• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Fru89
    Summers skrev 2017-06-11 21:23:35 följande:

Ja det gör vi för fullt nu, kl 02.36 kom världens finaste lillebror till världen=)

Igångsättningen gick jättebra och inga komplikationer alls=)

Grattis! :)

Jag gick in i vecka 40 igår. Idag på förmiddagen började jag få slemmiga flytningar, som jag misstänker kan vara slemmproppen som börjar släppa eftersom att det är annorlunda mot mina "vanliga" vita flytningar jag haft tidigare.

Nu har det även börjat börjat mola i magen, som mensvärk och när jag får en sammandragning är den mycket kraftigare o hårdare än vad jag haft innan. Men dom gör dock ej ont än.

Så spännande att se när det drar igång på riktigt. Så sjukt att man går o ser fram emot smärta! Haha
  • SarahJ

Idag kom vår prins hoppsan till världen.

Fick 1/4 tablett cytotec kl 10.45 och sen drog det igång. Var då ca 4 cm öppen. Gick i duschen vid ca kl 15 som gjorde susen.

Kl 16.05 var jag öppen ca 6-7 cm. Då gick vattnet och han var ute 16.06.

Hamnade dock till operation en sväng då moderkakan fastnade. Sydde endast 1 stygn. =)

Så nu ligger vi och myser.

• Madde87

Grattis alla som fått era efterlängtade bebisar! Och skönt att höra att det gått bra för alla :)

• Sommarnatt10

7/6 (37+6) kom våra små underverk till världen efter en intensiv och snabb förlossning som startade med vattenavgång...

7.31 kom lillasyster 49cm och 2940g och

8.29 kom lillebror 50cm och 3280g

Nu övar vi på dubbelamning och försöker landa i 4barns livet :)

• Mallanbrallan83
    druvan52 skrev 2017-06-12 12:59:41 följande:

Ingen bebis för mig än. När blir man igångsatt egentligen? Kan man få påskyndad igångsättning?

Endast om du mår dåligt eller dina värden ser dåliga ut!
  • druvan52
    Mallanbrallan83 skrev 2017-06-13 16:49:15 följande:

Endast om du mår dåligt eller dina värden ser dåliga ut!

Må dåligt är ju relativt, men tack, då vet jag:)
  • Summerchild
    EmAman skrev 2017-06-12 22:45:26 följande:

Födde den 10:e juni. V.36+4.

En pojke på 55cm och 4,6 kg :)

Hej grattis ...var inte det lite tidigt... fast ändå så stor? Igångsättning?
  • EmAman
    Summerchild skrev 2017-06-13 23:44:16 följande:

Hej grattis ...var inte det lite tidigt... fast ändå så stor? Igångsättning?

Tack så mycket! Jo, blev igångsatt pga att han va så stor, har haft graviditetsdiabetes. Men blev chockad att han är så lång. Trodde det bara va vikten som va skillnad. Men tur va väl det. Annars hade det gjort ondare tror jag.