• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • fruthomsen
    Ia82F skrev 2016-12-04 14:05:58 följande:

var så säker att mensen skulle komma! Men shiit plussade idag

Grattis till plusset :)
  • HoppasPåEnTill
    Massa grattis. Vad roligt!
  • Aspargus
    anonymis3ns skrev 2016-12-04 16:36:30 följande:

Äntligen fast smiley och positivt äl-test. Har haft sex sen i onsdags, nu kör vi de 2-3 sista dagarna. Heja! Vi är inte de som har sex varje dag annars, så det blir lite jobbigt. Hoppas det inte påverkar smerierna för mycket att de inte är vana att simma varje dag, om man säger så! ;) Hur mycket har ni andra som blivit gravida haft sex runt äl?

Inte varit gravid innan men delar din lilla oro om att man ska trötta ut spermierna, hehe. Vi har sex varje dag nu, har förmodligen äl imorgon eller tisdag! Jag tänker att är vi båda friska så borde inte naturen vara så dum att det skulle göra något att ligga en gång om dagen, men säker är jag så klart inte!
  • anonymis3ns
    Aspargus skrev 2016-12-04 18:51:23 följande:

Inte varit gravid innan men delar din lilla oro om att man ska trötta ut spermierna, hehe. Vi har sex varje dag nu, har förmodligen äl imorgon eller tisdag! Jag tänker att är vi båda friska så borde inte naturen vara så dum att det skulle göra något att ligga en gång om dagen, men säker är jag så klart inte!

Ellerhur!? ;) Jag har varit gravid tidigare, tyvärr slutade det i MA. Jag väljer att tro på det som skrivs i den här artikeln: www.niomanader.se/forberedelser-infor-graviditet/ :)

• Aspargus
    anonymis3ns skrev 2016-12-04 19:38:44 följande:
    Ellerhur!? ;) Jag har varit gravid tidigare, tyvärr slutade det i MA. Jag väljer att tro på det som skrivs i den här artikeln: www.niomanader.se/forberedelser-infor-graviditet/ :)
    Precis det där har jag också i bakhuvudet, haha!
  • Madfih072

Jag måste få fråga! Varför trodde du att mensen skulle komma? Har du inte haft några symtom eller tecken på graviditet? Hoppas att det händer mig också om en vecka ;)
  • Heineken86
    anonymis3ns skrev 2016-12-04 16:36:30 följande:

Äntligen fast smiley och positivt äl-test. Har haft sex sen i onsdags, nu kör vi de 2-3 sista dagarna. Heja! Vi är inte de som har sex varje dag annars, så det blir lite jobbigt. Hoppas det inte påverkar smerierna för mycket att de inte är vana att simma varje dag, om man säger så! ;) Hur mycket har ni andra som blivit gravida haft sex runt äl?

Första gången jag blev gravid reste jag mycket i jobbet och var borta 2-3 veckor i sträck och hemma 1-2 v. Var inte allt för pigg när jag var hemma för var tvungen att anpassa om mig pga mkt jetlag. Men då blev det ju långa uppehåll när jag var borta och sen väldigt oregelbundet när jag var hemma. Allt från varje dag eller 4-5 dagars uppehåll... men det tog sig snabbt första cykeln efter jag tog ut P-staven. Verkligen lyckträff!

Andra gången kag blev gravid låg vi varannan till var tredje dag under hela cykeln. Då tog det sig på första menscykeln efter att mensen kommitnigång efter graviditet och amning. Satsar på samma nu mef varannan till var tredje dag hela cykeln. Har aldrig orkat ta reda på när ÄL sker och tror jag skulle bli lite för besatt och överanalyserande om jag visste.
  • Ia82F
    Madfih072 skrev 2016-12-04 19:43:34 följande:

Jag måste få fråga! Varför trodde du att mensen skulle komma? Har du inte haft några symtom eller tecken på graviditet? Hoppas att det händer mig också om en vecka ;)

Hej! Nä egentligen inte. Molvärk och ömma bröst, men det brukar jag ha innan mens ändå.

Stickningar i brösten är väl det ända som var annorlunda kan jag tänka nu såhär i efterhand. Håller tummarna för dig!!
  • bluebird6

Här myser vi också på för fulla muggar..

Orkar inte heller tempa eller testa för ÄL.

Ev. På torsdag med BIM 22-24/12...

Längtar ihjäl oss allihop, men mest den ev blivande storebrodern.

Född-08 så alla i klassen har 1-2 syskon redan.

Lite rund om magen är en annan med till vardags. Lagom kul efter förra MA när sonen klappar en på magen och säger det kanske är en lillebror därinne. Hoho..

Hade så hoppats att det var vår tur sist efter alla år men men nu får jag räkna försök igen istället. 3:e försöket efter senaste MA.. 3:e gången gillt sägs det väl.

Håller tummarna för Er alla.

• fruthomsen
    bluebird6 skrev 2016-12-04 22:14:15 följande:

Här myser vi också på för fulla muggar..

Orkar inte heller tempa eller testa för ÄL.

Ev. På torsdag med BIM 22-24/12...

Längtar ihjäl oss allihop, men mest den ev blivande storebrodern.

Född-08 så alla i klassen har 1-2 syskon redan.

Lite rund om magen är en annan med till vardags. Lagom kul efter förra MA när sonen klappar en på magen och säger det kanske är en lillebror därinne. Hoho..

Hade så hoppats att det var vår tur sist efter alla år men men nu får jag räkna försök igen istället. 3:e försöket efter senaste MA.. 3:e gången gillt sägs det väl.

Håller tummarna för Er alla.

Usch, inte kul med MA. Hade det för två år sen, men efter en mensperiod så blev vi gravida och nu blir lillan 11 mån imorgon. Hoppas det blir er tur nu och att ni får kanske en trevlig julklapp :)

Jag har bim i mellandagarna, så jag hoppas det blir en alkoholfri nyår för min del.
Svar på tråden BIM December 2016