• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • hanna8911
    Orkide skrev 2017-10-08 16:31:39 följande:
    Förstår att det känna tufft då!! Hoppas verkligen att det ger er en bebis nu!! Har ni barn sen innan eller försöker ni med första?
    Det är första! Har aldrig lyckats bli gravid innan utan nu sätter vi vårt hopp till detta! Hur var det för dig?
  • Orkide
    hanna8911 skrev 2017-10-17 22:04:47 följande:

Det är första! Har aldrig lyckats bli gravid innan utan nu sätter vi vårt hopp till detta! Hur var det för dig?

När ska du testa dig? Och se om ni blivit gravida?

Jag har två barn genom pergotime (som intelängre finns). Med första barnet försökte vi i flera år, andra barnet 2 år och nu 2,5 år mennu finns ju ibte pergotime så vi får se hur det går.
  • hanna8911
    Orkide skrev 2017-10-18 05:57:47 följande:

När ska du testa dig? Och se om ni blivit gravida?

Jag har två barn genom pergotime (som intelängre finns). Med första barnet försökte vi i flera år, andra barnet 2 år och nu 2,5 år mennu finns ju ibte pergotime så vi får se hur det går.

Den 1/11! Men magkänslan säger att det inte är något men vi får se! Vad härligt att det funkat med Pergo innan! Kör ni letrozole nu då?
  • Orkide
    hanna8911 skrev 2017-10-18 06:22:55 följande:

Den 1/11! Men magkänslan säger att det inte är något men vi får se! Vad härligt att det funkat med Pergo innan! Kör ni letrozole nu då?

Då har du lite väntan kvar innan testning. Hoppas att du har fel och att du får ett bra besked.

Jag har provat letrozol typ 10 omgångar å inget redultat hittils men jag får fortsätta med letrozol enligt läkarna
  • Anonym Ellliiin

Hur har det gått för alla?:D

• Orkide
    Anonym Ellliiin skrev 2017-11-07 02:41:14 följande:

Hur har det gått för alla?:D

Jag har precis haft äl. Så lååbg väntab kvar.

Själv då?
  • Orkide
    hanna8911 skrev 2017-10-18 06:22:55 följande:

Hur gick det testade du första november?
  • hanna8911
    Orkide skrev 2017-11-07 07:20:17 följande:

Hur gick det testade du första november?

Mensen kom innan så tyvärr negativt. Så nu är det att vänta tills frysåterföring i december!
  • Orkide
    hanna8911 skrev 2017-11-07 07:22:42 följande:

Mensen kom innan så tyvärr negativt. Så nu är det att vänta tills frysåterföring i december!

Ånej!! Vad tråkigt. När ska ni göra nästa införing?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera