• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • emhese
    Axioria1 skrev 2017-05-15 18:26:02 följande:

Ha ha, skulle hjälpa sonen och råka visst skicka inlägget.

Har varit hos barnmorskan idag för förhoppningsvis sista gången innan efterkontrollen. Fick iaf en tid till den 26 maj men den hoppas jag blir inställd.

Känner mig förvånansvärt pigg och sover ganska bra (ja allt är relativt men iaf som höggravid ).

Hur går det för er och hur mår ni?

Här är en till som varit hos barnmorskan idag på sista besöket garanterat!! :D
    Den 23 blir de igångsättning om inget händer innan.. men någonting är nog på gång för jag har nog aldrig varit så trött som jag är nu, somnar i tid och otid när som helst!
    Helt sjukt men får ställa väckarklocka dygnet runt om jag har tider att passa.. annars finns risken att jag somnar och missar hämta storasyster på dagis tex :/
    Någon annan som varit så extremt trött?
    Kanske kroppen som laddar!! Hoppas!!!
  • Weedle17

Grattis till alla som fått sina bebisar!

Jag har förhoppningsvis mitt sista MVC-besök i morgon. Jag har ju en bebis som fortfarande efter två vändningsförsök inte velat lägga sig med huvudet neråt. Jag har fått tid för planerat snitt nästa vecka om hon nu inte får för sig att snurra runt nu sista dagarna. Jag har träffat en hel del barnmorskor och läkare nu som tycker att det är väldigt konstigt att tredje barnet beter sig såhär efter två helt normala graviditeter och förlossningar Bestämd liten filur!

Lycka till till alla som väntar på sina små, nu är det inte långt kvar oavsett!

• emhese
    Weedle17 skrev 2017-05-16 08:21:45 följande:

Grattis till alla som fått sina bebisar!

Jag har förhoppningsvis mitt sista MVC-besök i morgon. Jag har ju en bebis som fortfarande efter två vändningsförsök inte velat lägga sig med huvudet neråt. Jag har fått tid för planerat snitt nästa vecka om hon nu inte får för sig att snurra runt nu sista dagarna. Jag har träffat en hel del barnmorskor och läkare nu som tycker att det är väldigt konstigt att tredje barnet beter sig såhär efter två helt normala graviditeter och förlossningar Bestämd liten filur!

Lycka till till alla som väntar på sina små, nu är det inte långt kvar oavsett!

De va hemskt va många bebisar är busar som snurrar..
    Min lilla låg på rätt håll igår så jag hoppas hon stannar så nu!
    Hur känner du inför snitt?
    Enligt min läkare lägger sig 97% av alla bebisar sig på rätt håll när de är dags men man vågar ju inte chansa.. Lycka till med allt!
  • Weedle17
    emhese skrev 2017-05-16 11:13:27 följande:
    De va hemskt va många bebisar är busar som snurrar..
    Min lilla låg på rätt håll igår så jag hoppas hon stannar så nu!
    Hur känner du inför snitt?
    Enligt min läkare lägger sig 97% av alla bebisar sig på rätt håll när de är dags men man vågar ju inte chansa.. Lycka till med allt!
    Den här rackaren snurrar inte så mycket utan hon har legat likadant varje gång vi kollat, vilket har blivit många gånger nu.
    Jag blev ju väldigt chockad när de sa att vi får planera snitt. Det var verkligen ingenting jag ens hade tänkt på då mina pojkar legat rätt vid "rätt vecka". Nu har jag gått in i vecka 39 (38+1) och läkaren trodde inte att hon skulle vända sig men man ska aldrig säga aldrig. Nu har jag ställt mig in på snitt och läst en massa om det och nu känns det helt okej. Bara för det så vänder hon säker nu sista dagarna Nu är jag mest nojig för att man vid inskrivningen (på måndag) märker att hon vänt sig och jag skickas hem. Det är ju ändå en liten mental omställning.

Hoppas att din lilla ligger kvar nu Kommer ni att kolla fler gånger eller är det bara att vänta tills det sätter igång nu?
  • emhese
    Weedle17 skrev 2017-05-16 11:56:38 följande:
    Den här rackaren snurrar inte så mycket utan hon har legat likadant varje gång vi kollat, vilket har blivit många gånger nu.
    Jag blev ju väldigt chockad när de sa att vi får planera snitt. Det var verkligen ingenting jag ens hade tänkt på då mina pojkar legat rätt vid "rätt vecka". Nu har jag gått in i vecka 39 (38+1) och läkaren trodde inte att hon skulle vända sig men man ska aldrig säga aldrig. Nu har jag ställt mig in på snitt och läst en massa om det och nu känns det helt okej. Bara för det så vänder hon säker nu sista dagarna Nu är jag mest nojig för att man vid inskrivningen (på måndag) märker att hon vänt sig och jag skickas hem. Det är ju ändå en liten mental omställning.

Hoppas att din lilla ligger kvar nu Kommer ni att kolla fler gånger eller är det bara att vänta tills det sätter igång nu?
    Ja jag håller helt med dig om att de är lite jobbigt mentalt att inte riktigt veta.. Typiskt tjejer att krångla lite enligt min sambo ;)
    Jag har fått direktiven att om mitt vatten går så ska jag åka in direkt på kontroll för att vara på den säkra sidan men vi kommer inte kolla mer nu.. är i v 41+0 idag. Har märkt att om jag står upp eller ligger på vänster sida så vänder hon inte sig så jag får försöka hålla mig på de hållen ;)
  • Weedle17
    emhese skrev 2017-05-16 18:59:49 följande:
    Ja jag håller helt med dig om att de är lite jobbigt mentalt att inte riktigt veta.. Typiskt tjejer att krångla lite enligt min sambo ;)
    Jag har fått direktiven att om mitt vatten går så ska jag åka in direkt på kontroll för att vara på den säkra sidan men vi kommer inte kolla mer nu.. är i v 41+0 idag. Har märkt att om jag står upp eller ligger på vänster sida så vänder hon inte sig så jag får försöka hålla mig på de hållen ;)
    Haha, ja det får du göra då
    Lycka till, hoppas att hon vill komma ut snart
  • Astilbe

Är det någon här som kan säga hur er förlossning startade (om ni redan har fått era små eller om ni har fött tidigare)? Jag ska ha kejsarsnitt denna gång också men har haft mycket sammandragningar sen halva graviditeten. I dag tycker jag dock att de trycker på mer neråt och känns annorlunda och får lite panik eftersom jag nog är den enda i denna tråd som inte vill att det ska sätta igång nu Gör dock inte jätteont men sitter mer i höfterna nu tycker jag och det trycker på som sagt. Hjälp!

• Axioria1
    Astilbe skrev 2017-05-18 12:01:05 följande:

Är det någon här som kan säga hur er förlossning startade (om ni redan har fått era små eller om ni har fött tidigare)? Jag ska ha kejsarsnitt denna gång också men har haft mycket sammandragningar sen halva graviditeten. I dag tycker jag dock att de trycker på mer neråt och känns annorlunda och får lite panik eftersom jag nog är den enda i denna tråd som inte vill att det ska sätta igång nu Gör dock inte jätteont men sitter mer i höfterna nu tycker jag och det trycker på som sagt. Hjälp!

Kan vara att bebisen fixerar sig då kan de trycka på neråt och ila.

Min förra starta med vattenavgång. Kände att de knäppte till i magen och förstod redan innan vattnet kom var de var. Kort därefter kom det värkar.

Nu verkar de inte hända mycket. Väntar och väntar. Men idag är det iaf sommarväder ute och hela familjen är ledig!
  • Ankissen
    Astilbe skrev 2017-05-18 12:01:05 följande:

Mina två tidigare förlossningar har startat olika men jag har inte märkt av något innan vid någon av dem. Första startade med vattenavgång, åtta dagar över tiden. Andra startade med regelbundna värkar på morgonen när jag vaknade.
  • Freijah

Blir inte mycket gjort här hemma!

Björn är tre veckor nu och vill bara vara nära, lägger jag honom i sin säng dagtid så vaknar han direkt. Som tur är så funkar sängen på natten :)