• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Summerchild
    EmAman skrev 2017-06-16 18:48:18 följande:

Tack så mycket! Jo, blev igångsatt pga att han va så stor, har haft graviditetsdiabetes. Men blev chockad att han är så lång. Trodde det bara va vikten som va skillnad. Men tur va väl det. Annars hade det gjort ondare tror jag.

Jag är diabetiker sen 17 år och dom satte igång mig v 39+6 2 av dom och 1 i v 38+3 pga havandeskapsförgiftning och dom barnen vägde mellan 4365-4785gr så jag får oxå enorma barn. Men jag är först rädd att min 4e kommer ligga fel vänd och när ska dom sätta igång mig.är ju frågan?.. vill oxå komma igång lite tidigare än v 39 lr v 40. Men vet inte hur dem tänker denna gång. Mätningarna har iaf alltid blivit ett helt kilo för lite. varje gång en överraskning. För dom :(
  • elyse
    Sommarnatt10 skrev 2017-06-13 11:28:58 följande:

7/6 (37+6) kom våra små underverk till världen efter en intensiv och snabb förlossning som startade med vattenavgång...

7.31 kom lillasyster 49cm och 2940g och

8.29 kom lillebror 50cm och 3280g

Nu övar vi på dubbelamning och försöker landa i 4barns livet :)

Wow, grattis!!
  • anotherplace

Hej alla!

Våran tredje lilla prins kom den 13, två dagar innan bf, en snabb förlossning, första värkarna vid 21 på kvällen inne kl 22:50 då öppen 5cm, kl 23:45 öppen 7, kl 00:50 kanske öppen helt med liten kant kvar vattnet gick vid denna undersökning och kl 1:27 är han född, 3300gram och 50cm lång! Imorgon ska vi in till BB igen för koll på bilirubin värdet som låg lite högt igår, även våra två andra pojkar har haft lite högt men inte behövt sola, får se hur det blir denna gång :)

Njuter för fullt av våra tre grabbar här hemma och jag lite extra med minst medan deras pappa har hand om de lite större (han har gått på semester då vi har nu till sista juli ihop) :D hoppas allas små mirakel kommer snart och grattis till er som fått :)

• Fru89
    anotherplace skrev 2017-06-17 01:08:12 följande:

Hej alla!

Våran tredje lilla prins kom den 13, två dagar innan bf, en snabb förlossning, första värkarna vid 21 på kvällen inne kl 22:50 då öppen 5cm, kl 23:45 öppen 7, kl 00:50 kanske öppen helt med liten kant kvar vattnet gick vid denna undersökning och kl 1:27 är han född, 3300gram och 50cm lång! Imorgon ska vi in till BB igen för koll på bilirubin värdet som låg lite högt igår, även våra två andra pojkar har haft lite högt men inte behövt sola, får se hur det blir denna gång :)

Njuter för fullt av våra tre grabbar här hemma och jag lite extra med minst medan deras pappa har hand om de lite större (han har gått på semester då vi har nu till sista juli ihop) :D hoppas allas små mirakel kommer snart och grattis till er som fått :)

Grattis!!

Har BF idag... Inga tecken än så länge på att nåt skulle vara på gång.
  • mammasusan

13/6 kom världens finaste lillebror till världen i raketfart 12dgr före bf!

Vaknade på morgonen vid 6 med värkar & mensvärk. . . . Vid 8 gick jag på toa & hela slempproppen+blod kom, större än en golfboll. . . .mensvärken/värkarna fortsatte att komma men gjorde inte särskilt ont men de fanns där.

Ringde fl vid 11.15 & jag var välkommen in. . . Peter kom hem från jobbet vid 12 tiden & värkarna blev allt tätare & längre. Lämnar Gilbus hos farmor & är på lasarett parkeringen strax efter 14. Värkarna blev glesare & kortare men rejält intensivare, behövde andas igenom dem.

Strax före 15 körde ett ctg & jag tyckte värkarna kom allt glesare & kortare. Bm kommer in efter ca.20 min & tyckte det såg bra ut & skulle göra en koll på hur öppen jag var.

Hon utbrister glatt 6-7, 7cm öppen!!! Bra jobbat nu är du snart i mål! Gissa om jag blev chockad!! Bm var impad över hur lugn jag var & hur lite ont jag hade. . . . Bestämde mig för att testa med bara lustgasen när jag kände att de gjorde mer ont.

Vid 16.15 började jag med lustgasen & 16.35 var jag fullt öppen & hinnorna togs. 16.44 kom världens finaste lillebror till världen!!! Knappt 2h på fl & bara sista 30 min som kändes rejält, speciellt sista minuterna förstås när han kom.

Kunde nog inte haft en bättre fl, förstår fortfarande inte att han är här! Mår oförskämt Bra men såklart överkörd "down town". Känner mig pigg & så fräsch man nu kan känna sig, staplande fram så fort alvedonet släppt .....

3360g 47cm visade våg & måttbandet för vår lilla prins <3. Natten till onsdag sov vi på patienthotellet & onsdag morgon hade vi läkarkoll för tidig hemgång. Allt toppen & vi landade hemma runt 12-tiden.

Igår fm var vi tillbaka igen för 48h kontrollen som gick toppen, vikten på liten ligger nu på 3080g.

A 27/6-06, V 26/4-09, G 26/10-14, K 13/6-17. Totalt 24mf
  • Madde87
    mammasusan skrev 2017-06-18 03:12:53 följande:

13/6 kom världens finaste lillebror till världen i raketfart 12dgr före bf!

Vaknade på morgonen vid 6 med värkar & mensvärk. . . . Vid 8 gick jag på toa & hela slempproppen+blod kom, större än en golfboll. . . .mensvärken/värkarna fortsatte att komma men gjorde inte särskilt ont men de fanns där.

Ringde fl vid 11.15 & jag var välkommen in. . . Peter kom hem från jobbet vid 12 tiden & värkarna blev allt tätare & längre. Lämnar Gilbus hos farmor & är på lasarett parkeringen strax efter 14. Värkarna blev glesare & kortare men rejält intensivare, behövde andas igenom dem.

Strax före 15 körde ett ctg & jag tyckte värkarna kom allt glesare & kortare. Bm kommer in efter ca.20 min & tyckte det såg bra ut & skulle göra en koll på hur öppen jag var.

Hon utbrister glatt 6-7, 7cm öppen!!! Bra jobbat nu är du snart i mål! Gissa om jag blev chockad!! Bm var impad över hur lugn jag var & hur lite ont jag hade. . . . Bestämde mig för att testa med bara lustgasen när jag kände att de gjorde mer ont.

Vid 16.15 började jag med lustgasen & 16.35 var jag fullt öppen & hinnorna togs. 16.44 kom världens finaste lillebror till världen!!! Knappt 2h på fl & bara sista 30 min som kändes rejält, speciellt sista minuterna förstås när han kom.

Kunde nog inte haft en bättre fl, förstår fortfarande inte att han är här! Mår oförskämt Bra men såklart överkörd "down town". Känner mig pigg & så fräsch man nu kan känna sig, staplande fram så fort alvedonet släppt .....

3360g 47cm visade våg & måttbandet för vår lilla prins <3. Natten till onsdag sov vi på patienthotellet & onsdag morgon hade vi läkarkoll för tidig hemgång. Allt toppen & vi landade hemma runt 12-tiden.

Igår fm var vi tillbaka igen för 48h kontrollen som gick toppen, vikten på liten ligger nu på 3080g.

Grattis! Vad roligt och underbart det låter :)
  • Mallanbrallan83
    Madde87 skrev 2017-06-21 06:24:46 följande:

Grattis! Vad roligt och underbart det låter :)

Fantastiskt, grattis!!

Vår lillebror kom också i raketfart!!

03.56 den 14Juni på självaste BF dagen. Kl.23.55 börjar värkarna, jag ligger kvar en stund och klockar 4-6min emellan. Går in i duschen vilket lindrar lite, fortsätter att klocka varje värk och inser att de kommer tätare och med blir kortare. Ringer Förlossningen, dom hälsar mig välkommen! Väcker mannen, han ringer sin mamma som ska barnvakta, jag hänger och flåsar på bordet samtidigt som jag packar det sista. 03.15 kliver vi in på förlossningen, får ett rum och jag får lustgas, BM tittar och jag är öppen 8cm, får nålar i armarna och sedan är det dags att krysta! 03.56 är han född.
  • Mallanbrallan83

Låser om alla snabba förlossningar???? vårt tredje barn kom också i raketfart.

03.56 den 14Juni på självaste BF dagen. Kl.23.55 börjar värkarna, jag ligger kvar en stund och klockar 4-6min emellan. Går in i duschen vilket lindrar lite, fortsätter att klocka varje värk och inser att de kommer tätare och med blir kortare 2-4min ca 30sek. Ringer Förlossningen, dom hälsar mig välkommen! Väcker mannen, han ringer sin mamma som ska barnvakta, jag hänger och flåsar på bordet samtidigt som jag packar det sista. 03.15 kliver vi in på förlossningen, får ett rum och jag får lustgas, BM tittar och jag är öppen 8cm, får nålar i armarna och sedan är det dags att krysta! 03.56 är han född.

• Filli89

19/6 kom vår flicka..

Vattnet gick smått fredag. Ringde förlossningen som ifrågasatte om det var vattnet så jag blev osäker men senare åkte jag in för kontroll ändå. Väl inne på förlossningen gjorde d spectulum kontroll och sa att de endast såg flytningar. Aha tänkte jag, åkte hem o de rann ännu mer på bindan och när jag gick upp från sängen kom det en pöl på golvet, ringde igen o bm gjorde mig osäker ännu en gång så avvaktade. Men tillslut började det Rinna rejält och bindan blev hur tung som helst så jag åkte dit utan att ens ring för nu hade jag gått 48 timmar med vad jag trodde var vattenavgång utan värkar. Väl på förlossningen bekräftade bm att ja haft rätt hela tiden och jag sattes igång med första cytotec 21:45. Hände inte så mycket var ute på promenad osv, nästa gavs 2:15 och efter en två timmar började värken från hell, trodde jag skulle dö.. när jag var öppen 3 fick jag lustgasen o ja vägrade släppa den, vid 6 cm kom jag på "vf har jag inte tagit eda??" Så narkosläkare kom och satte in det. Efter det var det kalas sov igenom resterande värkar. Väktes av bm som sa att jag var öppen 10 och kanterna var borta. Men nu hade jag för svag krystningsvärkar så satte in dropp för o öka. Hände inte så mkt så de höjdes i dos ett par gånger. Eda hjälpte mot krystnings värkarna de första 40 minuterna, sen vare inget som kunde ta bort den där smärtan. Som att någon satte eld på underlivet hehe (sorry till er förstföderskor) men wow vad det vad värt det. Kunde inte förstå när hon kom ut att hon var min efter allt vi gått igenom under graviditeten. 13:50 19/20-2017 3790 G tio dagar innan bf kom hon till oss. Vi båda mår bra och jag är helt förälskad.

• Madde87

Åh vad kul att det händer lite här i tråden nu! Grattis till alla!

Hoppas det är min tur snart!!!