• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Ankissen

Nu jobbar jag bara två dagar till! Hurra! Sen när mina kollegor börjar igen efter påsk är jag i v.37. Då vill jag inte jobba mer!

• Daggert83

Blir ingen igångsättning :(

Gynläkaren sa att jag skulle åka in vid minsta lilla känning dvs kraftigare värk, slempropp som lossnar alt teckningsblödning. Är det inte igång "på allvar" då så kan de göra hinnsvepning och låta mig stanna kvar på förlossningen i väntan på aktivt värkarbete.

Han sa: "var glad för att du är så jävla bra på att föda barn"... (?)

Det gjordes ett vaginalt UL, men ingen påverkan på tappen än så länge....

Suck!

• Freijah

Igår var vi hos läkaren för NST och ultraljud igen, allt ser bra ut och nu är det bestämt att det blir igångsättning den 25e april om han inte kommer tidigare.

Detta pga ICP.

• Teresiat

19 dagar kvar till bf. Inga direkta känningar än så länge. Ska bli SKÖNT med påskledighet, för att sen jobba sista veckan kommande vecka. Overkligt, snart är graviditeten över och man är tvåbarnsmamma. Nästan lite läskigt, många menar ju att det är fyrdubbelt så mkt jobb med två barn som ett..

• Paincake

Idag var jag inne för en så kallad snittbedömning. Fast läkaren hade redan alla papper i ordning, bokat dejt med narkosläkaren och under tiden jag satt där fick jag tid bokad till snittet så något snack om att inte få det beviljat var det inte. :)

Så den 12 maj kommer lillgrabben till världen - senast.

• Bäbiiiis
    Paincake skrev 2017-04-12 21:35:14 följande:

Idag var jag inne för en så kallad snittbedömning. Fast läkaren hade redan alla papper i ordning, bokat dejt med narkosläkaren och under tiden jag satt där fick jag tid bokad till snittet så något snack om att inte få det beviljat var det inte. :)

Så skönt och samtidigt spännande att ha ett datum bokat. Hur långt innan bf är 12 maj?
  • Paincake
    Bäbiiiis skrev 2017-04-12 22:14:58 följande:

Så skönt och samtidigt spännande att ha ett datum bokat. Hur långt innan bf är 12 maj?

En vecka innan beräknat (38+6) Mina två andra kom i v 40+0 och 40+4 så det är nog ingen risk att han kommer tidigare.

Det känns jättemärkligt att ha ett fast datum och jag misstänker att det kommer bli svårt att sova natt till tolfte :)
  • annadenise
    Paincake skrev 2017-04-12 21:35:14 följande:

Jag har fått snitt datum till den 2 maj..nedräkning pågår:). Vi får se om våra bebisar håller sig inne till utsatt datum eller om dom kommer innan
  • jooo

Jag var på v 35 kontrollen igår. Bebis ligger med huvudet neråt men ruckbart. Ja hoppas verkligen han stannar kvar :O vill verkligen inte göra kejsarsnitt och sätts verkar lite läskigt..På sjukhuset i Linköping säger de dock att de ofta utför sätesförlossningar och är trygga med det. Hmmm någon mer som har dessa tankar?

• emhese

Hej!
    Ny här :)
    Här väntar vi på lillasyster som är beräknad att komma den 8 maj :D

Lillan i magen har legat på tvären här varje barnmorskebesök fram tills ett extra besök bokades för ev vändningsförsök, då hade hon äntligen lagt sig tillrätta!
    Hoppas hon stannar så nu då storasyster va stor och de finns gott om plats i magen :)