• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Orkide
    Angen skrev 2018-01-09 23:17:15 följande:

Grattis:)

Tack så mycket <3
  • Isathe
    Orkide skrev 2018-01-09 21:20:37 följande:

Alltså jag är i chock. I torsdags så hade jag rosa flytningar pch har hundra på att nu kommer mensen. Idag tänkte jag att jag tar ett test för skojs skul de går ut snart.

Har gråtit å gråtit men av oroa för att något ska gå fel. Ska det bli vår tur efter nästan tre år..

Men STORT grattis!!
    Försök njuta av att du faktiskt blivit gravid och att du nu är det. JAg vet hur svårt de är, jag själv har svårt att glädjas över att jag är gravid, tänker bara på missfall osv. I natt drömde jag att jag fick missfall....

Men jag har även lovat mig att vara glad över graviditeten och att jag faktiskt kan bli gravid!! Jag vet att jag kommer gråta blod om jag får missfall, men nu vet jag att jag kan bli gravid!!

Håller alla tummar jag kan för dig nu!!
  • Isathe
    Orkide skrev 2018-01-10 06:49:19 följande:

Men testet är svagare idag så det blir nog inget

Jag har hört att man inte ska kunna läsa av på sträcken, ett plus är alltid ett plus. Köp ett cb med veckoindikator. Jag har nog tagit typ 5 gravtester innan jag sluta ta och i slutet tog jag bara cb med veckoindikator en gång i veckan för att se att veckorna stegra.
  • Aylina88
    Orkide skrev 2018-01-10 06:34:59 följande:

Vi har haft sex några dagar på rad när vi kunnat avläsa stegring på tester. Varje månad i nästan tre är har vi gjort samma. Den här gången kom min äl några dagar tidigare så jag var helt hundra på att det inte skulle gå bra. Är dock väldigt rädd för missfall.

Tänk inte så försök och njut du är gravid :) kolla om du kan göra en tidigt ultraljud så du kan slappna av
  • orzia1

Alltså jag är i chock. I torsdags så hade jag rosa flytningar pch har hundra på att nu kommer mensen. Idag tänkte jag att jag tar ett test för skojs skul de går ut snart.

Har gråtit å gråtit men av oroa för att något ska gå fel. Ska det bli vår tur efter nästan tre år..

Åhhh såååå glad jag blir. Stort grattis
  • orzia1
    Orkide skrev 2018-01-10 06:49:19 följande:

Men testet är svagare idag så det blir nog inget

I början kan nivåerna pendla. Jag köpte de digitala med vecko angivelse o tog lite då och då för att se att veckorna ökade. Stilla min oro. Vul såhär tidigt gav i alla fall mig mer ångest, bättre o få ta blodprov o mäta hcg halten o försöka vänta med vul till v 7-9.. Lycka till
  • Målarsasah

Men åhh vad kul!! sitter och leer och applåderar här i firmabilen!! så glad för eran skull!!

Jag fick också bra besked idag! En blåsa på 15mm på vänstra och en på 11mm på höger!! beräknad äl på lördag! och blodprovet visade att jag hade en fin äl förra månaden. så jävla glad över att bara få veta att jag har fina ägg!!

Kram på dig och njut nu och oroa dig inte, de är något som växer i dig och de är vackert!! <3 <3 <3
  • Orkide
    Isathe skrev 2018-01-10 07:51:06 följande:

Men STORT grattis!!

Försök njuta av att du faktiskt blivit gravid och att du nu är det. JAg vet hur svårt de är, jag själv har svårt att glädjas över att jag är gravid, tänker bara på missfall osv. I natt drömde jag att jag fick missfall....

Men jag har även lovat mig att vara glad över graviditeten och att jag faktiskt kan bli gravid!! Jag vet att jag kommer gråta blod om jag får missfall, men nu vet jag att jag kan bli gravid!!

Håller alla tummar jag kan för dig nu!!

Tack så mycket. Ja missfall är en stor del tankeprocessen. För två år och tre månader sedan fick jag missfall i v.11 å det var fruktansvärt. Tack för peppen!!
  • Orkide
    Aylina88 skrev 2018-01-10 08:13:16 följande:

Tänk inte så försök och njut du är gravid :) kolla om du kan göra en tidigt ultraljud så du kan slappna av

Tack <3
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera