• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • orzia1

Jag har bim 27/3 men fick ägglossning typ 20/3 så jag tror det är runt den 3-4 april jag får räkna nu... Inget plus på testerna än, känns inte som det tog sig. Men för varje dag den håller sig borta är bra. Mannen åker iväg när det egentligen var ägglossning. Men blir det att den kommer senare så blir förhoppningsvis nästa ägglossning även senare. Så det är bra

• EmmaB1988
    orzia1 skrev 2017-03-30 21:20:46 följande:

Jag har bim 27/3 men fick ägglossning typ 20/3 så jag tror det är runt den 3-4 april jag får räkna nu... Inget plus på testerna än, känns inte som det tog sig. Men för varje dag den håller sig borta är bra. Mannen åker iväg när det egentligen var ägglossning. Men blir det att den kommer senare så blir förhoppningsvis nästa ägglossning även senare. Så det är bra

Hur går det? Kom det någon mens?
  • orzia1
    EmmaB1988 skrev 2017-04-06 14:15:33 följande:

Hur går det? Kom det någon mens?

Ja den kom den 31. Tar trippeldos pergotime denna månad, och sen om ngn mån när mina pergo är slut så börjar jag med letrozol. El kanske tar en kur innan de är slut... Kämpar vidare
  • EmmaB1988
    orzia1 skrev 2017-04-06 14:33:03 följande:

Ja den kom den 31. Tar trippeldos pergotime denna månad, och sen om ngn mån när mina pergo är slut så börjar jag med letrozol. El kanske tar en kur innan de är slut... Kämpar vidare

Min kom oxå den 31. Eftersom min mens gick över 4-6 dagar jämfört med de andra månaderna med Letrozol så tänker jag köra med äl tester denna månad igen. Men inte säga något till mannen när det blir positivt eftersom det låser sig för honom då. Det enda jag sagt är att i slutet av nästa vecka misstänker jag äl så han förstår att han inte kan neka sex då. Ska försöka se till att få till det ca varannan dag. Kanske tillverkar en liten kyckling denna månad :)
  • orzia1

Nej. Min mens kom tyvärr.. Har inväntat recept på letrozol men de ringer aldrig tillbaka, så började med pergotimen igen, men så tråkigt då jag hoppats på letrozol denna mån, vi ska ha uppehåll nästa mån.

Själv?

• Orkide
    EmmaB1988 skrev 2017-05-08 13:31:10 följande:

Hur går det för alla? Några framsteg?

Dubbeldos letrozol denna omgång BIM mellan lördag och måndag. Tror det blir mens.
    Själv då?
  • orzia1
    Orkide skrev 2017-05-08 16:35:17 följande:

Dubbeldos letrozol denna omgång BIM mellan lördag och måndag. Tror det blir mens.

Själv då?

t

Håller tummarna att det tar sig.
  • EmmaB1988

Har de senaste två mån inte fått äl på enkeldos Letrozol. Funkade kanon de första tre mån. Har gått upp 2-3 kg, kanske beror på de :/ Äter nu dubbel dos, sista dagen imorron. Vul den 15/5. Ska prova med heminsemination eftersom det låser sig för mannen vid pos äl test. När jag ringde och berätta det för sköterskan så sa hon att vi blir uppsatta i IVF kön på engång, såhär ska ni inte behöva ha det. Det måste ju tära något oerhört på er, sa hon. Så det var skönt att hon känner med oss och verkligen förstår att vi behöver all hjälp vi kan få. Så nu försöker jag minska några kg så vi inte blir nekad IVF i höst. Ligger bara några kg under BMI gränsen :/ Lägger inte nån större tro till inseminationen utan siktar in mig på IVF.

• Orkide
    EmmaB1988 skrev 2017-05-08 18:22:24 följande:

Har de senaste två mån inte fått äl på enkeldos Letrozol. Funkade kanon de första tre mån. Har gått upp 2-3 kg, kanske beror på de :/ Äter nu dubbel dos, sista dagen imorron. Vul den 15/5. Ska prova med heminsemination eftersom det låser sig för mannen vid pos äl test. När jag ringde och berätta det för sköterskan så sa hon att vi blir uppsatta i IVF kön på engång, såhär ska ni inte behöva ha det. Det måste ju tära något oerhört på er, sa hon. Så det var skönt att hon känner med oss och verkligen förstår att vi behöver all hjälp vi kan få. Så nu försöker jag minska några kg så vi inte blir nekad IVF i höst. Ligger bara några kg under BMI gränsen :/ Lägger inte nån större tro till inseminationen utan siktar in mig på IVF.

Vad skönt att hon tog er på allvar på en gång.. så himla skönt när de tror på en!!!
    Lycka till med viktminskningen <3

nu börjar jag ledsna. Mensen är på g igen. Så inte ens en dubbelkur med letrozol hjälpte. Nu har jag tagit 6 enkeldoser letrozol och en dubbel.
    Så det enda jag blivit gravid med är pergotime som inte ens finns längre.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera