• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • efg

Idag säger fertility friend appen attjag hade äl 24 e och alltså bim 11. Jag tror dock ägget släppte senast på natten till 24 men kan ju va bra att utgå från att bim blir 11 istället för 9-10 som ja tänkte först ;)

• EmmaB1988

Jag fick aldrig mensen efter att jag slutat med Provera så jag var in på kliniken i tors och kolla. Den ska ju komma ca 4 dagar efter sista tabletten. Jag var in och kolla på dag 14. Hon tyckte inte att jag skulle äta en till omgång Provera eftersom min menscykel brukar vara såhär i vanliga fall (fick ju inte äta Letrozol innan äggledarspolningen) utan vi skulle vänta ut den. Min slemhinna var då 5mm och mensen brukar komma när den är ca 15mm sa läkaren. Så jag trodde ju att jag skulle få vänta någon vecka. Som tur var så kom den i lör, 16 dagar efter sista tabletten så har idag påbörjat 4e omgången Letrozol enkeldos.

• orzia1

Började blöda idag. Så blir nya tag nästa mån. Skulle eg göra uppehåll men vi bestämde oss för att köra en mån till o hoppas de överlever trots mannen är borta under ägglossningen.

• Nykär15
    orzia1 skrev 2017-02-27 16:41:36 följande:

Började blöda idag. Så blir nya tag nästa mån. Skulle eg göra uppehåll men vi bestämde oss för att köra en mån till o hoppas de överlever trots mannen är borta under ägglossningen.

Usch vad tråkigt....men måste kännas bra att ni kör en gång nu direkt. I maj blev jag gravid på ett samlag som var 3 dagar före ÄL då mannen sen var bortrest.
  • orzia1
    Nykär15 skrev 2017-02-28 09:06:15 följande:

Usch vad tråkigt....men måste kännas bra att ni kör en gång nu direkt. I maj blev jag gravid på ett samlag som var 3 dagar före ÄL då mannen sen var bortrest.

Ja det är med blandade känslor. Är ju mest jobbigt att jag mår så illa av tabletterna och troligen behöver trippel igen för att lyckas, men kan max köra dubbel så som jag mår nu av de.
  • Nykär15
    orzia1 skrev 2017-02-28 10:31:18 följande:
    Ja det är med blandade känslor. Är ju mest jobbigt att jag mår så illa av tabletterna och troligen behöver trippel igen för att lyckas, men kan max köra dubbel så som jag mår nu av de.
    Ja förstår det känns jobbigt..man är ju ett hormonmonster av alla dessa behandlingar...vet knappt hur mitt normala tillstånd känns...innan ÄL är det tabletter eller sprutor, vid äl pumpar man in hcg och efter ÄL progesteron-vaggisar...detta är ju 4:e omgången med stimulering för oss...så börjar bli van, men tycker även att det snart borde vara vår tur...försökt i 14 månader nu med mf och MA förra året...man blir så uppgiven.
  • efg

Någon som vet?

Jag hade äl torsdag ev tidigt på fredag och på fredag EM lämnade jag blodprov för att bekräfta äl. Dock skall ju detta prov lämnes en vecka efter äl men trots att ja lämnades i princip direkt efter äl så visar blodprovet att jag haft äl. Är de rimlig att progesteronet hunnit stiga så snabbt?

• Nykär15
    efg skrev 2017-02-28 14:06:40 följande:

Någon som vet?

Jag hade äl torsdag ev tidigt på fredag och på fredag EM lämnade jag blodprov för att bekräfta äl. Dock skall ju detta prov lämnes en vecka efter äl men trots att ja lämnades i princip direkt efter äl så visar blodprovet att jag haft äl. Är de rimlig att progesteronet hunnit stiga så snabbt?

Vet ej, vad sa läkaren om det?
  • efg
    Nykär15 skrev 2017-02-28 14:41:47 följande:

Vet ej, vad sa läkaren om det?

Nej tyvärr så ringde hon innan jag hade gått upp så fick bara ett mobilsvar. Men jag läste på lite nu och de verkar vara så att progesteronet börjar stiga direkt vid äl så antagligen hade det väl hunnit stiga tillräckligt för att kunna bekräfta äl iaf :)
  • Mila

Idag var jag på vul efter första kuren letrozole. Jag blev lyckligt överraskad. Cd13 och slemhinnan var 8mm och ett ägg på 22-23 mm och ett något mindre. Så äl lär vara närsom :)

Jag brukar ha äl på cd16-21 och slemhinnan har aldrig varit tjockare än 5-6mm på cd 20. Så jag antar att letrozole funkade bra för mig :) ska även ta ett progesteronprov på torsdag nästa vecka.

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera