• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • Blomsterfröna

Hur vanligt är de att Blöda under graviditeten ?? Jag började idag med rosa och har som mensvärk i nedre delen som strålar ut i svanken

• GreenSpirit
    Tussilago6 skrev 2016-09-16 12:00:14 följande:

Det är inte farligt att ha sex när man är gravid, däremot lätt hänt att man blöder lite efteråt pga sköra slemhinnor som yopas skrev. Ta det chill och fortsätt ligga, det är ju skönt juh!

Jag får tänka så. :)

Blir lite nojjig eftersom missfallet började i anslutning till samlag sist.

Men det har slutat helt *ta i trä* och jag ber till alla högre makter att det inte fortsätter eller kommer mer. :)
  • GreenSpirit
    Blomsterfröna skrev 2016-09-16 12:40:27 följande:

Hur vanligt är de att Blöda under graviditeten ?? Jag började idag med rosa och har som mensvärk i nedre delen som strålar ut i svanken

Ingen aning, blödde du ngt med dina tre tidigare?
  • GreenSpirit

Var på toa nu. Ingenting, kom ut en liiiiten liiiten flytning, alltså bara extremt liten på pappret som var knappt färgad, mer åt ljusljus aprikos. Hopps det är från det blod som låg kvar i slidan.

Molande mensvärk.

• Yopas
    GreenSpirit skrev 2016-09-16 10:48:54 följande:

Känns bättre bara genom att läsa ditt inlägg. Tack!

Går på toa hela tiden fast att det varken gör till eller från.

Att man ska vara så här orolig!

Vill bara att tiden ska gå så att jag vet att det är lugnt.

Jag blödde samma dag som min beräknade mens. Trodde då att vi ännu en gång var tvungna att fortsätta med bebisverkstad! Men samma dag som den kom så försvann den. Trodde jag var stressad och att det var därför den slutade komma. Köpte då ett test som visade till min förvåning positivt. Kunde ju inte varit lyckligare! Dock ro gde jag barnmorskan samma dag och hon talade om att en blödning under den tidiga graviditeten inte är ovanligt.

Så jag förstår din oro!! Jag vart också orolig! Men som tur är så var det förmodligen ingen fara! :D
  • Yopas
    Fjäderängel skrev 2016-09-16 14:19:42 följande:

Det är väl inte farligt att ha samlag när man är gravid?

Nej det är det absolut inte! :) det är vara att ligga på haha! Dock som det står i inlägget där uppe så är slemhinnorna något skönare och därför kan man börja blöda lite. Så länge man inte har ont eller blöder mycket ska man inte vara orolig. Men om man ändå är det kan man alltid kontakta sin barnmorska! :D
  • GreenSpirit

åh vad jag hoppas ni har rätt tjejer!

Mensvärken har jag haft varje dag ändå är jag rädd nu när den kommer . " känns den annorlunda?" "Kommer det ut ngt nu?" "Ökar inte värken?"

Samtidigt vet vi alla att det bara är tiden som kan utvisa ngt. Ska försöka hålla mig till vecka 7 innan ett VUL och ta ett test till innan dess och så hoppas jag på det bästa. Annars lär ni vara de första som får höra om det;)

• Yopas
    GreenSpirit skrev 2016-09-16 14:30:31 följande:

åh vad jag hoppas ni har rätt tjejer!

Mensvärken har jag haft varje dag ändå är jag rädd nu när den kommer . " känns den annorlunda?" "Kommer det ut ngt nu?" "Ökar inte värken?"

Samtidigt vet vi alla att det bara är tiden som kan utvisa ngt. Ska försöka hålla mig till vecka 7 innan ett VUL och ta ett test till innan dess och så hoppas jag på det bästa. Annars lär ni vara de första som får höra om det;)

Jaa, som sagt, oron känner jag igen!

jag fick lite flytningar garderob idag som var något missfärgade. Men senaste toabesök ett jag var på så var det bara "aprikos färgat".. hoppas det är som det ska! Jag har inte samma slags mensvärk som jag haft de senaste tre dagarna, men det kanske är normalt att ha värk lite till och från? :o eller ska.man alltid känna en ständig mild mensvärk?

Detta är ju mitt första graviditet, så vad som är normalt och inte är ju svårt att veta! :/
Svar på tråden BF maj 2017