• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • mariama
    Heineken86 skrev 2016-11-29 17:37:08 följande:
    Ni får se det positivt... sjukt skönt att slippa va höggravid under värsta sommarhettan. :)
    Ja, sant :D Skulle det ta sig den här gången så skulle BF bli i slutet av augusti. Vore väl inte så dumt! Men äh, när det än blir bebis nu så blir jag lycklig!
  • Solstråle0001

Bim-6. Känner mig trött, vrålhungrig hela tiden, och liiite illamående. Men jag antar att det är alldeles för tidigt att känna nåt. Väl? Mina två andra barn kände jag på bim-dagen. Men det var så längesen så jag har glömt! Detta är ju första försöket! Mitt andra barn blev också till på första försöker. Men då var jag ju mycket yngre...

• Tumvante
    Sally8585 skrev 2016-11-29 17:38:34 följande:

Jag borde vara desperat! Jag är 31 !! :O så snart är de fertila åren ett minne blott. Men som sagt, vore mys med ett sommarbarn :')

Jag fick min dotter strax innan jag blev 33 inga problem.
  • mammamalin
    Emmaaa skrev 2016-11-29 08:15:09 följande:

Köpte clearblue testa tidigt igår, tog det i morse..

Efter 2 års försök med ett syskon tog det sig ÄNTLIGEN OCH JAG ÄR SÅ JÄVLA LYCKLIG ATT JAG GRINAR!!!

Nu hoppas jag bara att liten vill stanna kvar. :D

Men så himla kul, STORT GRATTIS! :)
  • Luttanlej

Hur går det för er? Jag har bim någonstans mellan 5-8/12 och testade i morse men de va neg. Vet att de e tidigt att testa. Hejar på er! Och grattis till er som plussat!!

• bluebird6

Hur tidigt efter mens kan man få ägglossning egentligen?

Kikade på senaste skalan på ladytimer. Ägglossning framflyttad 2 dagar så nästa Bim blir 22/12. ÄL om ca 1 v.

Kanske lika bra att böra mysa på direkt?! ???? mens slut idag.

• Nykär15
    bluebird6 skrev 2016-11-30 08:26:56 följande:

Hur tidigt efter mens kan man få ägglossning egentligen?

Kikade på senaste skalan på ladytimer. Ägglossning framflyttad 2 dagar så nästa Bim blir 22/12. ÄL om ca 1 v.

Kanske lika bra att böra mysa på direkt?! ???? mens slut idag.

Normala cykler har jag ÄL på dag 12 oftast, har rätt lång mens med och kan blöda 6-7 dagar, så känns som den kommer väldigt fort efter mensen är slut. Denna månaden får jag Letrozol då ÄL kommit sent efter MA så jag hoppas den kommer tidigare igen som den brukat. Så förhoppningsvis om ca en vecka. Vi kommer ha sex dagligen precis som vanligt efter att mensen tagit slut. Vi har faktiskt sex även när mensen är igång, men inte penetrerande förstås....
  • Livetsgång

Min temp dippade idag på ÄL+5

Bim är 11-12 December

Men har läst någonstans om att tempdipp kan ske några dagar efter ÄL.

Så ser kurvan ut nu på morgonen.

tempen ligger dock fortfarande förhöjd ^^

Min normala basaltemp är som sagt 36,05-36,10 i övrigt

• mariama
    Livetsgång skrev 2016-11-30 09:08:56 följande:

Min temp dippade idag på ÄL+5

Bim är 11-12 December

Men har läst någonstans om att tempdipp kan ske några dagar efter ÄL.

Så ser kurvan ut nu på morgonen.

tempen ligger dock fortfarande förhöjd ^^

Min normala basaltemp är som sagt 36,05-36,10 i övrigt

Ja, det är vanligt! Fick så i min förra cykel, var inte gravid, men kan även vara en implantationsdipp då ägget fäster. Återstår att se om tempen går upp igen och kanske även ännu högre! Spännande :)
  • SkogsstjärnN

Får man vara med här? Jag har beräknad mens den 7/12, enligt appen jag använder skulle ägglossningen varit den 23nov, fick dock utslag på ägglossningstestet den 19e så borde haft tidig ägglossning.

Vi försöker på tredje barnet, plussade förra november och gick till vecka 9 då det visade sig vara ett MA eller ofostrig graviditet. Plussade igen på midsommar, blev missfall fem dagar senare. Plussade i augusti och började blöda två dagar efter. Känns hopplöst. Förra cykeln började jag med progesteronkräm efter att ha tagit (privata) prover och sett att jag hade lågt progesteron. Då blev cykeln normallång efter att ha varit väldigt kort sedan MAt. Denhär ägglossningen kände jag av och det är första gången på mer än ett halvår så nu finns det iaf lite hopp om att det blev en lyckad ägglossning och därför kan bli nått. Inbillar mig att jag känner mig annorlunda men vi får se. Om ägglossningen var tidig borde jag få pluss snart. Väntar på brevbäraren och test nu, har sparat morgonkiss i en kopp:D.

Håller tummarna för oss alla.

Svar på tråden BIM December 2016