• Clefairy

BIM november 2016

Hejhej! Jag är ny som medlem här på familjeliv, men har följt tråden för BIM oktober på avstånd. Idag kom min mens, nästan en vecka försenad, så nästa BIM blir november! Är taggad på att försöka igen, trots att min sambo för tillfället bor i en annan stad så att det blir lite klurigt att pricka rätt. Men man gör så gott man kan!

Eftersom min mens var så himla sen vet jag inte riktigt vilket datum min nästa BIM är, från att alltid bruka ha en 28-dagarscykel hade jag denna månad 34 dagar. Men kring 8 november kanske jag kan hoppas att mensen inte dyker upp!

Nån som vill hänga på och diskutera symtom, förhoppningar, tester, temperaturer och allt möjligt annat? <3

BIM-lista:

Clefairy: 8/11, tredje försöket, första barnet

• Svar på tråden BIM november 2016
  • Lindseeey

Tack så hjärtligt för alla grattis, för visst var där ett streck :D håller tummarna för er andra <3

• mariama

Hm, undrar om jag ska våga mig på ett test imorgonbitti? BIM runt 19-20/11. Så det blir BIM-3 eller 4 imorgon och är det nåt så borde det synas då tycker jag!

Har växlat mycket i mina tankar senaste dagarna. I lördags har jag molvärk som påminde om växtvärk vid graviditet heeela dagen. Igår fick jag en dipp i tempen och idag steg den. Vilket gav mig lite hopp. Igår var det rätt lugnt med andra känningar men idag är molvärken tillbaka, och inte riktigt som vanliga mensvärken. Plus svagt illamående, väldigt snurrig när jag vänder huvudet för fort och lite huvudvärk. Kommer bli så less om kroppen har hittat på nya pms-symtom, samtidigt som jag inte riktigt vågar hoppas heller!

Är vi flera som ska testa imorgon på morgonen? :)

• Kåtisroinen
    Lilltiger84 skrev 2016-11-14 10:44:57 följande:

Spännande, jag såg också det där med 5-6 dagar så jag håller också tummarna för dig! 

Kan tillägga att jag tog 2 test från samma märke (samma förpackning) och det andra testet syntes det knappt på så verkar kunna variera mellan testen en hel del... När tänkte du testa igen?

Åh tack, känner att jag behöver positiv energi haha! Är så nervös, hoppas så himla mycket, alldeles alldeles för mycket egentligen. Men har väntar på att få börja med detta i 6 år, så det är svårt att inte hoppas för mycket. Längtar något så enormt!

Jag hoppas testerna kommer på posten imorgon, kommer testa så fort jag får dem haha! Har köpt på mig 7 st nu, så jag har ett litet lager :) köpte också två olika sorter med olika känslighet, några hade så lite som 5 mIU/ml och de andra hade 10 mIU/ml. Clearblue som jag testade med igår låg på 25 mIU/ml, så förhoppningsvis kan de nya testerna visa något som de gamla inte kan ;)
  • LMT
    crx skrev 2016-11-14 13:32:13 följande:

Jag känner också som att mensen stundar. Inga pms symtom alls, men ömmar i livmodern också till o från. Tyngdkänsla...

Blir så förvirrad bara då många talar om att de har samma typ av ont som inför mens men är ist gravida. Och så mina fula test från i helgen som gett mig förhoppningar.... :(

Har inte testat idag...

Ja verkligen förvirrande man fortsätter ju hoppas. Vi får helt enkelt avvakta och se om mensen kommer igång eller inte. Hoppas inte
  • TillyLina

Varför ska man testa med morgon urin? Funkar det lika bra om man inte kissat på 6-7h trotts att det är dag? Hur gör man om man jobbar natt?

• Skoovde

Fick mensen idag på BIM +2. Kom som en käftsmäll och denna gång gjorde de extra ont att den kom. Blir så jävla ledsen när de aldrig vill sig. Känns som att varenda en lägger ut på alla sociala medier att dom ska ha barn.... Tar ett uppehåll härifrån Fl då vi inte kan pricka in äl förens i januari igen pga resor på olika håll.

Lycka till med er alla! Hoppas ni får fina plus!

• Yoshiii11

Tror mensen har kommit nu, väldigt sent... Tog ett test efter jobb runt 13 och tyckte att jag såg ett svagt sträck. Men tycker de borde vara starkare såhär sent efter BIM. Kanske tidigt missfall eller nåt?

• Lilltiger84
    Kåtisroinen skrev 2016-11-14 14:32:28 följande:
    Åh tack, känner att jag behöver positiv energi haha! Är så nervös, hoppas så himla mycket, alldeles alldeles för mycket egentligen. Men har väntar på att få börja med detta i 6 år, så det är svårt att inte hoppas för mycket. Längtar något så enormt!

Jag hoppas testerna kommer på posten imorgon, kommer testa så fort jag får dem haha! Har köpt på mig 7 st nu, så jag har ett litet lager :) köpte också två olika sorter med olika känslighet, några hade så lite som 5 mIU/ml och de andra hade 10 mIU/ml. Clearblue som jag testade med igår låg på 25 mIU/ml, så förhoppningsvis kan de nya testerna visa något som de gamla inte kan ;)

Förstår dig, jag längtar också något fruktansvärt efter att bli mamma.. Jag hoppas verkligen att november är vår månad!

Haha, bra med ett lager där hemma! Förra gången var jag värsta test-missbrukaren så ska försöka lugna mig den här gången, haha. Håller alla fingrar och tår! <3

• Lilltiger84
    TillyLina skrev 2016-11-14 14:56:14 följande:

Varför ska man testa med morgon urin? Funkar det lika bra om man inte kissat på 6-7h trotts att det är dag? Hur gör man om man jobbar natt?

Tror det ska gå lika bra att testa på dagen, om man inte har druckit en massa under dessa timmar. Så tolkar jag det iaf, att det är för att man inte har druckit under natten och spätt ut urinen som de säger att morgonurinen är bäst. :)
  • waattos
    TillyLina skrev 2016-11-14 14:56:14 följande:

Då tar du när du vaknat upp efter nattskiftet, jag gick natt när jag testade mig och då gjorde jag det när jag klev upp för dagen! :)
Svar på tråden BIM november 2016