• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • orzia1
    Orkide skrev 2017-03-03 08:08:23 följande:

Okej igår blev det inget sex. Vet inte vad som hände men jag var jätteledsen över en liten bagatell. Å det blev världens tårkalas o jag besviken över att sambon inte kramade mig så jag gick gråtandes till sängs vid 7.30. Har aldrig haft pms eller något men jag antar att detta måste ha berott på äl!?

.usch.. Känner igen mig. Men ha sex ikväll också så har ni täckt upp.

Kram
  • Orkide
    efg skrev 2017-03-03 09:54:53 följande:
    Exakt exakt exakt sådär var de mina första bahendlingar med pergotime på själva äl dagen. Tror kroppen inte kunde hantera äl rent psykiskt med alla nya hormoner som jag inte haft tidigare så fick sig en chock! Hanterar det mycket bättre nu ;)
    Ja konstigt bara att det blev nu på sjätte omgången letrozol. Aldrig haft med pergo eller letrozol tidigare haha
  • Orkide
    orzia1 skrev 2017-03-03 10:44:15 följande:
    .usch.. Känner igen mig. Men ha sex ikväll också så har ni täckt upp.

Kram
    Ja får nog ha det
  • efg
    Orkide skrev 2017-03-03 11:27:46 följande:

Ja konstigt bara att det blev nu på sjätte omgången letrozol. Aldrig haft med pergo eller letrozol tidigare haha

Haha ja du kan Ju se det positivt att hormonerna bara sprutar nu ;) hoppas ni får till det ikväll istället men vet hur svårt de kan vara!
  • Orkide
    efg skrev 2017-03-03 11:50:01 följande:
    Haha ja du kan Ju se det positivt att hormonerna bara sprutar nu ;) hoppas ni får till det ikväll istället men vet hur svårt de kan vara!
    Haha ja det är väl positivt haha. Skrämmer sambon bara
  • Coco123

Har gjort VUL idag och hade en follikel som var 17mm och en på andra sidan som var15mm. Hon sa att det var större chans att det blir tvillingar då de var så lika i storlek! Hon tyckte vi skulle använda skydd om vi inte kunde tänka oss tvillingar. Någon som vart i samma sits?Hur stor är chansen?

• Orkide
    Coco123 skrev 2017-03-03 12:49:43 följande:

Har gjort VUL idag och hade en follikel som var 17mm och en på andra sidan som var15mm. Hon sa att det var större chans att det blir tvillingar då de var så lika i storlek! Hon tyckte vi skulle använda skydd om vi inte kunde tänka oss tvillingar. Någon som vart i samma sits?Hur stor är chansen?

Hur länge har ni försökt?

Vi har försökt här i två år och jag hade samma dilemma som du förra månaden. Vi valde att köra på.
  • Milou3
    Orkide skrev 2017-03-02 19:30:07 följande:

Nu har jag väldigt ont i tjejmagen. Så jag antar att nu är det ÄL på riktigt och inte den lille molvärken jag kände igår.

När är egentligen rätt tillfälle att ha sex tex om jag har ägglossning NU. Vilket alternativ är bäst om man inte kan alla gånger.

1. Sex igår

2. Sex nu under kvällen

3. Sex i förrgår

:) jag hade valt nr 1! Läst rätt mycket på utländska sajter att det är "bättre" om spermierna redan finns på plats när ägget lossnar.
  • Mila

Vet ingen statistik. Men tror chansen är väldigt liten att båda äggen ska vara i bra kvalité, att båda släpper, att 2 bra spermier kommer in i äggen, och att båda fäster.

Hade jag fått det beskedet hade jag kört på. Skulle bli glad om vi skulle få tvillingar :)
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • orzia1

Jag fick förbud en gång ef vul, minns inte om de var 2-3 mogna. Vi valde o köra på ändå. Blev ingen graviditet
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera