• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Hej!

Efter ett års längtan och försök har jag fått konstaterat att jag inte har någon egen ägglossning. Det finns flera små äggblåsor men dem verkar inte vilja släppa, jag har ej Pco men symtomen är ungefär detsamma. Utebliven ägglossning.

Så efter att ha provat med enbart provera i ca 5 månader ska jag nu börja äta Letrozol. På 3:dje blödningsdagen i 5 dagar. Sedan blir det vul på dag 12.

Vore jättekul om det finns fler som är på samma väg eller blivit gravida genom letrozol. Skriv gärna om er erfarenhet!

Kram

• Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera
  • Aylina88
    orzia1 skrev 2018-01-12 13:35:13 följande:

För mig har inte ägglossningstesten visat annorlunda efter jag ätit hormoner.

Hur menar du?
  • orzia1
    Aylina88 skrev 2018-01-12 14:02:20 följande:

Hur menar du?

Alltså att ett positivt ägglossningstest har alltid varit att ägglossning närmar sig, har ej fått felaktigt resultat pga jag ätit hormoner
  • Isathe
    Aylina88 skrev 2018-01-12 13:11:25 följande:
    Jag tog sista tabletten förra onsdagen den 3 januari.
    Då är det bara att ha så mkt sex ni bara kan nu! Lycka till!! :)
  • Aylina88
    Isathe skrev 2018-01-12 14:13:26 följande:

Då är det bara att ha så mkt sex ni bara kan nu! Lycka till!! :)

Tack :)
  • AniCase

Ni som ätit letrozol lite längre ni kanske kan besvara lite funderingar jag har ????

Har precis börjat utredas då vi försökt i 1 år utan att lyckas bli gravida och gynekologen hittade inget avvikande på mig utan såg att vä äggledare skulle släppa ett ägg men han ville ge mig en skjuts på traven för att förbättra äggkvalitet.

Började äta min första letrozol i måndags på dag 5 då gynekologen tyckte att de gick bra och så ska jag tillbaka på onsdag eftersom jag har beräknad ägglossning på torsdag så vill han kika på ägget innan.

Men om jag tog sista tabletten igår som jag skulle äta i 5 dagar borde inte hormonerna gå ut innan ägglossningen?

Har haft en sån molande värk sen jag började med tabletterna,är det normalt?

Finns de möjlighet att ägglossningen rubbas dvs kommer tidigare eller senare av letrozolen?

Testade iofs ett ägglossningstest igår och de visade negativt.

Förlåt har typ dygt upp tusen frågor efter besöket ????

Vill så gärna plussa^^

• Målarsasah
    AniCase skrev 2018-01-13 12:14:53 följande:

Ni som ätit letrozol lite längre ni kanske kan besvara lite funderingar jag har ????

Har precis börjat utredas då vi försökt i 1 år utan att lyckas bli gravida och gynekologen hittade inget avvikande på mig utan såg att vä äggledare skulle släppa ett ägg men han ville ge mig en skjuts på traven för att förbättra äggkvalitet.

Började äta min första letrozol i måndags på dag 5 då gynekologen tyckte att de gick bra och så ska jag tillbaka på onsdag eftersom jag har beräknad ägglossning på torsdag så vill han kika på ägget innan.

Men om jag tog sista tabletten igår som jag skulle äta i 5 dagar borde inte hormonerna gå ut innan ägglossningen?

Har haft en sån molande värk sen jag började med tabletterna,är det normalt?

Finns de möjlighet att ägglossningen rubbas dvs kommer tidigare eller senare av letrozolen?

Testade iofs ett ägglossningstest igår och de visade negativt.

Förlåt har typ dygt upp tusen frågor efter besöket ????

Vill så gärna plussa^^

Hej

Jag är inne på min andra kur men har lärt mig lite under denna tiden.

Letrozol går ur kroppen fort efter du slutat ta dom. Dom ger ju en push till att få äggen att växa, dock är de inte säkert att man ägglossar. Det finns dock sprutor till de.

Jag hade molvärk efter äl förra gången men denna gång har jag haft sedan 3e tabletten. Får för mig att man "känner" allt mer med letrozol. Tycker till och med att sexet känns mer.

Jag får äl som man ska ha äl dvs ca 28 dagar av letrozol. Annars har jag en totalt rubbad cykel på mellan 24-39 dagar så letrozolen får ju cykeln att bli bättre beroende på vilket problem man har.

Har du konstaterad äl varje månad borde du inte äta letrozol för den hjälper dig bara att på till ett/fler mogna ägg inför äl.

vilken dag är du på nu och när tror din gyn att du ska ha äl?

Hur lång är din cykel egentligen utan letrozol?
  • Målarsasah

Hon hade inte fel angående att äl skulle vara i helgen i iallafall! Nu kör vi på :)

Men idag borde min större äggblåsa vara ca 21-22mm och den andra om den växte med vara ca 17-18mm

Tror ni den andra också kan lossna då eller bara den större?
  • Målarsasah

Hejsan tjejer! Hur går det för er alla?

Själv är jag på äl+4-5.

Tänkte kolla med er, hur gör ni med alkohol efter äl? undviker ni helt eller unnar ni er ett glas ?

Kram på er !

• 3villbli4

Hej tjejer hoppar in i tråden för att ställa en fråga. Jag vet inte om någon av er kan svara på detta. Men jag svarade jättebra på Letrozole när jag tog det innan dottern. Nu skulle jag verkligen vilja testa igen för jag har en hel del tabletter kvar, är det någon som vet hur det är med att amma på den? Känns ju som det inte borde vara något problem eftersom det är så få dagar och barnet är rätt stor nu. Men är ändå osäker.

• orzia1
    3villbli4 skrev 2018-01-17 19:20:56 följande:

Hej tjejer hoppar in i tråden för att ställa en fråga. Jag vet inte om någon av er kan svara på detta. Men jag svarade jättebra på Letrozole när jag tog det innan dottern. Nu skulle jag verkligen vilja testa igen för jag har en hel del tabletter kvar, är det någon som vet hur det är med att amma på den? Känns ju som det inte borde vara något problem eftersom det är så få dagar och barnet är rätt stor nu. Men är ändå osäker.

Till mig sa de att mjölken kan försvinna el minska väldigt mkt. Men det finns ju olika märken osv så bäst är o prata med gyn. Hur gammal är dottern?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera