• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • orzia1

För mig har inte letrozol el andra hormoner påverkat mitt ägglossningstest.

• Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-09 14:39:07 följande:

Vi har kört på faktiskt. Vi tänker ?tänk om det är just den här månaden som allt klaffar.? Vi vågar inte med uppehåll

Ja de är ju de man är lite rädd för. att missa sin chans liksom! Får väl se vad hon säger i morgon, är livrädd för att de ska komma fram att de inte blivit några fina ägg denna månad men samtidigt otroligt taggad på att gå höra hur de har gått. som sagt är de ju en ny känsla som väcks till liv varje månad vid äl men dock kan dom ju släcka den känslan ganska snabbt på vul.

Har nu tagit ett nytt äl test och de stegrar ganska bra, har nästan full stegring så stämmer testen så borde öl vara snart. Lägger upp en bild på igår och idag så får ni säga vad ni tror? Kram
  • Målarsasah

Översta är från igår alltså då på cd 8 och den understa är från idag på cd 9. Visst är de en bra stegring? borde innebära äl snart om jag har några fina ägg ? Kram på er!
  • Orkide
    AniCase skrev 2018-01-09 15:53:20 följande:

Hej!

Började med letrozol igår efter att ha börjat våran utredning efter lite över ett års försök utan resultat.

Är det någon mer än mig som blir jätteyr precis efter man tagit tabletten?

Det lägger sig rätt så fort men jag är yr i typ någon timme efter.

Nej aldrig hänt. Vad konstigt, är det för jobbigt?
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-09 16:31:33 följande:

Översta är från igår alltså då på cd 8 och den understa är från idag på cd 9. Visst är de en bra stegring? borde innebära äl snart om jag har några fina ägg ? Kram på er!

Ja stegringen är bra. Så det borde verkligen visa fina ägg imorgon. Så får ni skynda in i sänghalmen sen.
  • Orkide

Alltså jag är i chock. I torsdags så hade jag rosa flytningar pch har hundra på att nu kommer mensen. Idag tänkte jag att jag tar ett test för skojs skul de går ut snart.

Har gråtit å gråtit men av oroa för att något ska gå fel. Ska det bli vår tur efter nästan tre år..

• Aylina88
    Orkide skrev 2018-01-09 21:20:37 följande:

Alltså jag är i chock. I torsdags så hade jag rosa flytningar pch har hundra på att nu kommer mensen. Idag tänkte jag att jag tar ett test för skojs skul de går ut snart.

Har gråtit å gråtit men av oroa för att något ska gå fel. Ska det bli vår tur efter nästan tre år..

Åhhh stort grattis <3
  • Aylina88

Får man fråga hur din sexschema såg ut har du sex varje dag eller varanan dag :) vill så gärna också plusa <3
  • Angen

Grattis:)
  • Orkide
    Aylina88 skrev 2018-01-09 21:35:04 följande:

Får man fråga hur din sexschema såg ut har du sex varje dag eller varanan dag :) vill så gärna också plusa <3

Vi har haft sex några dagar på rad när vi kunnat avläsa stegring på tester. Varje månad i nästan tre är har vi gjort samma. Den här gången kom min äl några dagar tidigare så jag var helt hundra på att det inte skulle gå bra. Är dock väldigt rädd för missfall.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera