• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Villblitrenu

Hej alla! Jag är ny här i tråden. Jag har nu ätit min första kur med letrozol dag 3-7 och idag är dag 11 och vi var på ultraljud idag där det fanns en blåsa på 14 mm. Jag kan inte så mycket om letrozol men om det mot förmodan inte blir något denna gången, hjälper det att öka dosen till 2 tabletter eller ska man fortsätta med 1 tablett som läkaren sagt? Jag vill så gärna bli gravid och tar tacksamt emot tvillingar om det skulle bli det Tacksam för tips!

• Orkide
    Villblitrenu skrev 2017-11-07 14:41:21 följande:

Hej alla! Jag är ny här i tråden. Jag har nu ätit min första kur med letrozol dag 3-7 och idag är dag 11 och vi var på ultraljud idag där det fanns en blåsa på 14 mm. Jag kan inte så mycket om letrozol men om det mot förmodan inte blir något denna gången, hjälper det att öka dosen till 2 tabletter eller ska man fortsätta med 1 tablett som läkaren sagt? Jag vill så gärna bli gravid och tar tacksamt emot tvillingar om det skulle bli det Tacksam för tips!

Frågade du läkaren om dubbeldos?

Jag har tagit dubbeldos blev inte så stor skillnad på mina blåsor. Du kan ju ta utan läkarens godkänande men då har du ett mindre försök om du inte blir gravid på den asken du har.
  • Ariellan
    Villblitrenu skrev 2017-11-07 14:41:21 följande:

Jag tar en och en halv dos. När jag tog en tablett växte de lite för sakta och när jag prova med dubbeldos så fick jag för många.

Jag upplever dock att ju fler omgångar desto mildare har min pcos blivit, alltså kan jag snart gå ner till enkel dos snart igen. Har hållit på med letrozol ett år.
  • Anonym Ellliiin
    Orkide skrev 2017-11-07 07:19:46 följande:

Jag har precis haft äl. Så lååbg väntab kvar.

Själv då?

Jag är på äl+5 tog ovitrelle i fredags. Kände TYDLIG äl smärta lördag kväll. Testat varannan dag med grav test för att följa kurvan så att säga. Plus söndag och måndag och idag minus(???) är de normalt med minus 5 dagar efter sprutan verkligen?? Någon som vet? När har du bim? Vi kanske kan följas åt?:D jag har bim 17-19/11!
  • Orkide
    Anonym Ellliiin skrev 2017-11-08 04:06:04 följande:

Jag är på äl+5 tog ovitrelle i fredags. Kände TYDLIG äl smärta lördag kväll. Testat varannan dag med grav test för att följa kurvan så att säga. Plus söndag och måndag och idag minus(???) är de normalt med minus 5 dagar efter sprutan verkligen?? Någon som vet? När har du bim? Vi kanske kan följas åt?:D jag har bim 17-19/11!

Skönt att ovitrelle försvann så fort. Hur länge den håller i sig är nog väldigt olika Jag har bim 19/11. Följs gärna åt. Hur länge har ni försökt? Vi har försökt i över 2,5 år med syskon.
  • Anonym Ellliiin
    Orkide skrev 2017-11-08 09:49:49 följande:

Skönt att ovitrelle försvann så fort. Hur länge den håller i sig är nog väldigt olika Jag har bim 19/11. Följs gärna åt. Hur länge har ni försökt? Vi har försökt i över 2,5 år med syskon.

Tack för svaret funderat lite för mycket på den! Är inne på tredje året med försök men är inte förens nu jag utretts och sådär. Kul med bim samtidigt ungefär! Hehe! Hur gammal är du? Är 26 och har inga barn sen tidigare!
  • Lillatjejen1992

Tog första kuren letrozol förra veckan och ska på vul imorgon för att se om det hänt något. Mådde skit under letrozol kuren så tror dessvärre vi beslutar att ställa oss i ivf kö då det även är fel på min sambo..

Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Orkide
    Anonym Ellliiin skrev 2017-11-08 10:46:16 följande:

Tack för svaret funderat lite för mycket på den! Är inne på tredje året med försök men är inte förens nu jag utretts och sådär. Kul med bim samtidigt ungefär! Hehe! Hur gammal är du? Är 26 och har inga barn sen tidigare!

Vad visade utredningen? Den utrednibgen jag gjorde visade att jag ev har endometrios vilket gör det svårt.

Jag är 31 år
  • Orkide
    Lillatjejen1992 skrev 2017-11-08 11:22:41 följande:

Tog första kuren letrozol förra veckan och ska på vul imorgon för att se om det hänt något. Mådde skit under letrozol kuren så tror dessvärre vi beslutar att ställa oss i ivf kö då det även är fel på min sambo..

Det skadar ju inte att ni ställer er i kön under tider ni fortsätter med letrozol. Väntetiden är ju ca 1 år
  • Lillatjejen1992
    Orkide skrev 2017-11-09 06:34:13 följande:

Det skadar ju inte att ni ställer er i kön under tider ni fortsätter med letrozol. Väntetiden är ju ca 1 år

Vi fick inte göra det .. och enligt våran läkare är väntetiden 3-4 månader :O
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera