• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Orkide
    Lillatjejen1992 skrev 2017-11-09 08:07:40 följande:

Vi fick inte göra det .. och enligt våran läkare är väntetiden 3-4 månader :O

Vad konstigt. Har ni försökt i över ett år så borde ni få ställa er i kö. 3-4 månader låter snabbt.
  • Anonym (Vågar jag?!!!)

Hoppar in här,

Jag ska börja med provera och letrozol. Men!!! Jag ammar fortfarande, vilket min gynekolog vet om. Enligt gyn är det ändå ok att börja med letrozol. Jag dubbelkollade med honom, ?så jag kan ta letrozol trots att jag ammar? och fick ja som svar.

Min dotter är 9 månader och vi ammar mellan 2-4 ggr per dygn. Överallt läser man att amning och letrozol ej går ihop. Kan det vara så att min tjej är 9 mån nu samt att hon inte helammar som gör det ok? Vad tror ni? Vågar jag? Man borde ju ändå kunna lita på sin läkare..

• My102

Jag har precis tagit min första tablett av letrozol, har inte fått bekräftat att jag inte har ägglossning däremot har jag oregelbunden mens, alla prover är bra, mannens spermier är bra men över två år har gått och aldrig ett plus på stickan så vi testar det här. Så får vi se.

Jag har en känsla av att jag inte ägglossar regelbundet, redan 6 mån av försök besökte jag BM för att kolla om jag hade PCO, fick vända i dörren typ. Jag hoppas min magkänslan är rätt så letrozol kan hjälpa oss. Vet snart inte vart jag ska ta vägen!

• Lillatjejen1992
    Orkide skrev 2017-11-09 09:30:25 följande:

Vad konstigt. Har ni försökt i över ett år så borde ni få ställa er i kö. 3-4 månader låter snabbt.

Ja vi har försökt sen juli 16 så det är över året. Läkaren ville att vi skulle prova alla möjliga sätt innan ivf trots att sambons spermaprov endast visade 2,5milj. Men om letrozolen inte fungerade nu tänker vi ställa oss i kö.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • orzia1
    Anonym (Vågar jag?!!!) skrev 2017-11-09 09:37:43 följande:

Hoppar in här,

Jag ska börja med provera och letrozol. Men!!! Jag ammar fortfarande, vilket min gynekolog vet om. Enligt gyn är det ändå ok att börja med letrozol. Jag dubbelkollade med honom, ?så jag kan ta letrozol trots att jag ammar? och fick ja som svar.

Min dotter är 9 månader och vi ammar mellan 2-4 ggr per dygn. Överallt läser man att amning och letrozol ej går ihop. Kan det vara så att min tjej är 9 mån nu samt att hon inte helammar som gör det ok? Vad tror ni? Vågar jag? Man borde ju ändå kunna lita på sin läkare..

Din mjölkproduktion kan minska om du ammar samtidigt. Min gyn ville inte skriva ut under tiden man amma
  • Lillatjejen1992

Vul och hon hittade bara en äggblåsa på 9mm (cd16). Ska tillbaka på tisdag. Känns väldigt hopplöst detta..

Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Orkide
    Lillatjejen1992 skrev 2017-11-09 12:01:40 följande:

Vul och hon hittade bara en äggblåsa på 9mm (cd16). Ska tillbaka på tisdag. Känns väldigt hopplöst detta..

Vad frustrerande!! Tar du enkel eller dubbeldos? Du kanske får öka till dubbel om du tar enkeldos nu.
  • Lillatjejen1992
    Orkide skrev 2017-11-09 15:04:56 följande:

Vad frustrerande!! Tar du enkel eller dubbeldos? Du kanske får öka till dubbel om du tar enkeldos nu.

Enkel .. mådde dock sjukt dåligt under kuren (ångest, nedstämd etc) så vet inte om det är så smart att hoppa på dubbel nästa månad :(
  • Orkide
    Lillatjejen1992 skrev 2017-11-09 19:03:23 följande:

Enkel .. mådde dock sjukt dåligt under kuren (ångest, nedstämd etc) så vet inte om det är så smart att hoppa på dubbel nästa månad :(

Aha okej, vad jobbigt. Mådde du dåligt hela tiden eller bara dagarna du tog tabletterna?
  • Lillatjejen1992
    Orkide skrev 2017-11-10 06:35:41 följande:

Aha okej, vad jobbigt. Mådde du dåligt hela tiden eller bara dagarna du tog tabletterna?

Dom dagarna jag tog tabletterna och några dagar efter. Så vi får se om det blir en kur till..
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera