• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Tussilago6
    lillagumman85 skrev 2016-12-06 11:34:34 följande:

Bim idag och att PLUS!!!!! Efter 7 månaders försök!!!

Grattis igen!
  • Khaleesi85
    lillagumman85 skrev 2016-12-06 11:34:34 följande:

Bim idag och att PLUS!!!!! Efter 7 månaders försök!!!

Grattis :)
  • Khaleesi85

Bim idag men ingen mens i sikte :/ kan ju haft senare äl eller ingen äl alls som gjort mensen skjutits upp *suck* vill bara den ska komma så att man kan ta nya tag.

• MammaTillTre96

I lördags fick jag från ingenstans väääldigt vattniga flytningar, hade haft lite molande värk dagen innan. jag brukar få extremt vattniga flytningar vid äl. vi va på fest o det rann o rann. (pinsamt då jag fick fylla hela byxan med papper, HAH)

Hursomhelst! vi hann dock inte ha samlag den dagen. vi hade dock haft det 3dagar innan. Men vi valde att ha det dagen efter istället (söndagen). flytningarna va väldigt vattniga o trådiga. MEN livmodertappen kändes rätt hård o inte direkt öppen (var dock i upphetsat tillstånd)

Kan vi ha missat det?

• Rullgardinan

Hej allihopa!!

Jag hade BIM i söndags och mensen har inte kommit än. Jag tog ett gravtest i lördags. Hittade ett på Apoteket där det stod att man kunde ta det 6 dagar före bmi och att det va 99% säkert. Testet visade negativt. Betyder det att jag inte är gravid eller kan det ha varit förtidigt ändå för att visa plusset? Idag är det iaf BMI +2. Ger ju ändå liiite hopp..

Någon som testat neg men sen visat plus ett par dagar efter?

Tack!!

• HappyHome
    ahjltg93 skrev 2016-10-12 22:22:33 följande:

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

Jag och min sambo gör det. Glad Vi gör tredje försöket, första barnet. Har BIM 19 dec, du då?
  • Karin Marie

Tycker att det är lite starkare idag, tidigare har det varit ljusgrått men idag lite mer rosa.. kan det vara ÄL på gång??

• Rosenblad
    mixXi skrev 2016-12-04 13:15:51 följande:

Känner så igen mig i det du skriver. Vi har försökt drygt ett år. Och blir också deppig när mensen kommer varje månad. Förra månaden gick jag och lade mig i sängen och grät. Kändes totalt hopplöst och började ställa in mig på att vi aldrig kommer få barn (jag vet att jag går händelserna rätt mkt i förväg men man är inte alltid rationell i sina tankar =p) Känner mig dessutom så ensam. Vill helst inte berätta för vänner och familj att vi försöker ännu, så har ingen att prata med , för ingen vet. Och jag vill inte riktigt visa alla mina känslor för min sambo heller för han känner redan press runt äl och vill inte pressa honom ännu mer för då blir det ju garanterat inget barn. Sån jobbet situation =//

I januari tänkte jag ringa gyn och boka tid för utredning om inget hänt fram till dess. Förstår att du tycker det är skönt att ha ett möte bokat och förstår också att du är nervös!

Jag har BIM 13/2

Nu håller vi tummarna för oss!!

Jag får också samma tankar om att "vi kommer aldrig få barn" sjukt jobbiga tankar och kanske för tidigt att tänka så men man är ju inte direkt positiv inför BIM längre som de första månaderna. Nu förbereder jag mig på att bli depp :/.. Jag förstår dig, har också försökt dölja mycket för min sambo men när gråten kommer så kommer den och har haft mina stunder då han fått sitta och trösta mig. Däremot vet både min och hans familj att vi försökt länge, har liksom snackat om barn i snart 1 1/2 år och om vilken barnvagn jag ska ha osv.. Dock pratar jag inget om de längre för att jag blir så nere av barnsnack. Känns som det inte är lönt att prata om någon som inte kommer hända på länge. Men förhoppningsvis snart..

Min sambo får också prestationsångest och tyvär har det varit en av anledningarna tror jag att inget hänt, jag kan liksom göra det på beställning för man vill ju inte missa någon dag runt äl, men min sambo har mycket svårt för de. Berättar inte när äl är men han fattar ju det när jag kommer en viss varje månad och försöker haha. Pluss att han har räknat ut när det är dags haha..

Va bra att du också ska köra en utredning, jag ångrar mig bara att jag inte ringde tidigare för jag känner att det är så lång tid kvar till mitten av Januari :( Men skönt att ha den bokad men man vill ju bara få hjälp så man kan få de där plusset någon gång!!

Men jag hoppas att vi kanske, kanske kan få det detta året, vore ju absolut de bästa avslutet på 2016 :)
  • Rosenblad
    Livetsgång skrev 2016-12-04 09:48:44 följande:

Men gud vad tråkigt att höra att ni försökt så mycket utan framgång alls.

Jag hoppas er utredning går bra och att dom kan hjälpa er på bästa visa.

Tur dock att du har en regelbunden mens som jag förstår i din beskrivning så den finns där såklart frågan är varför ni aldrig lyckats få till ett barn.

Håller alla tummar att ni får hjälp ochatt dom kan komma fram till något som kan stimulera igång din kropp.

Kan inte sätta mig in i er situation tyvärr för jag och sambon planerar vårt allra första barn och är bara inne på 2:a försöket och ingen av  oss har barn sen innan.

Men kan stötta i den mån jag kan <3 Förstår du är nervös inför kommande utredning men försök ändå ha hoppet uppe att ni faktiskt får möte om att få genomgå hjälp. 

Ja det är den eviga frågan varje månad, varför inget händer :( Lyckats ha sex vid äl varje månad, vissa månader bara en gång och andra flera gånger. Min sambo får prestationsångest så det blir lite som de blir.

Ganska regelbunden är den, men det har skiljt sig allt mellan 25-32 dagar. Men har koll på äl med stickor.

Det är vårt första barn också så det finns en oro om att det är någon fel. Tiden kommer gå långsamt fram till tiden vi har bokat men känns skönt att förhoppningsvis kunna få ett svar och därefter hjälp så vi kan få ett pluss någonting :) Hoppas du också får ditt pluss och inte behöver vänta så lång tid som jag!
Svar på tråden BIM December 2016