• Guffy78

Bim oktober 2016

Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

• Svar på tråden Bim oktober 2016
  • jessi84

Blev skumt när jag skulle lägga till mig i listan men hamna där men det ser konstigt ut.

• Väntar på magen
    LillaJag06 skrev 2016-09-30 07:40:14 följande:
    Härligt.
    Jag har äl idag med enligt testet (glad gubbe)
    Då har vi väl bim ungefär samtidigt?
    Jag räknar med tom den 14 oktober frö att vara på den säkra sidan.

Är det första barnet?
    Jag har BIM den 12:e

Tredje barnet. Ni då?
  • isen

Bimlista oktober

2 oktober - isen, första försöket

3 oktober- Sofie1986, första försöket

3 oktober - Helle15, första försöket

3 oktober - Blomma, första försöket

5 oktober - Jojjo92, tredje försöket

7 oktober - Kimmie84, första försöket

8 oktober - Madfigh072, tredje försöket

10 Oktober - Marie357, första försöket

11 oktober - Rosenlarv, fjärde försöket

11 oktober - Jessi84, första försöket

12 oktober - lillajag06, första försöket

12 oktober - Aysa, tredje försöket

14 oktober - Polly1, andra försöket

14 oktober -Monstermama, första försöket

• stellanocte
    Rosenlarv skrev 2016-10-01 08:46:17 följande:
    Förstår känslan precis! Jag tror dock inte att det alls behöver betyda att något är fel. För många tar det lite längre tid. Hur gamla är ni? Har ni haft koll på ägglossning och sånt?
    Vi är båda i 31-årsåldern. Ja, de två senaste månaderna har jag använt digitala ägglossningstest. Jag har fått starka utslag båda gångerna (tillsammans med fysiska symptom) så ägglossning har jag nog allra troligast. 12 dagar efter positivt utslag har jag fått mens, båda månaderna, så troligen har jag 10-11 dagar mellan ÄL och mens. 
    LillaJag06 skrev 2016-10-01 09:12:41 följande:
    Det är ju normalt att det tar upp till 1 år innan man blir gravid.
    Vi ägglossar ju bara 10 ggr per år så 2 månader släpper inga ägg. Vet inte hur det funkar men googla om du är nyfiken.
    Det är så mycket som ska passa in.
    Använder ni tester?
    Vad flera utav mina läkare har sagt (har några sjukdomar som gör att jag behövt lite extra koll) så är det bästa att ha sex varannan dag.
    Ja, vi har använt tester (se ovan). Jo, rent logiskt vet jag att sex försök inte är någon stor sak men vi har hållit på i ett halvår snart och längtan växer sig starkare och med den oron. De första två-tre månaderna var det "bara" en rolig och spännande hemlighet vi hade men nu börjar det kännas ångestfyllt. Får rycka upp mig. Ny månad, ny möjlighet
  • Milernia

Herregud. Jag tror jag är gravid! Testet visar något svagt. Aldrig fått förut! Efter tre min syntes det. Och då hade jag kissat 30 min innan det.. Måste ta ett nytt med morgonurin. Vågar inte tro på det :OO

• Anonym (Babyplaner)

Hur tydligt måste ett ägglossningstest vara? Jag använder från Clearblue i en sån hållare men fick i hållaren svar att den inte går att använda mer. Men man ser ju ett streck på stickan? Är de negativt eller finns de en chans?
  • Sofie1986
    Milernia skrev 2016-10-01 17:20:11 följande:

Herregud. Jag tror jag är gravid! Testet visar något svagt. Aldrig fått förut! Efter tre min syntes det. Och då hade jag kissat 30 min innan det.. Måste ta ett nytt med morgonurin. Vågar inte tro på det :OO

Spännande:) :)
    Håller vi tummar och tår
  • Sofie1986
    Milernia skrev 2016-10-01 17:53:21 följande:

Vad tror ni? Svagt men allt är det något. Fattar ingenting!

Blev inget kort
  • Milernia
    Sofie1986 skrev 2016-10-01 17:55:27 följande:

Blev inget kort

Vad konstigt. Jag ser bilden :/
Svar på tråden Bim oktober 2016