• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Orkide
    orzia1 skrev 2018-01-10 09:50:31 följande:

I början kan nivåerna pendla. Jag köpte de digitala med vecko angivelse o tog lite då och då för att se att veckorna ökade. Stilla min oro. Vul såhär tidigt gav i alla fall mig mer ångest, bättre o få ta blodprov o mäta hcg halten o försöka vänta med vul till v 7-9.. Lycka till

Tack! Ja denna väntan. Vet inte när jag ska göra ultraljud. Sist gjorde jag i v10 och allt såg toppen ut. En vecka senare fick jag missfall. Men mäta hcg var ju något om man har svårt att vänta (som ja). Hehe. Kram
  • Orkide
    Målarsasah skrev 2018-01-10 14:03:07 följande:

Men åhh vad kul!! sitter och leer och applåderar här i firmabilen!! så glad för eran skull!!

Jag fick också bra besked idag! En blåsa på 15mm på vänstra och en på 11mm på höger!! beräknad äl på lördag! och blodprovet visade att jag hade en fin äl förra månaden. så jävla glad över att bara få veta att jag har fina ägg!!

Kram på dig och njut nu och oroa dig inte, de är något som växer i dig och de är vackert!! <3 <3 <3

Tack så mycket. Är verkligen i chock. NOLL symptom på grav och alla för att mens skulle komma.

Bra svar på blåsorna!! Men om jag vore dig så skulle jag inte vänta med sex till helgen just eftersom dina äl test var ganska starka. Ha så kul. Kram
  • Orkide

Tack alla för era gratulationer.

Jag kommer hänga kvar i tråden, i bakgrunden och hejja på er (om jag får). Så har ni en fråga direkt till mig så kommer jag svara annars kommer jag vara lite osynlig.

Ni har verkligen stöttat mig när jag inte kunnat själv. Jag håller verkligen alla tummar jag kan för att ni ska få era plus. Stor kram till er!

• Målarsasah
    Orkide skrev 2018-01-10 18:49:43 följande:

Tack så mycket. Är verkligen i chock. NOLL symptom på grav och alla för att mens skulle komma.

Bra svar på blåsorna!! Men om jag vore dig så skulle jag inte vänta med sex till helgen just eftersom dina äl test var ganska starka. Ha så kul. Kram

Det var ju verkligen eran tur nu och de är som jag sa, 2018 kommer bli ett bra år för oss Alla!

Nä vi har sagt att torsdag till måndag ska de liggas så mm ej missar något.

Gjorde äl test idag igen men då va de plötsligt lågt igen så de va konstigt. litar på att de borde hända i helgen ändå!

Kram på dig!
  • Aylina88

Hej tjejer! Fick positiv ägglosningtest idag hur pålilig är den om man tar letrozol och hur många dagar fram ska man sexa på?

• Isathe
    Aylina88 skrev 2018-01-11 15:53:02 följande:

Hej tjejer! Fick positiv ägglosningtest idag hur pålilig är den om man tar letrozol och hur många dagar fram ska man sexa på?

Hur många dagar sedan tog du sista tabletten? För min uppfattning är att man kan få positiva test medans och ett par dagar efter man tagit tabletterna. Min erfarenhet är att ägglossningstestet brukar bli positivt ca 1 v efter sista tab.
  • Aylina88
    Isathe skrev 2018-01-12 10:07:27 följande:

Hur många dagar sedan tog du sista tabletten? För min uppfattning är att man kan få positiva test medans och ett par dagar efter man tagit tabletterna. Min erfarenhet är att ägglossningstestet brukar bli positivt ca 1 v efter sista tab.

Jag tog sista tabletten förra onsdagen den 3 januari.
  • Orkide
    Aylina88 skrev 2018-01-11 15:53:02 följande:

Hej hoppar in o säger klart att du ska ha sex när äl tester visar positivt. Jag tog ca 9 letrozol doser och har aldrig fått missvisande. Den här omgången fick jag starkt utslag på dag 11 och 12 istället för mina vanliga dagar 14 och 15. Så kör på
  • orzia1

För mig har inte ägglossningstesten visat annorlunda efter jag ätit hormoner.

• Aylina88
    Orkide skrev 2018-01-12 13:23:25 följande:

Hej hoppar in o säger klart att du ska ha sex när äl tester visar positivt. Jag tog ca 9 letrozol doser och har aldrig fått missvisande. Den här omgången fick jag starkt utslag på dag 11 och 12 istället för mina vanliga dagar 14 och 15. Så kör på

Hej igen! Tacj för du tog en titt vi ska köra på några dagar har vi sagt så får vi se om vi har turen med oss eller inte <3
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera