• Onix

BF maj 2017

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

• Svar på tråden BF maj 2017
  • annadenise
    Emmissara skrev 2016-09-15 09:21:41 följande:

I kalmar län får man 2 UL, ett runt v 11-14 (även om man inte vill göra KUB så gör man ett ultraljud i dom veckorna) och sen är det RUL v 18-20. Alla blir erbjudna att göra KUB gratis här men om man som sagt inte vill göra det så får man ändå ett ultraljud så de känns skönt :D 

Fantastiskt! De skiljer nog mycket från län till län
  • Blomsterfröna

Gud va jag skriver i tråden men ska köpa mig ett digitalt och precis kissat,hur länge behöver jag vänta innan jag kan ta de??

• Emmissara
    Blomsterfröna skrev 2016-09-15 11:35:14 följande:

Gud va jag skriver i tråden men ska köpa mig ett digitalt och precis kissat,hur länge behöver jag vänta innan jag kan ta de??

tror man brukar säga 4timmar utan att ha druckit något. 
  • Emmissara
    annadenise skrev 2016-09-15 11:34:16 följande:
    Fantastiskt! De skiljer nog mycket från län till län
    aa de känns skönt, men kommer nog göra 1-2 VUL innan KUB. Får se om landstinget tar emot mig (de borde ta emot mig på ett första iaf) annars går jag till en privat klinik några mil bort.
  • Blomsterfröna
    Emmissara skrev 2016-09-15 11:36:39 följande:
    tror man brukar säga 4timmar utan att ha druckit något. 
    Å herregud de klarar man ju inte
  • Hoppfullatankar

Blir snart galen på mina boobs ömmar något så kopiöst så kan ju inte ligga ordentligt ???? har nu tagit ca 7 gravtest denna veckan, och alla visar positivt, men jag har fortfarande svårt att tro att det är på riktigt! Kanske trodde det skulle ta längre tid att bli gravid? Chockad och överlycklig!

• GreenSpirit
    Mela91_t skrev 2016-09-15 11:22:33 följande:

Plusade 8september! Beräknad 21 maj! Första graviditeten, har inte fattat de ännu ???? Har känt av illamåendet och trötthet de senaste dagarna samt svullen över magen????

Grattis!!:)

Väntar också vårat första och vill vra illamående;)
  • Mela91_t

Stort Grattis!!! Jag har gjort så många test för jah förstår fortfarande inte att jag är gravid! Har bokat in min på mvc 28/9 kommer vara i v. 6 då! Och sedan 18/10 V. 11 för första ultraljudet! :)

GreenSpirit skrev 2016-09-15 11:43:01 följande:

Grattis!!:)

Väntar också vårat första och vill vra illamående;)

• Anotherone
    Hoppfullatankar skrev 2016-09-15 11:41:41 följande:

Blir snart galen på mina boobs ömmar något så kopiöst så kan ju inte ligga ordentligt ???? har nu tagit ca 7 gravtest denna veckan, och alla visar positivt, men jag har fortfarande svårt att tro att det är på riktigt! Kanske trodde det skulle ta längre tid att bli gravid? Chockad och överlycklig!

Grattis!!
    Jag har också gjort fler än ett test, och när jag var på inskrivning häromdagen gjorde barnmorskan där ett också. Känns bra så att hon inte tror att man luras
    Vi fick plus på första aktiva försöket så jag har också svårt att tro det ibland, att man ska ha den lyckan att få bli mamma igen <3
Svar på tråden BF maj 2017