• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Sally8585
    Mirabelle24 skrev 2016-11-30 22:57:58 följande:

Ett positivt ÄL test betyder att du kommer att ha ÄL snart! Så förmodligen släpper ägget om någon dag så det är bara att sexa på! :)

Yep. Vi ska ha en "dejt" imorgon innan barnen kommer hem från skolan ;) hihi
  • Väntar på magen

Fjärde försöket med tredje barnet.... ÄNTLIGEN!! :)

Efter många super svaga test så fick jag det äntligen bekräftat. Men så dåligt som jag mått dom senaste dagarna så hade jag redan fattat detta :)

Lycka till ni andra...

• Emmaaa

Väntar på magen: stort grattis, vad roligt! :D

Khaleesi85: Tackar! Typiskt att det var just denna månaden också, hade sagt till mannen innan att detta är absolut sista försöket, händer inget nu så skiter jag i det. :)

• Linda2barnsmamma
    Väntar på magen skrev 2016-12-01 06:44:22 följande:

Efter många super svaga test så fick jag det äntligen bekräftat. Men så dåligt som jag mått dom senaste dagarna så hade jag redan fattat detta :)

Lycka till ni andra...

Grattis så roligt.
  • Livetsgång
    Väntar på magen skrev 2016-12-01 06:44:22 följande:

Lycka till ni andra...

Super grattis :D
  • Tosse87

Äntligen har man fått en blinkande smiley på clearblue ÄL test! Så snart är det äntligen dags för månadens ÄL. Alltid så seg väntan!! Någon annan som har ÄL snart?

• Linda2barnsmamma
    Väntar på magen skrev 2016-12-01 07:50:59 följande:

Tack allihopa :) Vi är så glada :)

Hoppas bara att den lilla vill stanna kvar nu <3

Vilken vecka antas du vara i ? vi planerar oxå nr 3. Ska börja lite smått nu vart efter :)
  • Kåtisroinen
    Tumvante skrev 2016-11-30 22:20:33 följande:

Oj, att sova ostört 4 h i sträck blir svårt, men 2 borde vara möjligt. Men får smyga ut i badrummet och göra det... samsover med min ettåring

Nej nej, inte så lite som 2 timmar :O det hon menar är att man ska inaktivera temperaturen olika det skiljer mer än 2 timmar från den vanliga sömnen. Alltså sover du normalt sett 8 timmar så kan du fortfarande tempar om du sovit 10 eller 6 timmar. Men inte 11 eller 5.

Ha termometern på nattduksbordet o mät när du vaknar på morgonen, det är det bästa. Märker du att du får en väldigt ojämn kurva så är det troligen inte tillräckligt stor rutin på det. Då kan det hjälpa att tex ställa klockan en viss tid o sen alltid se till att man lägger sig samma tid. Jag går till exempel alltid o lägger mig vid 23-00, sen mäter jag runt 7 på morgonen. :) var ganska slarvig i början o fick då väldigt långa fertila perioder (enligt appen då), sen skärpte jag mig o sov med mer rutin, helt plötsligt blev min cykel väldigt regelbunden haha ;)
Svar på tråden BIM December 2016