tillräckligt starka). Så de blev tillslut värkstimulerande. Så ca 44 timmar senare kom bebisen.
Så nu hoppas jag slippa värkstimulerande och gärna lite kortare förlossning. Men huvudsaken att allt går bra.
Blir spännande att se hur det startar denna gång. Förra gången börja det med vattenavgång utan att jag ens haft en enda förvärk. Efter 10 min kom värkarna. Men sen var de segt (kändes som värkar hela tiden men de var visst ej tillräckligt starka). Så de blev tillslut värkstimulerande. Så ca 44 timmar senare kom bebisen.
Så nu hoppas jag slippa värkstimulerande och gärna lite kortare förlossning. Men huvudsaken att allt går bra.
Låter precis dom min första förlossning. Vattnet gick och 30 min senare kom värkarna men de tog sig aldrig utan jag fick också värkstimulerande :p
Min andra förlossning började också med vattenavgång men jag fick vänta länge på värkarna. Men när det väl drog igång tog det 3h 40 min från första värken ;) stor skillnad mot första gången. Hoppas min tredje blir som den andra - intensiv o lagom snabb
Men åh, mår du bra? Hur högt låg trycket? Hoppas allt går bra, håller tummarna.
En miniuppdatering från mig. Igår i v 37+2 föddes min son. 3400 g och 50 cm. Allt gick jättebra och nu är vi hemma igen.