• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Ankissen
    emhese skrev 2017-05-05 07:25:38 följande:

Ja de kan ju va så.. har du gjort något tillväxtultraljud? :)

Näe inget tillväxt UL. Hoppas BM kan känna hur han ligger. Ska dit på onsdag. Dessutom har jag gått över med ettan och tvåan, båda åtta dagar, så jag antar att jag har tid på mig, fast det inte känns så.
  • Axioria1
    jooo skrev 2017-05-04 21:10:58 följande:

I tisdags kom vår lilla vän efter igångsättning i och med min havandeskapsförgiftning i v 37 +1. Var helt omogen i måndags kväll, Cytotec hela natten öppnat mig 2 cm på förmiddagen på tisdagen. Vattnet gick vid läkarundersökning vid 13- tiden. Värkstimulerande dropp på de och ute vid 18 tiden. Öppnade mig 8 cm på 5 timmar. Läkarna hade förberett oss på att de kunde i värsta fall bli upp till 3 dygn då jag var omogen och förstföderska men väldig smidig förlossning måste jag säga :Det

Och på tal om jag tyckte jag kände hicka över hela magen och hade också fruktansvärd halsbränna men lillen hade fixerat sig långt ner i bäckenet :)

Lycka till alla ni andra. Här bebisgosas de :)

Ett stort grattis!!
  • Axioria1

Hurra är jätteglad för igår fick jag veta att jag haft vattkoppor. Så skönt att slippa fundera på om bebis (och jag) kommer få det om sonen är smittad.

Ser att de börjar titta ut bebisar nu. Jättekul! Känns jättekonstigt att det när som helst kan dra igång. Själv gissar jag på att min förlossning drar igång nästa vecka. Har sagt att det ska bli bebis den 13 maj (BF den 15 maj). Men det är ok om de blir lite tidigare.

I natt sov jag även den bästa natten på typ hela graviditeten. Så konstigt och underbart. Så om de blir fler såna nätter så är de ok om bebis är kvar en stund till för det blir nog lite si och så med sömnen sen kan jag tro....

• Bebisbubbla

Hej :) längesen jag skrev här men letar tips. Just slutat jobba för att vila och ladda inför förlossning (BF 20 maj). Men vad gör ni andra som är hemma och väntar? Gillar inte laga mat, baka eller sticka men ändå så rastlös. Har inga barn sen tidigare som tar upp tid heller så.. klättrar på väggarna samtidigt som man inte orkar så mycket.

Tips?

• Paincake
    Bebisbubbla skrev 2017-05-08 10:22:07 följande:

Hej :) längesen jag skrev här men letar tips. Just slutat jobba för att vila och ladda inför förlossning (BF 20 maj). Men vad gör ni andra som är hemma och väntar? Gillar inte laga mat, baka eller sticka men ändå så rastlös. Har inga barn sen tidigare som tar upp tid heller så.. klättrar på väggarna samtidigt som man inte orkar så mycket.

Tips?

Jag har varit hemma hela april och ska snittas på fredag (om inte bebis vill kika ut tidigare...). Jag tittar en del på serier och filmer, spelar på telefonen, okynnesshoppar på nätet ;). Sen har jag hjälpt min bror att skriva sin d-uppsats. (Inte innehållsmässigt, men jag har hämtat honom på morgonen och servat med mat, fika och motivation. Han har ADD och svårt att koncentrera sig så jag har sett till att skapa lite rutin för honom. Den blev färdig i lördags så nu väntar han bara på dom om opponering!) Jag har haft ett projekt om dagen, dvs rensat en garderob, städat en hylla, planterat om en krukväxt och liknande. Inget stort eller utmattande men sånt som ligger och gnager och är skönt om det blir gjort.
  • livetiettnotskal
    Bebisbubbla skrev 2017-05-08 10:22:07 följande:

Tips?

Jag har rensat hela huset, varenda liten vrå, haha. Sen så städar jag varje dag men vi har två små barn som stökar ner jämt. Fast jag hatar när det är smutsigt så hade städat ändå :)
    Försöker sysselsätta mig med vänner den tiden barnen är på förskola. Är också så rastlös och trött på att vänta på att det ska sätta gång (BF på lördag).
  • Frost
    jooo skrev 2017-05-04 21:10:58 följande:

I tisdags kom vår lilla vän efter igångsättning i och med min havandeskapsförgiftning i v 37 +1. Var helt omogen i måndags kväll, Cytotec hela natten öppnat mig 2 cm på förmiddagen på tisdagen. Vattnet gick vid läkarundersökning vid 13- tiden. Värkstimulerande dropp på de och ute vid 18 tiden. Öppnade mig 8 cm på 5 timmar. Läkarna hade förberett oss på att de kunde i värsta fall bli upp till 3 dygn då jag var omogen och förstföderska men väldig smidig förlossning måste jag säga :Det

Och på tal om jag tyckte jag kände hicka över hela magen och hade också fruktansvärd halsbränna men lillen hade fixerat sig långt ner i bäckenet :)

Lycka till alla ni andra. Här bebisgosas de :)

Stort grattis till ert lilla mirakel! :) Ska in på fredag och kolla status och diskutera igångsättning. Fick en morgontid så att vi ska kunna sätta igång då direkt om det känns bra. Hoppas allt gått bra och att ni fått åka hem och njuta nu :)
  • emhese

Idag har vi vart inne för ev igångsättning men denna lilla bebis hade än en gång vänt sig på tvären så de va bara att ta sina grejer och åka hem igen...
    Fick ny tid imorgon för vändning då man måste va fastande. Funderar nu på hur man ska gå tillväga.. Ska man be om igångsättning direkt så bebis inte hinner vända sig igen eller ska man avvakta och låta kroppen sköta sitt? Va hade ni andre valt? Och varför?
    Risken finns ju att hon vänder sig igen och vattnet går då de blir akutsnitt eller så ligger hon rätt och förlossningen startar av sig själv.. Anledningen från början att vi diskutera igångsättning är för att storasyster vägde närmare 5kg (född 41+6) och lillasyster beräknades idag väga 4500g.
    Va hade ni andra gjort om ni fått välja?

• Axioria1
    emhese skrev 2017-05-08 14:49:37 följande:

Idag har vi vart inne för ev igångsättning men denna lilla bebis hade än en gång vänt sig på tvären så de va bara att ta sina grejer och åka hem igen...

Fick ny tid imorgon för vändning då man måste va fastande. Funderar nu på hur man ska gå tillväga.. Ska man be om igångsättning direkt så bebis inte hinner vända sig igen eller ska man avvakta och låta kroppen sköta sitt? Va hade ni andre valt? Och varför?

Risken finns ju att hon vänder sig igen och vattnet går då de blir akutsnitt eller så ligger hon rätt och förlossningen startar av sig själv.. Anledningen från början att vi diskutera igångsättning är för att storasyster vägde närmare 5kg (född 41+6) och lillasyster beräknades idag väga 4500g.

Va hade ni andra gjort om ni fått välja?

Hade antingen bett om igångsättning direkt efter vändningen (om den lyckas) alt skippat vändningsför sök om de ej gick att sättas igång direkt och då får kejsarsnitt inplanerat. Ev skulle jag fundera på att vägra vändningsförsök och satsat på kejsarsnitt om bebisen väger mycket (lite beroende på hur din förra förlossning gick och kändes).

Hade känts för osäkert att skickas hem efter vändningsförsöket om bebis vill snurra runt fler gånger.

Lycka till!
  • emhese
    Axioria1 skrev 2017-05-08 15:11:50 följande:
    Hade antingen bett om igångsättning direkt efter vändningen (om den lyckas) alt skippat vändningsför sök om de ej gick att sättas igång direkt och då får kejsarsnitt inplanerat. Ev skulle jag fundera på att vägra vändningsförsök och satsat på kejsarsnitt om bebisen väger mycket (lite beroende på hur din förra förlossning gick och kändes).

Hade känts för osäkert att skickas hem efter vändningsförsöket om bebis vill snurra runt fler gånger.

Lycka till!
    Tack för ditt svar! :)
    Min förra förlossning va utdragen men gick väldigt bra för att vara en så stor tjej.. De ser ju klart alla som en fördel men jag känner att jag är inte rädd för att lillasyster ska bli lika stor utan jag är inte ute efter att slå några personliga rekord!
    Lutar mot att be om igångsättning om vi lyckas vända.. Vill helst undvika kejsarsnitt :/