• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • orzia1
    Orkide skrev 2017-09-12 21:21:54 följande:

Hur går det här inne. Jag har inte orkat vara i gravidforum. Har känns så tufft. Ett tag kändes det ok men nu är det jobbigt igen. Försökt i 2,5 år nu :-/

Fick tidigt mf igen. Så fort jag testar neg igen så kommer vi köra på.
  • Orkide
    orzia1 skrev 2017-09-14 11:29:18 följande:
    Fick tidigt mf igen. Så fort jag testar neg igen så kommer vi köra på.
    Å nej Beklagar verkligen
  • orzia1
    Orkide skrev 2017-09-14 12:23:49 följande:

Å nej Beklagar verkligen

Tack. Är bara så ledsamt att vi inte får någon missfallsutredning pga vi har levande barn.
  • Orkide
    orzia1 skrev 2017-09-14 21:20:31 följande:
    Tack. Är bara så ledsamt att vi inte får någon missfallsutredning pga vi har levande barn.
    Ja det är orättvist!! Jag förstår att de som inte har några barn prioriteras (de ska självklart göra det). Men vi som har barn men längtar efter fler kan ju också få hjälp
  • orzia1
    Orkide skrev 2017-09-15 12:10:22 följande:

Ja det är orättvist!! Jag förstår att de som inte har några barn prioriteras (de ska självklart göra det). Men vi som har barn men längtar efter fler kan ju också få hjälp

Ja jag tycker det är helt rätt tex att man bara får ivf om man inte har ngr gemensamma barn, men en missfallsutredning borde de ändå kunna göra.
  • Orkide
    orzia1 skrev 2017-09-15 12:37:58 följande:
    Ja jag tycker det är helt rätt tex att man bara får ivf om man inte har ngr gemensamma barn, men en missfallsutredning borde de ändå kunna göra.
    Ja det håller jag med om.
    Man känner sig oviktig. Vissa dagar mår jag helt okej men andra dagar mår jag bara piss. Svårt att leva i nuet
  • Orkide

Hur mår ni nu? Jag har äl här i dagarna. Börjar fundera på ivf men sambon kanske inte med på noterna eftersom vi har två barn.. men jag känner verkligen att jag behöver ett barn till

• hanna8911
    Orkide skrev 2017-10-06 18:55:21 följande:

Hur mår ni nu? Jag har äl här i dagarna. Börjar fundera på ivf men sambon kanske inte med på noterna eftersom vi har två barn.. men jag känner verkligen att jag behöver ett barn till

Jag är mitt uppe i sprutandet i ivf cirkusen! Mår ganska dåligt på kvällarna framför allt, illamående och uppblåst mage. Hoppas på äp nu i veckan! Tufft för er om ni inte är helt överens, hoppas ni kommer fram till vad som blir bäst för er!
  • orzia1

Bim på tisdag el tors nästa v om ja ska gå ef mitt positiva ägglossningstest.

Igår tog jag lite test. Och fick plus. O även på det digitala som aldrig har hänt de senaste gångerna när det slutat med mf.

• Orkide
    hanna8911 skrev 2017-10-06 21:46:01 följande:
    Jag är mitt uppe i sprutandet i ivf cirkusen! Mår ganska dåligt på kvällarna framför allt, illamående och uppblåst mage. Hoppas på äp nu i veckan! Tufft för er om ni inte är helt överens, hoppas ni kommer fram till vad som blir bäst för er!
    Förstår att det känna tufft då!! Hoppas verkligen att det ger er en bebis nu!! Har ni barn sen innan eller försöker ni med första?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera