• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Aylina88
    Orkide skrev 2018-01-04 07:17:02 följande:

Välkommen hit, hit är alla välkomna. Vad för sorts tips vill du ha

Tack :) tar gärna emot tip va jag ska tänka på nu när jag tar letrozole
  • Lillatjejen1992
    Aylina88 skrev 2018-01-04 07:24:20 följande:

Finns väl inga direkta tips egentligen. Alla reagerar och svarar olika på letrozole samt anledningen till behandling kan variera.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • Aylina88
    Lillatjejen1992 skrev 2018-01-04 10:27:46 följande:

Finns väl inga direkta tips egentligen. Alla reagerar och svarar olika på letrozole samt anledningen till behandling kan variera.

Okej då vet jag de
  • Orkide
    Aylina88 skrev 2018-01-04 07:24:20 följande:

Som du redan fått så är det svårt att veta hur just du reagerar men för min del så får jag ganska ont i magen vid ägglosning. O veckan innan mens får jag lite ömma bröst samt difus känsla i magen.

Är det första kuren du tar nu?
  • Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-03 21:50:34 följande:

<3 Men dina 1,5 år är ännu mer psykisk terror. Jag har barn. När vi försökte med första o stod i ivf kö så var det mycket jobbigare än nu. Då hade vi ingen aning om vi ens kunde få barn och varje barn o gravid kvinna var som riktiga spjut genom hjärtat. Nu gör det ont o jag sörjer varje mens då jag verkligen vill ha en till. Men det gör inte ont på samma sätt. Jag hoppas att du förstår mig rätt <3 Jag håller verkligen alla tummar för dig!!

Ibland är de verkligen skönt att läsa /prata här för alla är med om samma sak. tack för peppningen. <3 de behövs just nu. Snacka om att dagarna är olika när de kommer till känslor och tankar.

Känner ett typ sjukligt ha-begär efter barn så jag smäller av! :")
  • Aylina88
    Orkide skrev 2018-01-04 11:56:03 följande:

Som du redan fått så är det svårt att veta hur just du reagerar men för min del så får jag ganska ont i magen vid ägglosning. O veckan innan mens får jag lite ömma bröst samt difus känsla i magen.

Är det första kuren du tar nu?

De första kuren jag tar :)
  • My102

Har tagit min andra dos av letrozol, den minsta mängden. Har aldrig fått max utslag på CB advanced fertilitetsmonitor, första omgången med letrozol tog jag också otrivelle spruta men fick inte max utslag då heller. Hoppas att hag nästa månad får ta gonal f och letrozol.. för nån graviditet tror jag inte att det blir. 3 års försök (inte konstant då) i juni.

• Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-04 13:53:29 följande:

Ibland är de verkligen skönt att läsa /prata här för alla är med om samma sak. tack för peppningen. <3 de behövs just nu. Snacka om att dagarna är olika när de kommer till känslor och tankar.

Känner ett typ sjukligt ha-begär efter barn så jag smäller av! :")

Jag förstår verkligen det!!

Jag tänkte prova att dricka aloe vera juice den här månaden också. Vet inte om det hjälper men börjar tröttna på att bara testa letrozol. Någon som har några bra kosttillskotts exempel?
  • Orkide
    My102 skrev 2018-01-04 15:01:23 följande:

Har tagit min andra dos av letrozol, den minsta mängden. Har aldrig fått max utslag på CB advanced fertilitetsmonitor, första omgången med letrozol tog jag också otrivelle spruta men fick inte max utslag då heller. Hoppas att hag nästa månad får ta gonal f och letrozol.. för nån graviditet tror jag inte att det blir. 3 års försök (inte konstant då) i juni.

Min gyn har sagt att alla inte får fullt utslag. Har du kollat nivåerna efter ?äl?? så att du verkligen ägglossar?
  • Orkide
    Aylina88 skrev 2018-01-04 14:42:02 följande:

De första kuren jag tar :)

Spännande
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera