• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-02 10:14:58 följande:

Igår kom mensen! känner en lättnad ändå att kroppen funkar så påbörjar en ny dos i morgon så den 10e får jag kolla om de finns några fina ägg!

Håller tummarna för dig och alla andra nu!

Kram!

Trist att mensen kom men bra att kroppen fungerar. Är det inte lite tidigt att kolla ägg den 10:e ?
  • KCEG

Jag håller tummarna för att 2018 blir ett riktigt babyboom år, jag håller tummarna för att pyret vill stanna och att vi i så fall ses i ngn gravidgrupp i framtiden. 
    Jag kommer hålla mig långt borta från det ett bra tag, är alldeles för rädd för missfall m.m

• Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-02 11:09:37 följande:

Trist att mensen kom men bra att kroppen fungerar. Är det inte lite tidigt att kolla ägg den 10:e ?

Javisst men man försöker vara så positiv som möjligt.

Hon bad mig komma på dag 10 då äl redan hade varit på dag 12 förra gången, så jag följer henne slaviskt haha :)
  • Målarsasah
    KCEG skrev 2018-01-02 13:20:31 följande:

Jag håller tummarna för att 2018 blir ett riktigt babyboom år, jag håller tummarna för att pyret vill stanna och att vi i så fall ses i ngn gravidgrupp i framtiden. 

Jag kommer hålla mig långt borta från det ett bra tag, är alldeles för rädd för missfall m.m

2018 Blir ett bra år för oss Alla, de känner jag! Kram!
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-03 10:06:58 följande:

2018 Blir ett bra år för oss Alla, de känner jag! Kram!

Jag hoppas verkligen det. I mars har vi försökt i tre år. Känns gaalet!!
  • Angen
    KCEG skrev 2018-01-02 06:13:23 följande:

Hej tjejer!

Än så länge så verkar jag vara gravid, jag har testat positivt. På två test, ett igår 1/1 och ett idag 2/1 .

Jag har så svårt och fatta det, kan det verkligen vara sant?! Andra kuren med letrozol, och ovitrelle. 

Efter ett MA och ett missfall och 15 månaders försök sedan vårt MA kom plusset... PÅ riktigt.. det trodde jag aldrig!

Hur går det för er?

Hur länge efter otrivelle sprutan plussade du? Tog min den 21/12 och går och är osäker på mina test då jag inte vågar hoppas efter 2 års försök att få ett syskon utan resultat...
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-03 16:39:28 följande:

Jag hoppas verkligen det. I mars har vi försökt i tre år. Känns gaalet!!

Jisses! 3 år! och jag som gråter över våra 1,5 de känns då så fjuttigt.

Kom och tänka på att de är 4 månader kvar tills jag fyller år, jag som sa att vid 25 då ska jag ha en liten knodd... jag fyller 26. Känns som om jag har failat med de enda jag visste att jag ville här i livet. Känns även som om jag sviker min sambo. Tänk om jag inte kan få barn, och ge honom de finaste man kan ge här i livet...

Verkar vara en sån dag idag då jag bara har dåliga tankar....
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-03 21:00:55 följande:

Jisses! 3 år! och jag som gråter över våra 1,5 de känns då så fjuttigt.

Kom och tänka på att de är 4 månader kvar tills jag fyller år, jag som sa att vid 25 då ska jag ha en liten knodd... jag fyller 26. Känns som om jag har failat med de enda jag visste att jag ville här i livet. Känns även som om jag sviker min sambo. Tänk om jag inte kan få barn, och ge honom de finaste man kan ge här i livet...

Verkar vara en sån dag idag då jag bara har dåliga tankar....

<3 Men dina 1,5 år är ännu mer psykisk terror. Jag har barn. När vi försökte med första o stod i ivf kö så var det mycket jobbigare än nu. Då hade vi ingen aning om vi ens kunde få barn och varje barn o gravid kvinna var som riktiga spjut genom hjärtat. Nu gör det ont o jag sörjer varje mens då jag verkligen vill ha en till. Men det gör inte ont på samma sätt. Jag hoppas att du förstår mig rätt <3 Jag håller verkligen alla tummar för dig!!
  • Aylina88

Hej tjejer! Är de okej att jag hoppar in här. Jag är på dag 3 med letrozole de så nytt för mig och tar gärma emot tips

• Orkide
    Aylina88 skrev 2018-01-04 01:50:29 följande:

Hej tjejer! Är de okej att jag hoppar in här. Jag är på dag 3 med letrozole de så nytt för mig och tar gärma emot tips

Välkommen hit, hit är alla välkomna. Vad för sorts tips vill du ha
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera