• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Teresiat

I fredags kom vår plutt! Hade en jättebra förlossning. Intensiv men snabb. Helt tvärt om än vår förstföddes förlossning. Hade värkar i totalt 11,5 timmar innan han kom ut. Är det något som min man är riktigt bra på så är det att stötta mig genom värkar. Han var så lycklig när jag ringde till honom och sa att han behöver komma hem från jobbet då värkarna var täta. Sen så körde vi varenda värk tillsammans. Mannen kom hem vid lunchtid, vid 15-tiden åkte vi in till förlossningen, 15:39 så kom han ut. Födde helt utan smärtlindring. När vattnetgick i undersökningsrummet på förlossningen så kom krysvärkrna på en gång och då fick de springa med mig liggandes på en brits för att hinna till en förlossningssal.. 9 minuter senare var han ute :) Föda barn är verkligen en mäktig upplevelse! Lycka till er alla som har era förlossningar kvar att se fram emot ;)

• emhese
    Teresiat skrev 2017-05-08 17:37:11 följande:

I fredags kom vår plutt! Hade en jättebra förlossning. Intensiv men snabb. Helt tvärt om än vår förstföddes förlossning. Hade värkar i totalt 11,5 timmar innan han kom ut. Är det något som min man är riktigt bra på så är det att stötta mig genom värkar. Han var så lycklig när jag ringde till honom och sa att han behöver komma hem från jobbet då värkarna var täta. Sen så körde vi varenda värk tillsammans. Mannen kom hem vid lunchtid, vid 15-tiden åkte vi in till förlossningen, 15:39 så kom han ut. Födde helt utan smärtlindring. När vattnetgick i undersökningsrummet på förlossningen så kom krysvärkrna på en gång och då fick de springa med mig liggandes på en brits för att hinna till en förlossningssal.. 9 minuter senare var han ute :) Föda barn är verkligen en mäktig upplevelse! Lycka till er alla som har era förlossningar kvar att se fram emot ;)

Åh va härligt!
    Stort GRATTIS till er! :D
  • Axioria1
    Teresiat skrev 2017-05-08 17:37:11 följande:

Grattis!
  • Summerchild
    emhese skrev 2017-05-08 16:20:12 följande:

Tack för ditt svar! :)

Min förra förlossning va utdragen men gick väldigt bra för att vara en så stor tjej.. De ser ju klart alla som en fördel men jag känner att jag är inte rädd för att lillasyster ska bli lika stor utan jag är inte ute efter att slå några personliga rekord!

Lutar mot att be om igångsättning om vi lyckas vända.. Vill helst undvika kejsarsnitt :/

Det låter som en bra idé. Hoppas oxå få igångsättning då mina 3 barn vägde 4500-4800 på bf dagen. Födde galant och sprack ingenting. Hoppas ni lyckas vända er bebis. Hjälp till lite själv hemma liggandes ganska plant. Jag var inte rädd att hjälpa min son och plopp klarade vi ut det bara han å jag en kväll. Snacka om att bonda :)

eftersom det inte är 1a så upplever jag att magen är ngt degig. Där du inte känner bebis kan du trycka. Ena handen uppifrån och ner på ena sidan och andra handen neråt å upp på andra sidan. Om tips kan göra nåt.
  • emhese
    Summerchild skrev 2017-05-08 23:35:03 följande:
    Det låter som en bra idé. Hoppas oxå få igångsättning då mina 3 barn vägde 4500-4800 på bf dagen. Födde galant och sprack ingenting. Hoppas ni lyckas vända er bebis. Hjälp till lite själv hemma liggandes ganska plant. Jag var inte rädd att hjälpa min son och plopp klarade vi ut det bara han å jag en kväll. Snacka om att bonda :)

eftersom det inte är 1a så upplever jag att magen är ngt degig. Där du inte känner bebis kan du trycka. Ena handen uppifrån och ner på ena sidan och andra handen neråt å upp på andra sidan. Om tips kan göra nåt.
    Vändningsförsöket va lyckat och bebis ligger nu rätt men läkaren tyckte inte de va lönsamt med igångsättning pga olika orsaker så vi fick åka hem och bara vänta... Bara 1 dag över tid än så länge...
  • Ankissen
    emhese skrev 2017-05-09 14:40:34 följande:

Vändningsförsöket va lyckat och bebis ligger nu rätt men läkaren tyckte inte de va lönsamt med igångsättning pga olika orsaker så vi fick åka hem och bara vänta... Bara 1 dag över tid än så länge...

Attans! Men skönt att bebis ligger rätt i allafall!
  • fillifjonkans

Hej på er.

Pluppar in här om det är ok?
    Vi väntar vårt tredje barn nu i maj och var häromdagen med om en helt ny upplevelse som skiljer sig från dom andra graviditeterna. Började nämligen småblöda. Verkligen lite, lite men som många andra säkert skulle gjort började jag fundera på om det snart skulle vara dags, nu är det ju bara några veckor kvar hur eller hur. Men ändå, någon med erfarenheter om detta?

• Bebisbubbla
    fillifjonkans skrev 2017-05-09 16:19:45 följande:

Hej på er.

Vi väntar vårt tredje barn nu i maj och var häromdagen med om en helt ny upplevelse som skiljer sig från dom andra graviditeterna. Började nämligen småblöda. Verkligen lite, lite men som många andra säkert skulle gjort började jag fundera på om det snart skulle vara dags, nu är det ju bara några veckor kvar hur eller hur. Men ändå, någon med erfarenheter om detta?

Tänkte direkt på detta, saxat från 1177.

Det kan komma en mindre blödning när förlossningen startar. Det kallas för teckningsblödning. Blödningen kommer från ytliga blodkärl i slemhinnan i livmoderhalsen. Blodkärlen kan brista när livmoderhalsen öppnar sig.

Tänkte om du ska ha i maj och ditt tredje barn så :)
  • emhese
    Ankissen skrev 2017-05-09 16:11:32 följande:
    Attans! Men skönt att bebis ligger rätt i allafall!
    Ja de är skönt men samtidigt är jag lite rädd för att hon ska vända sig igen.. Själva vändningen va inte så hemskt men medicinen man fick för att få livmodern att slappna av var väldigt obekväm så jag hoppas jag slipper detta igen!
  • emhese
    fillifjonkans skrev 2017-05-09 16:19:45 följande:

Hej på er.

Säkert teckenblödning men känner du dig osäker så ring och prata med förlossningen :)