• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2017-12-08 18:58:00 följande:

Härligt att ni tycker sexförbud är jobbigt. Alltså gulligt

Hahaha Vi? nädu snarare jag! jag säger nästintill aldrig nej men min karl tycker allt detta är jobbigt att behöva nuffsa fler än en gång i veckan:'D
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2017-12-08 19:55:34 följande:

Hahaha Vi? nädu snarare jag! jag säger nästintill aldrig nej men min karl tycker allt detta är jobbigt att behöva nuffsa fler än en gång i veckan:'D

Haha okej. Vilken dag är du på nu, blrjat med letrozolen? Ca en vecka kvar till BIM men jag har inga förhoppningar. Vore inte heller det optimala att bli gravid nu då jag lämnsr min trygga fasta tjänst för att börja ett nytt jobb i mars men som sagt vågar inte hoppa över en enda månad.
  • Orkide
    Orkide skrev 2017-12-10 09:39:12 följande:

Haha okej. Vilken dag är du på nu, blrjat med letrozolen? Ca en vecka kvar till BIM men jag har inga förhoppningar. Vore inte heller det optimala att bli gravid nu då jag lämnsr min trygga fasta tjänst för att börja ett nytt jobb i mars men som sagt vågar inte hoppa över en enda månad.

Mens på g
  • Lillatjejen1992
    Orkide skrev 2017-12-11 20:44:21 följande:

Mens på g

Nej vad tråkigt! :(
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2017-12-10 09:39:12 följande:

Jag är på dag 11 så jag är klar med första kuren. imorn ska jag kolla äggblåsorna och se om tabletterna har gjort sitt.

Okej jag förstår de jobbiga med det men de är som du säger det är inte värt att chansa och pausa. plusar du så gör du ju de och de är ju en lycka i sig!

Har din mens kommit eller var de falskt alarm?

Kram på dig!
  • Isathe
    Målarsasah skrev 2017-12-14 10:33:24 följande:
    Jag är på dag 11 så jag är klar med första kuren. imorn ska jag kolla äggblåsorna och se om tabletterna har gjort sitt.

Okej jag förstår de jobbiga med det men de är som du säger det är inte värt att chansa och pausa. plusar du så gör du ju de och de är ju en lycka i sig!

Kram på dig!
    Håller tummarna att du har några guldägg imorgon!!
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2017-12-14 10:33:24 följande:

Kram på dig!

Jag håller alla tummar jag kan för dig!! Skriv hur det gick efter morgondagens besök!! Kram

Mensen kom igång idag. Men redan några dagar innan vet jag då jag får som rosa flytningar.
  • Orkide
    Lillatjejen1992 skrev 2017-12-11 22:07:45 följande:

Nej vad tråkigt! :(

Tack <3
  • KCEG

Hej tjejer!
    Får man hoppa in här?
    Jag tar iof inte provera men ovitrelle, vad är skillnaden? Jag har inte fattat det... 
    Är inne på min andra kur med letrozol och var på VUL idag, blåsan 12 mm så ska tillbaka på måndag igen.. nyhet VUL och beslut om ovitrelle då.
    Sen stänger min klinik över jul och nyår och är tillbaka den 7/1 igen så då får jag ta en ofrivillig paus. Vi får försöka ändå, men tron på att det skulle gå...njae... inte riktigt där.
    Vi har försökt i 16 månader, vi blev gravida i maj 2016 till vår enormt stora glädje. en liten kille... tyvärr dog han i min mage i vecka 17 och det upptäcktes på RUL i vecka 20. Jag födde honom på samma dag som jag gick in i vecka 21, mardröm.. kan knappt fatta att ska kunna ske, hur är det möjligt?!

Sen dess har vi kämpat för att lyckas bli gravida igen, men det vill sig inte. 

Jag är 34, min man är 40 och alla tester visar okej värden, det som kommit fram är att jag har en äggledare. Däremot har jag två äggstockar, så är jag född och det har ju funkat.. så tankarna går ju automatiskt till att jag undrar vad det var som hände och om det påverkar min fertilitet, men inget man kan se? så sjuk tanke.. men ändå.

• Jane15

Hej,

Jag har tagit min först kur letrozol. Jag upplever att jag blöder mer än vanligt! Är på cd 8 och blöder fortfarande färskt blod. Torkar jag mig kommer det ganska mycket färskt blod på pappret. Hur har det varit för er, bör jag vara orolig?

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera