• Svar på tråden BF juli 2017
  • singato
    Afasi skrev 2016-10-31 12:29:17 följande:

Är det någon som har ringt barnmorskan för inskrivning osv än? Jag kom på att jag nog får göra det i veckan trots att jag bara är i v 3+4 än. Minns att förra gången vi skulle få sommartid så ville dom att man ringde så snart som möjligt för att det var så tight om tider redan.

Jag ringde idag och fick tid först om en månad. Vet inte om det är lång tid eller inte? Minns inte hur det var med min första. Antar att en kanske inte får komma tidigt om det är andra barnet. 

Och växtvärk/molvärk har jag också (Är också i vecka 5). Dock kommer det och går. Är det så för er också?

• GrönaDruvan

Grattis till alla plus!

Jag skrev i början på tråden, men fick lite blod på pappret samma dag och tänkte det var kört denna gången också... (Två missfall innan, april och förra månaden).

Idag såg testet ut såhär och det stämmer bra med tiden.

Varenda toabesök är ångestframkallande

Och jag tror att det ska komma blod, men jag hoppas detta lilla frö vill stanna nu..

Inga symptom förutom lite ont i magen, kände av en släng av illamående nu i eftermiddags, men inget mer...

Åh, snälla alla, håll tummarna att det stannar nu!!

• Lillkolan

Plussade idag och har BF den 3 Juli enligt uträkningar!
    Andra barnet, vår son är 7,5 år så det blir en liten sladdis ;). Men så är det när man vill gå färdigt högskolan och få jobb innan :P

• Afasi
    singato skrev 2016-10-31 13:03:02 följande:

Jag ringde idag och fick tid först om en månad. Vet inte om det är lång tid eller inte? Minns inte hur det var med min första. Antar att en kanske inte får komma tidigt om det är andra barnet. 

Och växtvärk/molvärk har jag också (Är också i vecka 5). Dock kommer det och går. Är det så för er också?

Jag tror att dom ville att man skulle ringa tidigt just för att man skulle komma in i systemet så att säga. Kanske inte just för att boka alla besök :) Jag har för mig att jag hade första samtalet typ vecka 7-9 någon gång med båda barnen men jag kan minnas heltokigt!

Ja alltså för mig känns det inte hela tiden utan i perioder. Har inte konstant molvärk. Som nu har jag jobbat 14-21.30 och då har jag inte känt något alls.
  • Afasi
    GrönaDruvan skrev 2016-10-31 19:53:27 följande:

Grattis till alla plus!

Jag skrev i början på tråden, men fick lite blod på pappret samma dag och tänkte det var kört denna gången också... (Två missfall innan, april och förra månaden).

Idag såg testet ut såhär och det stämmer bra med tiden.

Varenda toabesök är ångestframkallande

Och jag tror att det ska komma blod, men jag hoppas detta lilla frö vill stanna nu..

Inga symptom förutom lite ont i magen, kände av en släng av illamående nu i eftermiddags, men inget mer...

Åh, snälla alla, håll tummarna att det stannar nu!!

Åh men gud vad orolig du måste vara då. Kan inte ens föreställa mig känslan! Men vad roligt att den verkar vilja stanna! Jag håller tummarna!
  • Afasi
    Lillkolan skrev 2016-10-31 20:20:05 följande:

Plussade idag och har BF den 3 Juli enligt uträkningar!
    Andra barnet, vår son är 7,5 år så det blir en liten sladdis ;). Men så är det när man vill gå färdigt högskolan och få jobb innan :P

Grattis och välkommen!
  • Anderssonathalie

Jag fick tid 3 veckor efter att jag ringde barnmorskan. Ska dit nästnästa vecka. :)

Har bf 2:a Juli enligt uträkning i appen. Är mitt första barn, så nervös och nojig att hjärtat fortfarande slår.

• TheFallenOne
    Anderssonathalie skrev 2016-10-31 23:09:07 följande:

Jag fick tid 3 veckor efter att jag ringde barnmorskan. Ska dit nästnästa vecka. :)

Har bf 2:a Juli enligt uträkning i appen. Är mitt första barn, så nervös och nojig att hjärtat fortfarande slår.

Det ska gå bra ska du se. Vi är nog alla lite nervösa innerst inne oavsett vilket nummer i skaran det blir. ????
Svar på tråden BF juli 2017