Ammar skrev 2017-11-22 08:42:02 följande:
Slänger in en fråga här. Läste i denna tråd att en annan kvinna fått letrozole medan hon ammar. Jag ammar också fortfarande. Har träffat 2 gynekologer, den ena sa att jag kan ta letrozol medan jag ammar och den andra sa att man inte får amma. Har läst mycket på nätet om att letrozol och amning inte går ihop.
Jag ringde till gyn 1 igen och frågade om hon var säker, och ja, jag får ta Letrozole. Min son är 11 månader och ammas endast 2 ggr per dygn. Mjölken har anpassat sig så det kommer bara en skvätt. Annars äter han mycket och får 3 flaskor ersättning per dygn. Så han får inte i sig mycket mjölk, kan det vara orsaken till att man får amma och ta letrozol? Någon som vet? Vågar jag ta letrozol om en gynekolog vet att jag ammar och säger kör på?
Kan tillägga att gyn 2 som sa nej är en av de stora aktörerna. En vän till mig sa att de inte vill att man ska amma för statistiken, de vill ha så bra förutsättningar som möjligt för att varje fertilitetsbehandlingar ska fungera så att deras statistik ser hög ut i antalet gravida efter behandling.
Till mig har de sagt att mjölkproduktionen minskar och kan helt sluta, så man får väga för o nackdelar.