Bim oktober 2016
Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.
Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.
Vill också gärna vara med om det är ok? Nyss påbörjat första försöket till andra barnet - hade sex i förrgår på dag 13 och idag på dag 15, tror äl är på gång snart om jag går efter flytningarna så vi kommer ha sex varje dag nu i några dagar förhoppningsvis. BIM runt 3/10 men cykeln kan vara längre också för jag har precis fått igång äl/mens. Känns spännande!
Någon mer som har BIM ungefär samtidigt som jag?
Jag har Bim 3-4/10 men jag har haft ÄL precis... Hur lång lutealfas har du?
Jag kör både monitor, ÄL tester och tempar då min cykel var oregelbunden efter flera tidiga missfall. Denna gång körde rosenrot för att få ÄL tidigare och jag har fått den 5-6 dagar tidigare vilket jag är glad för. Innan MF min cykel låg på 24-28 dagar Max .
Oj det blev nåt fel. Skulle citera Blomma
Jag kör både monitor, ÄL tester och tempar då min cykel var oregelbunden efter flera tidiga missfall. Denna gång körde rosenrot för att få ÄL tidigare och jag har fått den 5-6 dagar tidigare vilket jag är glad för. Innan MF min cykel låg på 24-28 dagar Max .
Hoppar in här med! Hoppas att det är ok?
Jag är 36 år och har 3 barn sedan innan från ett tidigare förhållande. 13, 11 och 9 år. Har tidigare fått hjälp via gyn med pergotime för att bli gravid. Har nu ett nytt förhållande sedan 2½ år tillbaka i tiden. Han har inga barn och vi vill nu gärna ha ett biologiskt tillsammans.
Började denna månaden nu med Letrozol (tydligen bättre än pergotime) och har BIM runt den 10/10. Var hos gyn i måndags på dag 11 och hade då äggblåsor på 11 mm och 17 mm. Så han räknade ut att ungefär på lördag skulle jag ägglossa. Men vi började köra på redan varannan dag igår och från och med idag kör jag också med äl-stickor.
Mensen kom som jag anade idag så nu följer några dagar av smärta o pillerknaprande o sen påt igen! Vill ha ett syskon till min son nuuu *stampar foten som en liten trotsig unge* :P
Beklagar dina missfall - hoppas att du blir gravid snart igen och att det äntligen ska gå hela vägen! Låter lovande att rosenrot gett effekt.
Tack. Fördelen att jag blir gravid nästan varenda månad men får alltid positiva test som inte stegrar mer än 2-5 dagar. Graviditeter är bekräftade av läkare. Men felet ligger vid celldelningen efter att ägget har fäst... Kan vara ägg av inte så bra kvalite. Läkare säger att min kropp är som dammsugare som suger åt sig alla ägg för att fatta sen att ägget är fel på och då börjar den stöta bort den. Men det är läkarens teori som inte är bevisat med några prov utan han bara väljer att tro på sin egen teori.Vill bara se nån gång plus som stannar kvar och hellre slippa positiva Gravtest varje månad som inte leder till fullbordat graviditet..
Hej alla, hoppar hit från septembertråden då mensen kom idag :/
Cykeln diffar några dagar men tror ÄL är runt 8 okt och BIM runt 19-21 oktober. Blir sjunde försöket (med ett tidigt missfall i juli i v.5+5) till ett efterlängtat syskon till vår dotter född 2014. Längtar så jag exploderar. Som alla andra i gruppen:) nu jäklar ska det bli plus på stickan!