• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • orzia1
    Orkide skrev 2017-05-11 09:04:58 följande:

Vad skönt att hon tog er på allvar på en gång.. så himla skönt när de tror på en!!!

Lycka till med viktminskningen <3

nu börjar jag ledsna. Mensen är på g igen. Så inte ens en dubbelkur med letrozol hjälpte. Nu har jag tagit 6 enkeldoser letrozol och en dubbel.

Så det enda jag blivit gravid med är pergotime som inte ens finns längre.

Skickar meddelande
  • EmmaB1988

Just vart på vul. Äggblåsa på 18 mm på dag 13 efter dubbeldos Letrozol. Fick Ovitrelle utskrivet. Det sa jag till en annan läkare jag var till men hon vägrade. Hade jag pos ältest så räckte det. Denna läkaren blev förvånad att de inte följt upp om jag haft äl tidigare. Pos ältest var ingen garanti. Ovitrelle gjorde ju ingen skada så det tyckte hon verkligen att jag skulle ha. Ovitrelle tar jag ikväll. Fick burk och sprutor så inseminering eller samlag ikväll och på ons. Får se om det funkar med inseminering för oss :)

• EmmaB1988

Hur går det för er tjejer? Någon bäbis som är på jäsning? :) Vi är kallad 28/8 för samtal med barnmorska ang IVF. Provar ändå med Letrozol denna månad oxå, jag vill försöka in i det sista. Men de konstiga är att äl testen aldrig visar pos. Lika förra månaden. Hade en jättehöjning men ingen :) Trodde då att Letrozol inte funkat, igen. Men, 14 eller 15 dagar efter höjning så kom mensen. Även imorse en höjning som jag egentligen tycker är pos men inte enl det digitala testet. Skickar med en bild så får ni se. Tycker mej även känna äl i tjejmagen, lika förra månaden men trodde då att jag inbillade mej eftersom testet inte visat pos, det har de alltid gjort förr.

• EmmaB1988

Översta bilden är från ikväll och den nedersta är från imorse. Tycker nästan att strecket är lite svagare på kvällstestet eller vad tycker ni?

• orzia1

Här inväntas bim. Bim på måndag, lite menskänning men testar ändå. Dock neg

• Orkide

Hur går det här inne. Jag har inte orkat vara i gravidforum. Har känns så tufft. Ett tag kändes det ok men nu är det jobbigt igen. Försökt i 2,5 år nu :-/

• EmmaB1988
    Orkide skrev 2017-09-12 21:21:54 följande:

Hur går det här inne. Jag har inte orkat vara i gravidforum. Har känns så tufft. Ett tag kändes det ok men nu är det jobbigt igen. Försökt i 2,5 år nu :-/

Vi ska påbörja IVF. Ska starta med sprutorna i okt. Hoppas verkligen att det tar sig snart för jag orkar inte kämpa längre.
  • hanna8911
    Orkide skrev 2017-09-12 21:21:54 följande:

Samma här! Ska påbörja ivf nu i oktober också! Hoppas hoppas det funkar för oss alla!
  • Orkide

Vad skönt att ni ska få påbörja IVF. Hoppas verkligen att det går vägen för er !! Ska hålla alla mina tummar!

• Ariellan

Här är det också dags för IVF. 24 oktober ska vi på vårt första möte så hinner med en cykel till med letrozol...

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera