• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Tussilago6
    Livetsgång skrev 2016-12-01 13:21:29 följande:

Hur går det för er tjejer?

Är enligt idag på Äl +6 och har åter igen molvärk i mitten delen av magen

Och extrem trötthet. Sover mer än jag brukar.

BIM 11-12 December

Jag har också bim den 12/12, har också molvärk som kommer och går och idag började jag även må illa. Är också trött och kissnödig. Men jag tycker symtomen kommer lite väl tidigt så jag undrar om jag bara är skengravid, men samtidigt så är jag på åttonde försöket och har lugnat mig ordentligt med symtomletandet så jag tror inte det är inbillning heller...
  • Aspargus

Andra dagen med äl-test (är på dag 10 idag) och tycker mig se ett lite mörkare streck än gårdagen (båda är dock väldigt ljusa). Den ska komma söndag eller måndag (dag 13 el 14) så i sådana fall borde det väl stegras på dag 12 eller 13?
    Vi tänkte försöka ligga mer målmedvetet varje dag nu fram till två dagar efter äl för att vara på den säkra sidan iaf. Påbörjade "uppdraget" igår. Tråkigt att ligga på beställning men har faktiskt märkt att lusten ökat övriga delar av månaden också på grund av att vi tvingat oss lite under just äl-dagarna och liksom kommit på att det är ju faktiskt ganska trevligt att ligga med varandra, haha (vi har båda haft psykiska svackor). Så det rutinmässiga liggandet till äl kan faktiskt mynna ut i trevligt och spontant sex övriga delen av månaden också :)

• varje
    Väntar på magen skrev 2016-12-01 12:22:00 följande:
    Det enda egentliga syndromet jag haft tidigt är en ryggsmärta och mensvärk som höll i sig från ägglossning tills jag plussade. Dom andra symtomen kom bara för någon dag sen, och då i form av: hjärtklappning, yrsel, illamående, finnar och trötthet :)

Men alla är olika så det kan mkt väl vara symtom du har :)
    Grattis till graviditeten!Glad
  • Väntar på magen
    Tussilago6 skrev 2016-12-01 13:13:27 följande:

Hoppas så innerligt på det! Molvärken kom dagen efter äl precis som för dig... Stort grattis till graviditeten!

Tack :) Jag håller tummarna för dig...
  • larssonc

BIM 11-12 December

Bim imorgon men inte ett enda symptom så räknar med att mensen kommer. Tempen sjönk lite idag också. Tråkigt men får ta nya tag nästa cykel! 
  • Stellan11
    Tosse87 skrev 2016-12-01 07:40:02 följande:

Äntligen har man fått en blinkande smiley på clearblue ÄL test! Så snart är det äntligen dags för månadens ÄL. Alltid så seg väntan!! Någon annan som har ÄL snart?

Min smiley kom igår så bara att hålla tummarna att de tar sig nu !!! :)
  • mammaochlillav

BIM 11-12 December

Bim den 7/12 men så sugen på att ta ett test redan på måndag..

Har lite molvärk då och då, känns som att magen är spänd då jag ligger på mage, hugger till när jag tex nyser och blir kissnödig fort. Trött är jag också men har en snart ettåring som har förkylningsastma och hosta här hemma just nu, så kan bero på det ;)
  • pigne

Jag testar imorgon! Lite tidigt, tror jag har BIM i början av nästa vecka. Wish me luck!

• Livetsgång
    mammaochlillav skrev 2016-12-01 21:11:43 följande:

Bim den 7/12 men så sugen på att ta ett test redan på måndag..

Har lite molvärk då och då, känns som att magen är spänd då jag ligger på mage, hugger till när jag tex nyser och blir kissnödig fort. Trött är jag också men har en snart ettåring som har förkylningsastma och hosta här hemma just nu, så kan bero på det ;)

Som här då :) molvärk lite då och då, extrem trötthet, gasig mage och mer ökad kissenödighet och jag är mer hungrig vilket jag inte brukar vara alls.

Får se vad min morgontemp visar imorgon :)

Tar alltid morgontemp och kvälltemp för att jämnföra hur ökning tempmässigt skiljer morgon och kväll

Nu ikväll är kvällstemp högre än normalt trots jag stort sett bara vilat idag och har ingen feber heller.

Morgontemp låg på 36,38 nu ikväll är den över 36,80 och den brukar ligga på lite lägre när jag tillomed är aktiv.
Svar på tråden BIM December 2016