• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Coco123
    Orkide skrev 2017-03-03 12:59:49 följande:

Hur länge har ni försökt?

Vi har försökt här i två år och jag hade samma dilemma som du förra månaden. Vi valde att köra på.

Vi har försökt mer eller mindre aktivt sedan missfall i dec -15.. vi kör på denna månad så får vi se om det tar sig. Hon trodde äl skulle ske i helgen:)
  • Coco123
    Mila skrev 2017-03-03 13:23:03 följande:

Vet ingen statistik. Men tror chansen är väldigt liten att båda äggen ska vara i bra kvalité, att båda släpper, att 2 bra spermier kommer in i äggen, och att båda fäster.

Hade jag fått det beskedet hade jag kört på. Skulle bli glad om vi skulle få tvillingar :)

Vi kör på så får det visa sig hur det blir:) Gör inget om det blir tvillingar, två är ju bättre än inga alls;)
  • Coco123
    orzia1 skrev 2017-03-03 14:57:35 följande:

Jag fick förbud en gång ef vul, minns inte om de var 2-3 mogna. Vi valde o köra på ändå. Blev ingen graviditet

Vi kommer också köra på så får vi se:)
  • Orkide
    Coco123 skrev 2017-03-03 17:45:45 följande:
    Vi har försökt mer eller mindre aktivt sedan missfall i dec -15.. vi kör på denna månad så får vi se om det tar sig. Hon trodde äl skulle ske i helgen:)
    Ja då skulle jag också köra
  • Kochanajestem

Hej! :)

Har inte skrivit i den här tråden tidigare. Första omgången Letrozol enkeldos påbörjades 9/2. Fick utslag på sticka 22/2 idag 3/2, alltså endast ca 8 dagar efter äl har jag Börjat blöda. (Är alltså på CD26 och hade antagligen äl ca CD18.)

Någon annan som har varit med om det?

(Ska lämna blodprov på måndag för att kolla äl, har såklart inte hunnit ringa gyn idag och fråga vad de tror)

• Mila

Någon som vet vad Endometrium 8 mm, typ 1 betyder? Jag vet ju att slemhinnan var 8 mm, men vad betyder typ 1?

Sen undrar jag om någon testat letrozole både dag 3-7 och 5-9? Blev det någon skillnad?

Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Coco123

Har lite panik.. fick temphöjning imorse vilket jag förstår innebär att ägglossning var igår. Igår var jag skittrött och somnade på soffan så vi missade att ligga! Såå jäkla typiskt..men vi har haft sex fred-mån en gång om dagen så det är inte helt kört va?

• Mila
    Coco123 skrev 2017-03-08 10:38:21 följande:

Har lite panik.. fick temphöjning imorse vilket jag förstår innebär att ägglossning var igår. Igår var jag skittrött och somnade på soffan så vi missade att ligga! Såå jäkla typiskt..men vi har haft sex fred-mån en gång om dagen så det är inte helt kört va?

Jag har den där ångesten varje månad även fast jag tar ältest och tempar :p vi missade också ÄL-dagen denna gång. Men det ska ju räcka med 1-2 dagar innan om din man har bra spermier :)
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • orzia1
    Coco123 skrev 2017-03-08 10:38:21 följande:

Dr kan överleva flera dagar i dig, så jag hade legat ikväll också, borde räcka
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera