• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Mila
    efg skrev 2017-02-24 14:58:48 följande:

Ja har haft något längre mena faktiskt än ja brukar. Men en av biverkningarna för letrozol är vaginala blödningar/spottings så inget konstigt :)

Okej tack :)

Men det måste ju vara en negativ biverkninga? Tänkte på om det påverkar äl osv?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ MF i juni, MA i december ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Nykär15
    orzia1 skrev 2017-02-24 15:50:50 följande:

Tänker att efter v 12 minskar mf risken, har fått mf även efter jag sett ett hjärta slå där i v 8.

Jo fast du verkar osäker på om du är gravid eller fått missfall menade jag. Allt det andra vet jag...såg vår lilla i v 8 och sen slutade hjärtat slå 12+2....

Tänkte att du ändå ville se tidigare så du säkert bar på en levande graviditet
  • efg
    Mila skrev 2017-02-24 16:27:13 följande:

Okej tack :)

Men det måste ju vara en negativ biverkninga? Tänkte på om det påverkar äl osv?

Jag vet inte men jag har svårt att tänka mig att det skulle påverka ägglossningen bara för att mensen varar lite längre :)
  • Marie357

Hej tjejer!

Förlåt att jag ej har varit inne och uppdaterat er här.. Varit iväg på en resa med familjen på ett dygn och sedan är vi sjuka..

Mensen kom i fredags så jag började Letrozole idag...

nouw.com/denöppnakampen
  • orzia1
    Nykär15 skrev 2017-02-24 17:11:18 följande:

Jo fast du verkar osäker på om du är gravid eller fått missfall menade jag. Allt det andra vet jag...såg vår lilla i v 8 och sen slutade hjärtat slå 12+2....

Tänkte att du ändå ville se tidigare så du säkert bar på en levande graviditet

Ja blir inte testerna starkare snart så kommer jag testa med digitalt på fredag. Om jag ej börjat blöda. O sen boka in för tidigt vul och graviditetsplan på spec mvc
  • Orkide
    Marie357 skrev 2017-02-26 14:40:16 följande:

Hej tjejer!

Förlåt att jag ej har varit inne och uppdaterat er här.. Varit iväg på en resa med familjen på ett dygn och sedan är vi sjuka..

nouw.com/denöppnakampen
    Vad trist
  • Nykär15
    Marie357 skrev 2017-02-26 14:40:16 följande:

Hej tjejer!

Usch vad segt...håller tummarna att denna cykel ger er guldägget!
    orzia1 skrev 2017-02-26 15:07:10 följande:
    Ja blir inte testerna starkare snart så kommer jag testa med digitalt på fredag. Om jag ej börjat blöda. O sen boka in för tidigt vul och graviditetsplan på spec mvc
    Vilken dag är du på nu? Testen borde ju vara starka nu, håller tummarna!
  • orzia1
    Nykär15 skrev 2017-02-27 08:52:46 följande:

Usch vad segt...håller tummarna att denna cykel ger er guldägget!Vilken dag är du på nu? Testen borde ju vara starka nu, håller tummarna!

Jag minns inte riktigt om jag hade bim 23-25 men ngn dag däromkring. Är i så fall på bim + 2 kanske tom bim +4 .. Tyvärr ej starkare. Mannen ska köpa ett sånt clearblue med vecko angivelse idag . Och har jag ej börjat blöda så ska jag testa med det på torsdag om jag kan hålla mig
  • Nykär15
    orzia1 skrev 2017-02-27 09:31:40 följande:
    Jag minns inte riktigt om jag hade bim 23-25 men ngn dag däromkring. Är i så fall på bim + 2 kanske tom bim +4 .. Tyvärr ej starkare. Mannen ska köpa ett sånt clearblue med vecko angivelse idag . Och har jag ej börjat blöda så ska jag testa med det på torsdag om jag kan hålla mig
    OK jag förstår, hoppas att det ökar. Annars får du lova att åka in och kolla dig! Hjärta Tänker när det inte ökar så det inte är utomkveds, då fortsätter man ju få svaga tester bara...
  • orzia1
    Nykär15 skrev 2017-02-27 09:46:14 följande:

OK jag förstår, hoppas att det ökar. Annars får du lova att åka in och kolla dig!  Tänker när det inte ökar så det inte är utomkveds, då fortsätter man ju få svaga tester bara...

Ja vi har tänkt på det också. Så i så fall kollar vi det i början av nästa vecka. Tack
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera