• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Ankissen
    Teresiat skrev 2017-05-01 18:13:09 följande:

BF idag... verkar gå över tiden denna gång :(

Jag räknar med att gå över med. Har gått över åtta dagar med båda tidigare barnen, så varför skulle denna vara annorlunda? Håller tummarna för dig!
  • Teresiat
    Ankissen skrev 2017-05-01 18:19:22 följande:

Jag räknar med att gå över med. Har gått över åtta dagar med båda tidigare barnen, så varför skulle denna vara annorlunda? Håller tummarna för dig!

Ja då förstår jag att du är inställd på något liknande denna gång också :) med sonen började jag blöda vid lunch på BF, sen vid middagstid kom värkarna.. Dock så klingade det av på kvällen för att den komma igen med full gas vid lunch dagen där på.. Det är som en spännande tid just innan.. Man känner sig som en tickande bomb ;D
  • Ankissen
    Teresiat skrev 2017-05-01 18:25:07 följande:

Ja då förstår jag att du är inställd på något liknande denna gång också :) med sonen började jag blöda vid lunch på BF, sen vid middagstid kom värkarna.. Dock så klingade det av på kvällen för att den komma igen med full gas vid lunch dagen där på.. Det är som en spännande tid just innan.. Man känner sig som en tickande bomb ;D

Ja eller hur! Man analyserar kroppen och känner efter hela tiden. Idag fick jag fart till att packa färdigt bebisens del av bb-väskan eftersom jag kände lite molande mensvärk i ryggen. Men dock, jag har ff mer halsbränna än kissnödighet. Det verkar vara ett dåligt tecken om man snart vill föda. :D
  • Axioria1

Blir spännande att se hur det startar denna gång. Förra gången börja det med vattenavgång utan att jag ens haft en enda förvärk. Efter 10 min kom värkarna. Men sen var de segt (kändes som värkar hela tiden men de var visst ej tillräckligt starka). Så de blev tillslut värkstimulerande. Så ca 44 timmar senare kom bebisen.

Så nu hoppas jag slippa värkstimulerande och gärna lite kortare förlossning. Men huvudsaken att allt går bra.

• Nelah
    Axioria1 skrev 2017-05-01 19:45:39 följande:

Blir spännande att se hur det startar denna gång. Förra gången börja det med vattenavgång utan att jag ens haft en enda förvärk. Efter 10 min kom värkarna. Men sen var de segt (kändes som värkar hela tiden men de var visst ej tillräckligt starka). Så de blev tillslut värkstimulerande. Så ca 44 timmar senare kom bebisen.

Så nu hoppas jag slippa värkstimulerande och gärna lite kortare förlossning. Men huvudsaken att allt går bra.

Låter precis dom min första förlossning. Vattnet gick och 30 min senare kom värkarna men de tog sig aldrig utan jag fick också värkstimulerande :p

Min andra förlossning började också med vattenavgång men jag fick vänta länge på värkarna. Men när det väl drog igång tog det 3h 40 min från första värken ;) stor skillnad mot första gången. Hoppas min tredje blir som den andra - intensiv o lagom snabb
    Jag vill och jag kan...
  • Axioria1
    Nelah skrev 2017-05-01 19:49:39 följande:

Låter precis dom min första förlossning. Vattnet gick och 30 min senare kom värkarna men de tog sig aldrig utan jag fick också värkstimulerande :p

Min andra förlossning började också med vattenavgång men jag fick vänta länge på värkarna. Men när det väl drog igång tog det 3h 40 min från första värken ;) stor skillnad mot första gången. Hoppas min tredje blir som den andra - intensiv o lagom snabb

Då hoppas jag på något likt din andra. Denna gång har jag däremot haft lite förvärkar, men inte så farligt mkt.
  • jooo
    Fefferoni skrev 2017-04-29 10:31:42 följande:

Men åh, mår du bra? Hur högt låg trycket? Hoppas allt går bra, håller tummarna.

165/110 har jag haft som mest pendlar lite nu. Är inlagd på förlossningen igen från idag varit hemma i 2 dagae innan. Nu har dock läkaren bestämt sig för att sätta igång honom så fått första shotten nu. Är öppen 1 cm sen innan så lär dröja. Men underbart att få se sin plutt inom några dagar . Hur mår du?
  • Bäbiiiis

En miniuppdatering från mig. Igår i v 37+2 föddes min son. 3400 g och 50 cm. Allt gick jättebra och nu är vi hemma igen.

• Ankissen
    Axioria1 skrev 2017-05-01 19:45:39 följande:

Min första startade också med vattenavgång, klockan fem på em. Sonen är född klockan 6:48 morgonen därpå efter en väldigt jobbig natt.

Min andra startade med regelbundna värkar, klockan sju på morgonen. Runt sex minuter emellan sådär. Vi åt frukost i lugn och ro, körde sonen till dagis och åkte sen hem och packade det sista. Klockan tio kom vi in till förlossningen. Dottern var ute tio i två. Helt magisk förlossning som jag gärna upplever igen om jag får välja. Bäst av allt var att jag var så pigg under förloppet eftersom jag sovit gott natten innan. Ella var oxå pigg när hon kom ut, började amma på förlossningsbordet. Brorsan var mer seg efter sin långa förlossning.