• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • MartingaleFootprints
    Miichz skrev 2016-09-17 20:36:45 följande:

Får man hänga på här? Jag plussade för ca två veckor sen och går in i vecka sju i morgon :)

Blir också en liten maj bebis om allt går som det ska såklart. Är det bara jag som är otroligt rädd för missfall nu tidigt i graviditeten?

Är i vecka 5 och känner mig också jätterädd för missfall. Försöker verkligen att inte tänka på det och övertala mig själv att det inte hjälper att oroa sig, det händer om det händer men det är liten risk. Men oron är ändå rätt stark. :(
  • Yopas

Jag känner detsamma!! Jag är också orolig. Så fort jag inte känner den där molvärken på en timme, eller när jag har fått en brun flytning sådyker oron fram!! Hur vanligt är det med missfall? Det är ju inte ovanligt men tänkte om någon visste en ungefärlig procentuell siffra för hur vanligt eller ovanligt det faktiskt är? :(

Usch hatar den här oron! :/

• JoJoNo
    Yopas skrev 2016-09-17 21:54:01 följande:

Jag känner detsamma!! Jag är också orolig. Så fort jag inte känner den där molvärken på en timme, eller när jag har fått en brun flytning sådyker oron fram!! Hur vanligt är det med missfall? Det är ju inte ovanligt men tänkte om någon visste en ungefärlig procentuell siffra för hur vanligt eller ovanligt det faktiskt är? :(

På denna sidan står 20-30 procent. Men vet inte om det stämmer. Vet inte hur man ska lyckas sluta oroa sig.

www.niomanader.se/missfall/
  • Paincake
    JoJoNo skrev 2016-09-17 20:45:28 följande:
    Tack ??. Förra gången funkade med salta kex ett tag. Min man köpte stort lager men efter några veckor funkade inte det heller. Så han lärde sig fort att inte köpa för mkt, för det ändrades från vecka till vecka.
    Åh, det är kärlek, det. Ett helt lager kex!
  • JoJoNo
    Yopas skrev 2016-09-17 21:54:01 följande:

På denna sidan står 20-30 procent. Men vet inte om det stämmer. Vet inte hur man ska lyckas sluta oroa sig.

• JoJoNo
    Paincake skrev 2016-09-17 22:09:04 följande:
    Åh, det är kärlek, det. Ett helt lager kex!
    Hihi ja det är nog det :).

Vet inte varför mitt förra inlägg kom två gånger.

Hoppas ni alla får sova gott utan att gå upp o kissa hundra ggr inatt.
  • Verben
    Yopas skrev 2016-09-17 14:49:21 följande:

Tack!! :) jag mår faktiskt bra! Inget illamående, inte heller några ömma bröst. Däremot är jag supertrött och har en ständig mild mensvärk. Min aptit är också inte så bra, men det vänder snart hoppas jag! :D Men som jag skrev i ett inlägg ovanför så är jag glad för att känna denna molvärk. Det gör allt så himla mycket mer verkligt!! :D

Är det ert första barn? :)

Jag har också sån där molande mensvärk men precis som du säger så är det ju ett tecken på att det händer saker där inne så man för tänka på det:) ja det är vårt första, så spännande:) är det ert första också?!
  • Verben

Det där med att vara rädd för missfall är så påfrestande! Man är så glad och samtidigt så känner jag att man inte riktigt vågar vara så glad som man vill för då blir sorgen så mkt värre om något händer! Så blandade känslor! :/

• Yopas
    JoJoNo skrev 2016-09-17 22:11:00 följande:

Åh okej! :o tack för svaret!
Svar på tråden BF maj 2017