• t123

BF juni 2017

Hej! Här kan vi väl samlas, vi med BF i juni 2017? Jag plussade idag, det är flera dagar innan BIM så än så länge kanske vi inte är så många här, men fyll gärna på allt eftersom! :) 

För mig blir BF runt 4/6 tror jag, det är mitt andra barn och jag är 26 år. Berätta gärna om er också! :)

• Svar på tråden BF juni 2017
  • Oktober23

Jaa!! Grattis till alla!

Själv har jag passerat mitt bf med 1 dag, jag väntar ovh väntar.. igångsättning 5 juli om bebis inte bestämmer sig för att komma innan :)

• Madde87
    Oktober23 skrev 2017-06-21 17:39:57 följande:

Jaa!! Grattis till alla!

Själv har jag passerat mitt bf med 1 dag, jag väntar ovh väntar.. igångsättning 5 juli om bebis inte bestämmer sig för att komma innan :)

Är också 1 dag över nu. 5 juli känns som en evighet! När får man veta när det blir igångsättning?

Har du några känningar?
  • Fru89
    Oktober23 skrev 2017-06-21 17:39:57 följande:

Jaa!! Grattis till alla!

4 dagar över här och dagarna går så långsamt o alla "tjatar" o frågar om det hänt nåt...
  • Jollefin

Våran lilla tös tyra kom vecka 37+4 den 12 juni :) vart ett snitt till fick samma med första.

Synd bara att man känner sig så kluven. Min andra tjej fyller 5 nu i augusti. Hon får ju inte alls samma uppmärksamhet från mig som innan. Trots att det bara gått 1,5 vecka sen lilla tyra kom så känner jag mif ledsen att jag inte ksn ge henne samma som innan. Spontana utflykter vara ute länge nu ska det ammas ovh jag är själv väldigt trött då sömnen inte alls blir detsamma.. min sambo hjälper ju till men min tjej är en riktigt mammagris och säger ibland att jag aldrig gör något med henne och såna saker. Fast jag vet att jag gör saker men kanske inte alls lika mycket. Är väl mycket hormoner som ska ut ur kroppen nu men man kan ju inte låta bli att bli ledsen att mn inte räcker till..

Men snart kanske man är på banan igen!! ????

• SarahJ
    Jollefin skrev 2017-06-21 20:36:53 följande:

Våran lilla tös tyra kom vecka 37+4 den 12 juni :) vart ett snitt till fick samma med första.

Synd bara att man känner sig så kluven. Min andra tjej fyller 5 nu i augusti. Hon får ju inte alls samma uppmärksamhet från mig som innan. Trots att det bara gått 1,5 vecka sen lilla tyra kom så känner jag mif ledsen att jag inte ksn ge henne samma som innan. Spontana utflykter vara ute länge nu ska det ammas ovh jag är själv väldigt trött då sömnen inte alls blir detsamma.. min sambo hjälper ju till men min tjej är en riktigt mammagris och säger ibland att jag aldrig gör något med henne och såna saker. Fast jag vet att jag gör saker men kanske inte alls lika mycket. Är väl mycket hormoner som ska ut ur kroppen nu men man kan ju inte låta bli att bli ledsen att mn inte räcker till..

Men snart kanske man är på banan igen!! ????

Vi fick samma dag och jag känner samma sak. Jag hinner inte med de andra två. Axel ligger vid bröstet för jämnan på dagarna. Har ändå rätt så ok nätter. Maken är hemma tills 10 juli och sen åker han en vecka på jobb så då blir jag ensam med alla tre plus hunden.

Ska dock försöka åka iväg imorgon på en utflykt och äta middag vid stranden om det inte blåser för mycket.

Hoppas det blir lättare snart!
  • Oktober23
    Madde87 skrev 2017-06-21 18:35:04 följande:
    Är också 1 dag över nu. 5 juli känns som en evighet! När får man veta när det blir igångsättning?

Har du några känningar?
    Jag var hos bm idag och det var hon som sa det,..
  • Oktober23
    Oktober23 skrev 2017-06-21 23:07:05 följande:
    Jag var hos bm idag och det var hon som sa det,..
    Jag har en del sammandragningar till och från men och lite förvärkar som jag tror att det är.. svårt att vers riktigt vad som är vad. Själv då?
  • Madde87
    Oktober23 skrev 2017-06-21 23:09:49 följande:

Jag har en del sammandragningar till och från men och lite förvärkar som jag tror att det är.. svårt att vers riktigt vad som är vad. Själv då?

Samma här och ja man är osäker på vad som är vad men lite slempropp lossnade för ett par dagar sen. Man går och känner efter hela tiden nu :) hehe
  • Lee***
    Filli89 skrev 2017-06-21 16:04:42 följande:

19/6 kom vår flicka..

Vattnet gick smått fredag. Ringde förlossningen som ifrågasatte om det var vattnet så jag blev osäker men senare åkte jag in för kontroll ändå. Väl inne på förlossningen gjorde d spectulum kontroll och sa att de endast såg flytningar. Aha tänkte jag, åkte hem o de rann ännu mer på bindan och när jag gick upp från sängen kom det en pöl på golvet, ringde igen o bm gjorde mig osäker ännu en gång så avvaktade. Men tillslut började det Rinna rejält och bindan blev hur tung som helst så jag åkte dit utan att ens ring för nu hade jag gått 48 timmar med vad jag trodde var vattenavgång utan värkar. Väl på förlossningen bekräftade bm att ja haft rätt hela tiden och jag sattes igång med första cytotec 21:45. Hände inte så mycket var ute på promenad osv, nästa gavs 2:15 och efter en två timmar började värken från hell, trodde jag skulle dö.. när jag var öppen 3 fick jag lustgasen o ja vägrade släppa den, vid 6 cm kom jag på "vf har jag inte tagit eda??" Så narkosläkare kom och satte in det. Efter det var det kalas sov igenom resterande värkar. Väktes av bm som sa att jag var öppen 10 och kanterna var borta. Men nu hade jag för svag krystningsvärkar så satte in dropp för o öka. Hände inte så mkt så de höjdes i dos ett par gånger. Eda hjälpte mot krystnings värkarna de första 40 minuterna, sen vare inget som kunde ta bort den där smärtan. Som att någon satte eld på underlivet hehe (sorry till er förstföderskor) men wow vad det vad värt det. Kunde inte förstå när hon kom ut att hon var min efter allt vi gått igenom under graviditeten. 13:50 19/20-2017 3790 G tio dagar innan bf kom hon till oss. Vi båda mår bra och jag är helt förälskad.

Stort grattis till lill tjejen. Äntligen har vi våra bebisar , det trodde vi inte för ett år sedan när både du och jag fick MA/missfall.
  • elyse

Den 18:e kom vår andra dotter, Lydia. Ca fyra timmar från första värken och två timmar inne på förlossningen. Hann med lite lustgas, men hade riktigt ont. Tur att det hela gick snabbt i alla fall. Sprack inget heller. Kändes magiskt att kunna gå, duscha och sitta upp direkt efter förlossningen! (Förra gången tog det flera veckor innan jag kunde sitta i en vanlig stol).

50 cm och 3888 g. Kändes bra att hon kom nio dagar tidigt. :)

Vi låg kvar över natten på BB. Hon föddes 21:19. Efter lunch dagen efter åkte vi hem. Snart ska vi på återkontroll på Akademiska sjukhuset.