• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • efg

Har vad jag vet endast haft 1 spontan äl och det var första äl efter förlossningen ca 1 år efter han föddes. Då visste ja inte att ja hade äl men ja hade även då mycket molvärk. Men just denna cykel med dubbelkur så verkligen galet va de känns!

• Nykär15
    efg skrev 2017-02-23 11:26:04 följande:

Har vad jag vet endast haft 1 spontan äl och det var första äl efter förlossningen ca 1 år efter han föddes. Då visste ja inte att ja hade äl men ja hade även då mycket molvärk. Men just denna cykel med dubbelkur så verkligen galet va de känns!

Skönt känna att det händer nåt!! Heja!
  • efg

Svagare lh test idag än igår måste innebära att äl sker senast inom 24 h va? Eller iaf mest troligt :) lyckades iaf få till det igår och kanske ska satsa på en gång till ikväll ;) imorgon kan de ju va försent tänker jag..
  • Mila
    Nykär15 skrev 2017-02-23 08:58:17 följande:

Jag tog dubbeldos från dag 3-7, hade inte mer sekret tyvärr och min ÄL kom från CD10-12, jag har normalt egen ÄL på CD12 så den höll sig där omkring. 

Jag har haft dåligt med sekret inför ÄL sista åren, men blivit gravid ändå. Räcker man har lite runt tappen så det är inte alltid man har så mycket att det kommer ut. Men förr var det en jättebra koll för mig på när jag skulle ha mens, stämde som en klocka. Men denna gången när jag tar Bemfola har jag haft flytningar så det känns som nån knäckt ett ägg i mig HAHAHA, bara rinner. Men den sprutan innehåller precis som Letrozol FSH men utöver det även LH som är det som gör att man får bra sekret, så min läkare var nöjd med hur allt såg ut inuti med flytningarna denna gången. 

Slemhinnan har vart jättefin alla gånger med Letrozol, men var något tjockare nu med Bemfola. Jag kommer även ta de sprutorna nästa cykel om detta inte tar sig. Gillade dem verkligen bättre på hur kroppen reagerar. Mindre molvärk än med Letrozol, mindre uppsvälld och mer sekret. 

Har haft mer ont just vid ÄL med Letrozol än vid min egna, men har alltid haft rätt ont vid äl, men nu rätt extremt. Denna gången får vi se, jag släppte lös ägget med Ovitrelle igår, så idag eller i morgon borde jag känna av det isf...

Okej, det kanske är väldigt individuellt. Som med det mesta :p ska bli spännande att se på vul iaf.

Vad spännade att det verkar funka på dig med nya medicinen. Jag håller tummarna för dig! :)
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Nykär15
    efg skrev 2017-02-23 13:21:45 följande:
    Svagare lh test idag än igår måste innebära att äl sker senast inom 24 h va? Eller iaf mest troligt :) lyckades iaf få till det igår och kanske ska satsa på en gång till ikväll ;) imorgon kan de ju va försent tänker jag..

Ja om det är lite svagare idag så lär ägget antingen ha släppt eller vara på god väg. Så jag hade haft sex iaf idag och förmodligen i morgon med. Men jag hade inte hoppat över idag...

Vi har dagligt sex så behöver jag inte tänka på när jag bäst ska ha det...skönt.

• efg
    Nykär15 skrev 2017-02-23 13:55:19 följande:

Ja om det är lite svagare idag så lär ägget antingen ha släppt eller vara på god väg. Så jag hade haft sex iaf idag och förmodligen i morgon med. Men jag hade inte hoppat över idag...

Vi har dagligt sex så behöver jag inte tänka på när jag bäst ska ha det...skönt.

Vi har inte möjlighet att ha sex varje dag av många anledningar men forska går ju alltid. Dock får de inte kännas att de bara blir som en fabrik att nu måste vi minsann ha sex idag igen utan hoppas att de funkar att få till ändå mer spontant :) jag tror ägget släpper idag för jag har fortfarande haft molvärk idag och tempen hade inte stigit imorse. Hade ju hur som helst sex igår så skulle inte se det som att vi missat det ifall de inte blir av idag igen :)
  • Nykär15
    efg skrev 2017-02-23 14:18:02 följande:
    Vi har inte möjlighet att ha sex varje dag av många anledningar men forska går ju alltid. Dock får de inte kännas att de bara blir som en fabrik att nu måste vi minsann ha sex idag igen utan hoppas att de funkar att få till ändå mer spontant :) jag tror ägget släpper idag för jag har fortfarande haft molvärk idag och tempen hade inte stigit imorse. Hade ju hur som helst sex igår så skulle inte se det som att vi missat det ifall de inte blir av idag igen :)
    Nä det får man ju känna av själv om vad som funkar bäst för er :) jag tycker det är skönt att inte behöva tänka på det, just eftersom vi alltid vill ändå. Känns konstigt de få gånger vi lägger oss utan att ha sex...helgerna kan bli mer spontant när som på dygnet, men vardagar blir det ju så...och när barnen är hemma blir det bara kvällstid ju. 
  • orzia1

Igår fick jag några neg test, men även dessa test, har dock ändrat skärpan på fotot. Tog två olika märke i samma urin och fick svaga streck på båda. Idag blankt på 4 test och svagt svagt på ett. Vet att det kan ta tid innan det blir starkare osv men tycker ändå det borde visa ngt på alla test.

Bim typ 23-25 feb. Vågar inte hoppas än då jag fått många mf.. Men samtidigt blir man ändå hoppfull

• efg
    Nykär15 skrev 2017-02-23 14:48:18 följande:

Nä det får man ju känna av själv om vad som funkar bäst för er :) jag tycker det är skönt att inte behöva tänka på det, just eftersom vi alltid vill ändå. Känns konstigt de få gånger vi lägger oss utan att ha sex...helgerna kan bli mer spontant när som på dygnet, men vardagar blir det ju så...och när barnen är hemma blir det bara kvällstid ju. 

Ja jag önskar att vi hade den möjligheten också skulle vara både härligt rent vardagsmässigt men också nu när jag försöker bli gravid. Men tyvärr går det inte :/ de handlar alltså inte om att vi inte vill utan jobb, bebis och fysiska problem som hindrar.
  • efg
    orzia1 skrev 2017-02-23 15:23:46 följande:

Igår fick jag några neg test, men även dessa test, har dock ändrat skärpan på fotot. Tog två olika märke i samma urin och fick svaga streck på båda. Idag blankt på 4 test och svagt svagt på ett. Vet att det kan ta tid innan det blir starkare osv men tycker ändå det borde visa ngt på alla test.

Bim typ 23-25 feb. Vågar inte hoppas än då jag fått många mf.. Men samtidigt blir man ändå hoppfull

Jag ser ju absolut på båda dina tester! Skulle avvakta iaf 2 dagar och ta test igen och se ifall de ökat, tester precis efter varann kan va svåra att se om de ökat plus allt runt omkring med vätskeintag och när du kissade senast, håller tummarna för att de är något där för att stanna!
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera