• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Livetsgång
    Mirabelle24 skrev 2016-12-05 13:33:10 följande:

Idag gick tempen upp en aning! Känns som att min temp är mycket mera jämn nu efter ÄL om man kikar på hur den var innan.. Undrar varför det är så? Så spännande sånt här! :)

Vilken lik kurva du har jämnfört med min :)

Min ser nästan likadan ut
  • Livetsgång
    Livetsgång skrev 2016-12-05 13:34:57 följande:
    Vilken lik kurva du har jämnfört med min :)

Min ser nästan likadan ut
    Mirabelle24 skrev 2016-12-05 13:33:10 följande:

Idag gick tempen upp en aning! Känns som att min temp är mycket mera jämn nu efter ÄL om man kikar på hur den var innan.. Undrar varför det är så? Så spännande sånt här! :)

Glömde bilden haha

• Mirabelle24
    Livetsgång skrev 2016-12-05 13:35:23 följande:

Glömde bilden haha

Ja verkligen! :) Spännande att se om det tagit sig. Jag har bim på fredag men beställde test igår, haha. Så får se om jag orkar hålla mig tills dess! Kan hända att jag testar på onsdag redan! x)
  • Heineken86

BIM på torsdag om jag haft en normal cykel den här gången, BIM-3 i såna fall. Har dock inte märkt av nån ägglossning hittills så vet inte om det stämmer. Har inte några gravidsymptom heller så vi får se. Har iof aldrig haft några gravidsymptom under tidigare graviditeter heller så det kanske inte behöver betyda att det är negativt. Hehe, vilket nonsens-inlägg det blev.

• fruthomsen
    Solstråle0001 skrev 2016-12-05 18:43:32 följande:

Bim idag och mensen har ännu inte kommit. Känner verkligen inga symptom... spännande...

När ska du testa? :)
  • Solstråle0001
    fruthomsen skrev 2016-12-05 18:50:29 följande:
    När ska du testa? :)
    Testade på bim-4 och då var det negativ. Så jag tänkte vänta några dagar om jag kan!
  • justsweet

Väntar förväntansfullt på ÄL som beräknas komma i dagarna, haft blinkande gubbe på clearblue i 3 dagar nu. BIM runt julafton. Hoppas på en fantastisk julklapp.

En konstig fråga har jag till er! Hur gör ni efter sex? Ligger ni kvar eller går direkt på toa/ i duschen och tvättar av er?

Jag brukar inför ÄL ligga kvar å ta lite papper så man slipper få allt i sängen. Hur gör ni för att maximera chanserna att det stannar kvar?

• mixXi
    justsweet skrev 2016-12-05 19:59:29 följande:

Väntar förväntansfullt på ÄL som beräknas komma i dagarna, haft blinkande gubbe på clearblue i 3 dagar nu. BIM runt julafton. Hoppas på en fantastisk julklapp.

En konstig fråga har jag till er! Hur gör ni efter sex? Ligger ni kvar eller går direkt på toa/ i duschen och tvättar av er?

Jag brukar inför ÄL ligga kvar å ta lite papper så man slipper få allt i sängen. Hur gör ni för att maximera chanserna att det stannar kvar?

Man vet ju att spermierna "skjuts in" på en gång och att det inte spelar någon roll alls om man ligger kvar eller ej. Men ändå ligger jag kvar minst 10, gärna 20 min. Bara för att =)

Klarar dock inte av att ligga kvar hela natten för så fort jag typ hostar eller nåt kommer allt ut =/ Och jag gillar inte kladd. Så brukar sätta mig på toaletten och torka så det blir hyfsat torrt =)
  • mariama
    justsweet skrev 2016-12-05 19:59:29 följande:

Jag har ägglossning idag och har just avslutat min "ligga-kvar-stund", haha. Runt ägglossningen ligger jag med benen i luften ett tag efteråt, sen försöker jag att inte få ut precis allt utan bara kissar och torkar mig liksom. Vet inte om det ens gör nån skillnad men känns bra ändå, haha :) Skulle dock aldrig kunna ligga kvar en hel natt utan att gå på toa efteråt, skulle bli så kladdigt :O
Svar på tråden BIM December 2016